تکنیک های ماساژ صورت، راهی برای شادابیِ بیش‌ترِ چهرۀ شماست. ما، عاشق یک روتین مراقبت از پوست هستیم، اما گاهی، راز داشتن ظاهری سالم و جوان، فراتر از لوسیون‌ها و معجون‌ها است. البته، منظور ما، عمل، یا هیچ‌چیز تهاجمی یا شدیدی نیست. در واقع، تنها چیزی که برای داشتن پوستی درخشان نیاز دارید، دستان خود شما، و دانش نحوۀ استفاده از آنها است.

در این مطلب از مجله زیبایی، ما به شما می‌آموزیم چطور با ماساژ صورت، زیباتر شوید. بیایید برویم.

 

چرا دانستن تکنیک های ماساژ صورت، اهمیت دارد؟

یک ماساژ خوبِ صورت، ممکن است شبیه یک مراسم مراقبت از خود در آخر هفته به‌نظر برسد (و واقعاً هم می‌تواند باشد)، اما برخی تکنیک‌های هدفمند می‌توانند به رفع همه‌چیز، از چین و چروک گرفته تا استحکام و گردش خون و حتی داشتن گونه‌های برجسته که آرزویش را داشتید، کمک کنند.

تکنیک های ماساژ صورت برای زیبایی پوست ما آن‌قدر اهمیت دارد، که این‌روزها در هر شهری، مخصوصاً شهرهای بزرگ و به‌روز، مراکز اسپا وجود دارد. این مراکز مراقبت و ماساژ پوست، هم برای بانوان، و هم برای آقایان تاسیس می‌شود. عجیب نیست که آقایان هم، به زیبایی صورت خود اهمیت می‌دهند.

 

 فواید ماساژ صورت

در بخش قبل، که از اسپا گفتیم، ممکن است فیشیال ماساژ، تجربه‌ای مجلل برای روزهای اسپا به‌نظر برسد، اما استفاده از این تمرین‌ها، در روال مراقبت از خود از طریق ماساژ در خانه، می‌تواند به‌طور عمده برای پوست شما مفید باشد. برخی از مزایای اصلی ماساژ منظم صورت عبارتند از: کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک، کمک به تخلیۀ لنفاوی، و کاهش تنش عضلانی، و نیز کاهش استرس، و کمک به شما برای احساس آرامش کلی.

کارشناسان پوست، ماساژ روزانۀ صورت را به‌عنوان بخشی از روال منظم مراقبت از پوست توصیه می‌کنند و استفاده از تکنیک های ماساژ صورت می‌تواند یک راز برای بهبودِ درخشندگی، و هم‌چنین، برای داشتن پوستی سفت‌تر و صاف‌تر باشد.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، ورز دادن پوست، گردش خون را بهبود می‌بخشد، به‌طوری که سلول‌های خونی بیش‌تر، اکسیژن بیش‌تری را جذب و حتی بهتر جذب می‌کنند. روش‌های خاصی می‌توانند خطوط پیشانی و اخم را صاف کنند و استرس و سردرد را کاهش دهند، که به‌نوبۀ خود می‌تواند نشانه‌های پیری را با تمرین مداوم به‌حداقل برساند. همین امر، مزایای مثبتی برای ماساژ صورت وجود دارد.

البته، باید به این موضوع هم اشاره کنیم که هیچ مدرک علمی، برای حمایت از تکنیک های ماساژ وجود ندارد که بتواند به کاهش چین‌وچروک کمک کند. ولی خب، تلاش کردن که ضرری ندارد و ما هم، برای شادابی صورت خود تلاش خواهیم کرد. مگر نه؟!

ماساژ صورت

تکنیک ماساژ لیفتینگ و سفت‌کنندۀ صورت

بیایید یکی از تکنیک های ماساژ صورت برای زیبایی پوست را که رایگان هم هست، با هم یاد بگیریم. این شیوه، می‌تواند در هر زمانی که پوست صورت خود را تمیز می‌کنید، سرم می‌زنید یا مرطوب می‌کنید، استفاده شود:

  • پس از استفاده از محصول آرایشی و بهداشتی انتخابی خود، با کشیدن انگشتان خود از روی پل بینی، به‌دنبال شکل صورت خود شروع کنید. بعد، با یک حرکت مایع، به حرکت انگشتان زیر چشم و بیرون ادامه دهید.
  • سپس، انگشتان‌تان را روی استخوان گونه بیاورید و به سمت بیرون بکشید. همین حرکت را زیر استخوان گونه تکرار کنید.
  • حالا در این قسمت از ماساژ صورت، به‌سراغ پیشانی می‌روید. از همان روش مالیدنِ آرام و سبک استفاده کنید، از مرکز پیشانی، به بیرون و با استفاده از حرکات رو به بالا، از ابروها تا خط مو. شما باید از انگشتان شست خود برای اجرای ضربات عمودی استفاده کنید و بقیۀ انگشتان خود را برای ضربات افقی نزدیک‌به‌هم نگه‌دارید.
  • بعد، نوبت به چانه می‌رسد: از کناره‌های هر انگشتِ اشاره‌، برای حرکت از لب پایین به سمت خط فک استفاده کنید. از مرکز چانه، به سمت بیرون به سمت گوش حرکت کنید.
  • پس از آن، با استفاده از دو انگشت در هر دست، از مرکز چانه به بیرون و به سمت گوش‌ها حرکت کنید. یک انگشت باید بالای خط فک باشد و انگشت دیگر پایین‌تر.
  • در پایان این روش از تکنیک های ماساژ صورت، بیایید حرکت‌های سبک و سریع، از گردن تا خط فک انجام دهید تا به بلند شدن پوست کمک کند. سپس، با نوک انگشتان خود حرکات دایره‌ای کوچکی را از مرکز دکلته به سمت بیرون انجام دهید. این، به صاف‌شدن چین‌وچروک‌های ایجاد شده از خوابیدن به پهلو کمک می‌کند.

این روشی که گفتیم، برای سفت شدن پوست صورت است، چیزی که برای بعضی از شماها مورد سوال است، شیوه‌ها و تکنیک های ماساژ صورت برای رفع چین‌وچروک است؛ که در ادامه، دربارۀ آن صحبت می‌کنیم.

4 روش و تکنیک ماساژ صورت برای رفع چین‌وچروک

خب، همان‌طور که گفتیم، اگر دوست دارید ماساژ صورت را کمی بیش‌تر، به سمت چین‌وچروک چهرۀ خود هدف‌گذاری کنید، ما با تکنیکی که در زیر می‌گوییم که به‌طور خاص به رفع این مشکل کمک می‌کند.

  1. ابتدا صورت خود را بشویید و تمیز کنید. و یک روغن صورت را که برای نوع پوست شما مناسب است، روی تمام صورت خود بمالید. روغن امگا ارگانیک، می‌تواند یک گزینۀ عالی باشد؛ چون سرشار از مواد مغذی است. از این روغن، هم برای پوست‌های خشک و حساس می‌توانید بیابید، و هم برای پوست‌های چرب یا مختلط (ترکیبی).
  2. سپس، بیایید از انگشت میانیِ خود، برای اِعمال فشار به مرکز پیشانی خود استفاده کنید. این تکنیک ماساژ برای صورت، می‌تواند به صاف کردن خطوط اخم در سرتاسر پیشانی شما کمک کند. همین موضوع در تکنیک های ماساژ صورت، می‌تواند به‌عنوان یک امتیاز برای شما باشد، و شما را از استرس و سردرد خلاص کند. هم‌چنین، شما را از اخم کردن باز می‌دارد.
  3. این فشار را به مدت سه ثانیه اعمال کنید و برای سه ست انجام دهید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای بهبود اثرات این روشِ طب فشاری صورت، انگشت میانی‌تان را پایین بیاورید تا جایی که درست در بین ابروهای‌تان برسید.
  4. اگر به‌دنبال هدف قرار دادن پاکلاغیِ زیر چشم هستید، از انگشتان اشاره، برای اِعمال فشار بر روی پل بینی خود، درست زیر چشم‌های داخلی استفاده کنید. این کار را هر بار، پنج ثانیه و در مجموع سه ست انجام دهید. این تکنیک می‌تواند ماهیچه‌های چشم شما را شل کند تا به‌طور طبیعی کم‌تر چنگ بزنید، و هم‌چنین، این روشِ Facial massage، می‌تواند تشکیل حلقه‌های تیرۀ زیرچشم شما را به حداقل برساند.
ماساژ حرفه ای صورت فیشیال ماساژ

عوارض ماساژ صورت در خانه

ماساژ دادن صورت، معمولاً ایمن در نظر گرفته می‌شود؛ چون شما می‌توانید فشار و استحکام را هنگام انجام بر روی خودتان تنظیم کنید. البته، اگر در انجامِ تکنیک های ماساژ پوست، حرکات، بیش‌ازحد خشن باشد، شایع‌ترین عوارض جانبی، پارگی پوست، تحریک و قرمزی موقت است.

هر کسی که بوتاکس، فیلر، یا سایر مداخلات صورت دارد، باید قبل از انجام ماساژ صورت در خانه، با پزشک خود مشورت کند؛ چون این حرکت می‌تواند مخرب باشد. به‌همین ترتیب، افرادی که دارای تورم، بافت اسکار، کبودی یا زخم‌های باز روی صورت هستند، پیش از انجام فیشیال ماساژ، باید منتظر بمانند تا پوست به‌درستی بهبود یابد. ماساژ پوستِ باز یا عفونی می‌تواند منجر به گسترش عفونت شود.

سوالات متداول

  • آیا انجام هر روز فیشیال ماساژ اشکالی ندارد؟

بله، ماساژ ملایم صورت، به‌مدت حدود 10 دقیقه در روز توصیه می‌شود.

  • چه زمانی باید برای صورت، ماساژ انجام داد؟

بهترین زمان برای استفاده از ماساژ برای صورت، در طول روتین مراقبت از پوست است، چون می‌خواهید صورتتان تمیز باشد و سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌هایتان می‌توانند به روان‌کاریِ تکنیک های ماساژ صورت کمک کنند. و می‌توانید آن را در صبح، شب، یا هر دو استفاده کنید.

  • ماساژ صورت چه می‌کند؟

فیشیال ماساژ می‌تواند به کاهش خطوط ریز و چین‌وچروک چهرۀ شما کمک کند. تکنیک های ماساژ صورت، هم‌چنین، گردش خون را در صورت شما بهبود می‌بخشند، که می‌تواند منجر به نفخ کم‌تر شود و تخلیۀ لنفاوی را تقویت کند. فیشیال ماساژ، هم‌چنین می‌تواند به کاهش استرس و شل شدن عضلات صورت شما کمک کند.

در نهایت…

در این مقاله، ما از تکنیک های ماساژ صورت که برای بسیاری از افراد (اعم از زن و مرد)، مناسب است، گفتیم. اما فقط این‌ها نیستند؛ تعدادی دیگر از این روش‌ها را در به‌روزرسانیِ این مطلب، خواهیم گفت. برای این‌که بخش نظرات ما، خالی از عریضه نباشد، شما روش‌های گفته‌شدۀ ما را انجام دهید و برای ما نظر بفرستید. 😊

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *