فواید کرم مرطوب کننده بر هیچ زنی پوشیده نیست. کافیست فصل زمستان برسد و هر خانمی که به فکر سلامتی و شادابی پوست خود هست، کرم مرطوب کننده را مانند غذای روزانۀ خود حیاتی بداند. اما آیا کرم مرطوب کننده، مختص فصل‌های سرد سال است؟ قطعاً خیر!

می‌دانید که همه می‌گویند پوستی سالم و درخشان می‌خواهند، اما همه حاضر نیستند برای مراقبت از آن، در هر فصل از سال، زمان و تلاش صرف کنند. آیا مزایای مرطوب کردن صورت شما، واقعاً بیش‌تر از مرحلۀ اضافی در روتین شما یا هزینۀ خرید یک کرم خوب است؟

به نظر می‌رسد همه معتقدند که مرطوب کردن، یک راه عالی برای حفظ چهره‌ای شاداب و جوان است. اما، آن، چگونه کار می‌کند و اگر آن را انجام ندهید چه اتفاقی می‌افتد؟ این‌ها همه، پرسش‌هایی هستند که در این مقاله، به همراه فواید کرم مرطوب کننده، برای شما پاسخ خواهیم داد.

 

نقش یک مرطوب کننده در روتین پوستی چیست؟

احتمالاً این دقیقاً همان چیزی است که شما به آن فکر می‌کنید – کار اصلیِ یک مرطوب کنندۀ صورتِ آب‌رسان این است که به پوست خشک، رطوبت اضافه کند و از خشک شدن دوبارۀ آن جلوگیری کند. فراتر از آن، کارهای زیادی وجود دارد که مرطوب کننده‌ها می‌توانند انجام دهند که به زودی به آنها خواهیم پرداخت.

همین‌قدر فعلاً بگوییم که مرطوب کردن، یک مرحلۀ کلیدی در هر روتین مراقبت از پوست است، اما برخی از افراد، هنوز آن را نادیده می‌گیرند. دلایل ممکن است، متفاوت باشد: برخی ممکن است فکر کنند به دلیل داشتن پوست چرب، به آن نیاز ندارند. بعضی دیگر ممکن است احساس کنند این، فقط هزینۀ دیگری است که واقعاً تأثیرات چشم‌گیری ندارد. اما اگر شما یکی از کسانی هستید که ناآگاه از فواید کرم مرطوب کننده هستید و این مرحلۀ مراقبت از پوست را نادیده می‌گیرید، مزایای مرطوب کردن هر روز صورت خود را از دست می‌دهید.

می دانیم، استفاده از مرطوب کننده می‌تواند یک مرحلۀ اضافیِ کمی آزاردهنده در روال مراقبت از پوست شما باشد، اما به ما اعتماد کنید، این بسیار مهم است. پس، حتی به این فکر نکنید که از آن بگذرید!

 

چرا استفاده از مرطوب کننده مهم است؟

مرطوب کننده در میان تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی مهم‌ترین آیتم برای پوست شما است. با کشیدن آب، به بیرونی‌ترین لایۀ آن، از هوا یا از عمق پوست، ترمیم و آب‌رسانی سد پوست را افزایش می‌دهد. هم‌چنین، از دیگر فواید کرم مرطوب کننده، این است که پوست شما را نرم می‌کند و یک سد محافظ برای جلوگیری از از دست دادن رطوبت تشکیل می‌دهد.

مزایای کرم مرطوب کننده , چرا از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

بیایید پاسخ این پرسش، یعنی اهمیت مرطوب کننده را با بیانِ 5 مزیت برتر مرطوب کننده ادامه دهیم:

5 فواید کرم مرطوب کننده

  1. مرطوب کننده، احتمال مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد. استفاده از نوع مناسب مرطوب کننده برای پوست می‌تواند به حفظ تعادل آن کمک کند. وقتی پوست، خیلی خشک یا خیلی چرب است، بسیاری از مشکلات پوستی رایج مانند آکنه، شروع به ظهور می‌کنند. به گفتۀ متخصصان پوست، اگر پوست شما چرب است، باید به جای کرم‌ها به دنبال لوسیون باشید و سعی کنید مرطوب کننده‌ای با مواد لایه‌بردار پیدا کنید. اگر پوست شما تمایل به خشکی دارد، به دنبال کرم بگردید؛ آنها تمایل به چربی بیش‌تری دارند.

 

  1. مرطوب کردن می‌تواند ظاهر لک‌های دیگر را کاهش دهد. پوست تازه مرطوب شده، دارای درخشندگی سالمی است که می‌تواند لک‌های موجود را یکدست کند. از فواید کرم مرطوب کننده باید گفت که، برخی از مرطوب کننده ها دارای مقداری رنگ یا برنزه کننده هستند که می‌تواند با هر رنگ پوستی کار کند.

 

  1. مرطوب کننده، به جوان ماندن پوست شما کمک می‌کند. حساس‌ترین نواحی پوست شما (صورت، گوش‌ها، گردن و سینه) بیش‌تر از هر ناحیۀ دیگری روی پوست شما جای خود را می‌گیرند. این از دست دادن روزانۀ سلول‌های پوست، این نواحی را در برابر خشکی و عناصر آسیب‌پذیر می‌کند – در واقع، این مناطق پرخطرترین مناطق برای سرطان پوست هستند. حالا، این‌جا فواید کرم مرطوب کننده، خود را نشان می‌دهد. مرطوب کننده، می‌تواند به پوست حساس شما کمک کند تا بتواند خود را ترمیم کند و سالم بماند.

 

  1. مرطوب کننده با چین و چروک مبارزه می‌کند. این احساس چاق و محکم در صورت شما، پس از مرطوب کردن، یک توهم نیست. بر اساس تحقیقات علمی، افرادی که پوستشان به خوبی، مرطوب شده است، فقط کسری از افرادی که پوست خشک دارند، چین و چروک های خود را جمع می‌کنند.

 

  1. مرطوب کردن پوست، پایانی عالی برای دوش آب گرم است. بیایید با آن روبرو شویم؛ یک دوش آب گرم، احساس بسیار خوب و نیروبخشی دارد، اما رطوبت را از پوست شما خارج می‌کند/ تنها یک دقیقه وقت گذاشتن برای استفاده از مرطوب کننده، باعث می‌شود پوست شما نه تنها تمیز باشد، بلکه از استرس‌های روز، محافظت کرده و احساس خوبی داشته باشید. و احساس خوب و شادابی، همانا از مهم‌ترین فواید کرم مرطوب کننده است.

 

انتخاب مرطوب کنندۀ مناسب

اگر قبلاً از مرطوب کننده استفاده کرده‌اید و واقعاً هیچ تأثیر مثبتی احساس نکرده‌اید، شاید وقت آن رسیده که انواع و مارک‌های دیگر را بررسی کنید. ممکن است چند تلاش طول بکشد تا چیزی را پیدا کنید که برای پوست شما مناسب است. نگران هزینه‌ها هستید؟

یافتن یک مرطوب کنندۀ صورتِ مقرون به‌صرفه غیرممکن نیست، به‌خصوص اگر نگرانی خاصی برای پوست ندارید. بعد از آگاهی از فواید کرم مرطوب کننده، با متخصص پوست خود صحبت کنید و تحقیقات خود را برای پیدا کردن یک پوست با قیمت مناسب انجام دهید.


چند نکته دیگر برای انتخاب بهترین مرطوب کنندۀ روزانۀ صورت، برای خود و استفاده حداکثری از آن:

یکی را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. برای مثال، افرادی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده‌های مبتنی‌بر روغن دوری کنند، در حالی که افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند حداکثر آب‌رسانی را از فرمول‌های کرم ضخیم‌تر دریافت کنند. کسانی که پوست حساسی دارند، ممکن است بخواهند یک مرطوب کنندۀ صورت کاملاً طبیعی را برای خود در نظر بگیرند.

 

عاقلانه استفاده کنید. این، هیجان‌انگیز است که با یک محصول کاملاً جدید به خانه بیایید، اما بلافاصله آن را به صورت خود نکشید. قبل از اینکه آن را روی صورت خود بمالید، می‌خواهید یک تست پچ را روی ناحیۀ کوچکی از گردن خود، به مدت یک هفته انجام دهید. و چند محصول جدید را به یک‌باره مصرف نکنید و در عوض، ظرف چند هفته محصولات جدید را به پوست خود معرفی کنید. اگر پوست شما یک واکنش نامطلوب داشته باشد، ردیابی علت آن آسان‌تر خواهد بود.

 

روی پوست مرطوب بمالید. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده، بعد از دوش گرفتن یا بعد از شستن صورت (و رنگ کردن، اگر بخشی از رژیم مراقبت از پوست شما باشد) است، چون مرطوب‌کننده، بهتر به‌وسیلۀ پوست مرطوب جذب می‌شود.

با پوست خود ملایم باشید. با دانستن فواید کرم مرطوب کننده، مطمئناً می‌خواهید مرطوب‌کننده‌تان تا حد امکان به پوست‌تان نفوذ کند، اما مالش شدید آن، می‌تواند بیش‌تر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد. با ماساژ دادن آرام محصولات، روی صورت خود از تحریک پوست خود جلوگیری کنید.

علاوه بر انتخاب مرطوب کننده‌های خانگی، می‌توانید اقدامات دیگری را هم برای اطمینان از حداکثر آب‌رسانی، به پوست خود انجام دهید: به جای دوش آب گرم، دوش آب ولرم بگیرید، چون آب داغ، پوست را خشک می‌کند، و از صابون‌های ملایم مانند صابون‌های مملو از عطرها و غیره استفاده کنید. مواد شیمیایی خشن هم می‌توانند رطوبت پوست شما را از بین ببرند.

 

حالا که از مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده گفتیم، بد نیست بدانیم این کرم، اصلاً چه طور کار می‌کند.

 

مرطوب کننده صورت چیست و چگونه کار می‌کند؟

قبل از اینکه بتوانید بفهمید که مرطوب کننده‌ها چگونه می‌توانند به پوست شما کمک کنند، به درک مکانیسم عمل‌کرد آنها کمک می‌کند. بیایید، کمی به صورت علمی توضیح دهیم؛ لایۀ بیرونی پوست، حاوی موادی است که آب را جذب و نگه می‌دارد و خشکی پوست در واقع، نتیجۀ کمبود آب است، نه کمبود چربی.

مرطوب کننده‌ها معمولاً حاوی آب برای آب‌رسانی به پوست هستند. انسداد، یا مواد روغنی، برای کمک به قفل شدن رطوبت هستند (در غیر این صورت، آب فقط تبخیر می‌شود).

مرطوب کننده‌ها که آب را هم از هوا و هم از لایه‌های عمیق‌تر پوست، به لایۀ بیرونی پوست جذب می‌کنند. و نرم‌کننده‌ها، که به بافت نرم و لطیف پوست کمک می‌کنند. مرطوب‌کننده‌ها هم‌چنین، ممکن است دارای مجموعه‌ای از مواد تشکیل‌دهندۀ دیگر، مانند ویتامین‌ها و اجزای ضد پیری باشند که نیازهای خاصی را برطرف می‌کنند.

استفادۀ صحیح از مرطوب کننده، باعث افزایش هیدراتاسیون در پوست شما می‌شود، از پوسته‌پوسته شدن و تیرگی جلوگیری می‌کند و لایه‌ای محافظ از رطوبت، برای پوست شما ایجاد می‌کند. پوست مرطوب شده، سالم است و کندتر پیر می‌شود و از چین‌وچروک و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند.

چگونه صورت خود را به درستی مرطوب کنیم؟ اگر احساس می‌کنید پوست صورت شما خشک و سفت می‌شود، به خصوص بعد از شستن، پس باید بازی مرطوب‌کننده خود را تقویت کنید. پوست خشک، نه‌تنها احساس سفت و ناراحتی می‌کند، بلکه راه‌گشای بسیاری از مسائل دیگر، مانند آکنه، پوسته‌پوسته شدن، لایه‌برداری و غیره است.

 

در نهایت…

مراقبت از پوست، یکی از ساده‌ترین و در عین‌حال، پیچیده‌ترین کارهاست که باید درست انجام داد. علاوه‌بر گزینه‌های زیادی که از نظر محصولات مراقبت از پوست موجود است، مراحل یک روال مراقبت از پوست می‌تواند برای برخی دلهره‌آور باشد.

اما با داشتن دانش اولیه در مورد پوست خود، فواید کرم مرطوب کننده، و مسلح شدن به محصولات مناسب، می‌توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *