مراحل پاک کردن آرایش صورت را هر خانمی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهد، باید بداند. بعد از یک روز طولانی و سخت،  اگر شما پوست خود را به خوبی، طبق مراحلی که برای پوستتان مناسب است، انجام دهید، همیشه آن را شاداب خواهید دید.

پاک نکردن کامل آرایش، می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ، تحریک و حتی پیری زودرس شود. در این مطلب، با ما همراه باشید تا بهترین راه و مراحل پاک کردن آرایش را برای داشتن پوستی سالم و شاد بیان کنیم.

 

به طور خلاصه

نکات اصلی: اهمیت پاک کردن آرایش را نمی‌توان نادیده گرفت. برخی از روی‌کردها، بهتر از سایرین هستند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ‌چیز شرورانه‌ای پشت سر نمی‌گذارد.

خوب است بدانید: آب، هنگام تمیز کردن بسیار مهم است، اما فقط روغن‌ها، روغن‌ها را حل و پاک می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که برای پاک کردن آرایش خود استفاده می‌کنید، حاوی روغن است تا به آرامی لوازم آرایشی مبتنی‌بر روغن شما را از بین ببرد.

 

حالا، ببینیم پاک کردن آرایش صورت، چه اهمیتی در روال مراقبت از پوست دارد و با چه روش‌ها و مراحلی، می‌توانیم آرایش صورت خود را پاک کنیم.

 

پاک کردن آرایش به عنوان مراقبت از پوست

پاک کردن آرایش، برای سلامت پوست بسیار مهم است و انجام آن، به خوبی نیاز به بیش از یک مرحله دارد. مهم نیست که هر محصول آرایشی به شما چه می‌گوید. پاک کردن لوازم آرایش روی صورتتان، به روش صحیح می‌تواند بسیار ساده و سریع باشد، به شرطی که محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب را به ترتیب درست اعمال کنید.

با وجود هزاران محصولی که خود را به عنوان پاک‌کننده‌های موثرِ آرایش بازاریابی می‌کنند، کدام یک واقعا کار می‌کنند و چگونه باید از آنها استفاده کنید؟

پاک کردن آرایش صورت , پاک کردن میکاپ

نحوه پاک کردن آرایش در 6 مرحله

پاک کردن آرایش بخش مهمی از یک روتین مراقبت از پوست است. پاک کردن صحیح آرایش صورت شما، می‌تواند به جلوگیری از خشکی پوست، تحریک و جوش زدن روی آن کمک کند. برای دانستن مراحل پاک کردن آرایش صورت، این روند را دنبال کنید:

 

  1. دستان خود را بشویید.

قبل از پاک کردن آرایش، بهتر است دست‌های خود را کاملاً بشویید تا از انتقال باکتری از انگشتان به صورت جلوگیری کنید. از صابون و آب گرم استفاده کنید، سپس دستان خود را خشک کنید.

 

  1. آرایش چشم را پاک کنید.

با این دسته از محصولات آرایش چشم، مانند خط چشم، ریمل ضد آب، و سایه چشم، پاک کردن محصولات زیبایی، می‌توانند چالش‌برانگیز باشند. برای پاک کردن آرایش چشم، از آب میسلار یا یک پاک کننده روی دستمال یا پارچۀ پاک کننده استفاده کنید. به آرامی، محصول را روی پوست حساس ناحیۀ چشم خود بمالید تا از تحریک آن جلوگیری کنید.

 

  1. آرایش صورت را بشویید.

در مرحله بعد، روغن پاک کننده، پاک کننده یا آب میسلار را روی یک پد پنبه‌ای بمالید و آرایش صورت خود را با حرکات آرام و دایره‌ای پاک کنید. فقط، در مراحل پاک کردن آرایش صورت، از استفاده از توپ‌های پنبه‌ای دوری کنید – گردهای پنبه‌ای قابل استفادۀ مجدد یا پدهای پنبه‌ای یک‌بار مصرف برای پاک کردن آرایش، چربی و کثیفی بدون باقی ماندن الیاف یا مواد ناخواسته روی پوست شما طراحی شده‌اند.

برای پاک کردن رژ لب، به آرامی لب‌های خود را با یک پاک کنندۀ روغنی یا آب میسلار آغشته کنید تا رنگ لب حل شود.

 

  1. صورت خود را ارزیابی کنید.

صورت خود را در آینه، با دقت بررسی کنید. اطراف چشم‌ها، خط رویش مو و خط فک‌تان را بررسی کنید تا وجود مواد آرایشی سرسخت یا باقی‌ماندۀ آن را ببینید.

 

  1. یک پاکسازی مضاعف انجام دهید.

پس از استفاده از محصولات پاک‌کننده آرایش، صورت خود را بشویید. تمیز کردن به تعدادِ دوبار، روشی عالی برای از بین بردن ذرات کثیفی، مواد آرایشی باقی‌مانده، روغن یا آلودگی ذرات از روی صورت است.

 

  1. پوست خود را مرطوب کنید.

در نهایت، از کرم مرطوب کننده یا تونر و سرم آب‌رسان استفاده کنید تا به تامین رطوبت طبیعی پوست شما کمک کند. فراموش نکنید که همۀ آن را با یک مرطوب کنندۀ مغذی و غنی از مواد مغذی محفوظ کنید. آب‌رسانی با یک مرطوب کنندۀ آبرسان هم، به پوست صورت، به حفظ انعطاف‌پذیری و نرمی آن کمک می‌کند. آیا فواید کرم مرطوب کننده را می‌دانید؟

 

  1. با چشمان خود مهربان باشید.

آخرین چیزی که باید در نظر داشته باشید، این است که ناحیۀ چشمِ فوق‌العاده ظریف شما، نیاز به توجه ملایمی دارد. ما فکر می‌کنیم روغن نارگیل، بهترین پاک‌کنندۀ آرایش چشم برای محافظت و حفظ پوست لطیف اطراف چشمان است. مهم نیست از چه چیزی استفاده می‌کنید، حتماً از یک لمس نرم اضافی استفاده کنید و از مالیدن چشم خودداری کنید. هنگامی که چشمان شما تمیز و بدون آرایش شد، کرم دور چشم ضد پیری را هم می‌توانید بزنید.

 

در نهایت…

امیدوارم نکاتی که در این مطلب، برای مراحل پاک کردن آرایش صورت آورده شده است، یک پایان روزِ زیبا را برایتان بسازد. این فرآیند، تنها چند دقیقه طول می‌کشد و می‌تواند دنیایی از تغییرات را در سلامت و شادابی پوست شما ایجاد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *