هفته مد یا فشن ویک رویدادی است که برندها محصولات جدید و مختلف خود را با نوآوری جدید و خلاقانه به نمایش می‌گذارند و قبل از شروع فصول زمستان و تابستان ترند فصل را مشخص می‌نمایند. در مقاله ترند کیف 1401 به معرفی جدیدترین کیف های زنانه پرداخته‌ایم.

بروز این رویداد در شهرهای مختلف علاوه بر شناخته شدن برندها موجب رونق اقتصادی و گردش مالی خواهد شد که در ادامه مقاله به شرح سایر شهرهای برگزار کننده این رویداد پرداخته شده است.

معرفی کامل هفته مد یا فشن ویک

از اتفاقات و رویدادهای مهم در زمینه مد و استایل و لباس هفته مد یا فشن ویک است که در طول سال دوبار برگزار می‌گردد تا صاحبان برند و طراحان مختلف بتوانند با عرضه محصولات خود و به نمایش گذاشتن آن ها موجب جلب خریداران شوند. آیا با تفاوت مد و استایل آشنا هستید؟

در این رویداد می‌توان محصولات مختلف را مشاهده کرده و از مد و ترند فصل آینده نیز آگاه شد.

هفته مد همواره طرفداران زیادی داشته و در انواع فشن ویک مردانه، لباس و کیف زنانه، لباس سفارشی و نیز لباس‌های آماده می‌باشد.

این هفته اغلب به مدت 7 روز به طول می‌انجامد که عکاسان و رسانه‌های بسیاری در این رویداد حضور پیدا کرده و با ارائه گزارش در خصوص خلاقیت طراحان و نیز افراد صاحب سرمایه بوده تا به واسطه آن بتوانند موجب رشد اقتصادی و نیز شناخته شدن برند و صنعت مد شوند.

در این فستیوال مدل‌ها و نیز برخی از افراد معروف با پوشیدن لباس‌هایی با طراحی شگفت انگیز به واسطه نوآوری و خلاقیت طراحان، کلکسیونی از مد فصل‌های آینده را در اختیار مردم قرار می‌دهند و همچنین موجب رونق اقتصادی و بازدهی فراوان از محصولات طراحان در برندهای مختلف می‌شوند.

هفته مد در شهرهایی معروف از قبیل میلان نیویورک، پاریس، لس آنجلس، لندن و استکهلم برگزار شده و نیز هفته مد اسلامی امروزه در شهرهایی نظیر ریاض، دبی، اندونزی و جاکارتا برگزار خواهد شد.

اغلب در ماه سپتامبر فشن ویک در بسیاری از شهرها برگزار می‌شود که در آن ترند و مد فصل پاییز و زمستان به نمایش گذاشته می‌شود.

اولین هفته مد و بنیانگذار آن

ایده ایجاد هفته مد در شهر زیبای پاریس توسط خرده فروشان آن منطقه صورت گرفت زیرا آنان به منظور تبلیغ اجناس و مدل‌های محصولات خود آنان را به نمایش می‌گذاشتند که پس از مدتی این رویداد دخیله نام گرفت.

پس از بروز جنگ جهانی دوم در پاریس نخستین هفته مد در شهر نیویورک برگزار شد که در آن محصولات و برندهای مختلف مانند برند گوچی ، برند فندی و… از شهرهای پاریس و… به نمایش گذاشته می‌شد.

بنیانگذار فشن ویک در نیویورک الینور لمبرت یک فشن ژورنالیست اهل آمریکا و روزنامه نگاری مشهور در زمینه مد و فشن بود که نخستین هفته مد به دست او برگزار شد.

این رویداد معمولا دو بار در سال و قبل از فصول زمستان و تابستان برگزار می‌شود به ماه سپتامبر و اکتبر برای معرفی ترند فصل های بهار و تابستان و ماه فوریه و مارس به جهت ارائه ایده پوشاک ترند در پاییز و زمستان می‌باشد.

فشن ویک

شهرهای برگزار کننده فشن ویک و بیگ فور

بیگ فور در اصل نام گذاری 4 شهر اصلی برگزار کننده فشن ویک است که به ترتیب این شهرها شامل نیویورک، لندن، میلان و نیز پاریس می‌شود.

رسانه‌های بسیاری این رویداد را در بیگ فور به نمایش می‌گذارند زیرا که الگوی اصلی در صنعت مد و فشن هستند و به طور معمول هفته مد مدتی قبل از شروع فصل انجام می‌شود تا فرصت کافی برای مطبوعات و روزنامه‌ها جهت چاپ و نمایش ترند فصل آینده داشته باشند.

برخی از شهرهای مهم برگزار کننده این رویداد به شرح زیر می‌باشد:

هفته مد در شهر لندن انگلیس

لندن از شهرهای مهم بیگ فور بوده که در آن هر ساله این رویداد برگزار می‌شود که از سال 1984 میلادی نخستین هفته مد در آن برگزار شد. در این رخداد هزاران عکاس، روزنامه نگار و خبرنگار وجود داشته و برندهای معروفی از قبیل ویوین وست وود، تامی هیلفیگر، استلامک کارتنی، تاپ شاپ، تمپرلی لندن، بری بری، الکساندر مک کوئین و اردم نقش بسیاری دارند.

مسئول برگزار کننده و نیز تنظیم کننده این رویداد در شهر لندن انجمن مد بریتانیا است که هر ساله دو بار در ماه‌های سپتامبر و فوریه این فستیوال را برگزار می‌نماید و حاصل آن گردش مالی حدود صد میلیون پوند است.

صنعت مد در لندن از زمان الیزابت شروع شده و هنوز هم می‌توان در صنعت مد این شهر پوشاکی الهام گرفته از یقه‌های بزرگ الیزابتی و دارای چین و گرد را مشاهده نمود. در مقاله انواع استایل در صنعت مد به معرفی اکثر استایل‌ها مانند استایل مینیمال ، استایل ویمسیکال و… پرداخته‌ایم.

ترند صنعت مد در لندن دارای طرفداران بسیاری است که علت آن خلاقیت و نوآوری در محصولات با توجه به سلیقه روز مردم می‌باشد.

هفته مد در شهر نیویورک آمریکا

انجمن طراحان مد در آمریکا هر ساله در ماه‌های سپتامبر و فوریه دو بار فشن ویک را برگزار می‌نمایند که به مدت 7 الی 9 روز به طول می‌انجامد.

نیویورک آمریکا به عنوان پایتخت صنعت مد شناخته می‌شود زیرا اولین شهر در زمان جنگ جهانی بود که این رویداد را برگزار کرد و همچنین به راه اندازی مدارس در زمینه مد و فشن اقدام نمود که فارغ التحصیلان بسیاری در این زمینه ایجاد نمود.

برندهای معروفی از قبیل درک لام، فیلیپ لیم، دوناکاران، کلوین کلین، کیت اسپید، بتسی جوهانسون، کنت کول، مایکل کورس، تام فورد و جیکو بز و… در این شهر به طراحی و ایجاد خانه مد اقدام نموده‌اند.

هفته مد در نیویورک با نام مرسدس بنز نیز شناخته شده و از رویدادهای مهم این هفته حضور مدل هایی با ویلچر و یک مدل مبتلا به بیماری سندروم داون می‌باشد.

هفته مد در شهر میلان ایتالیا

از سال 1958 میلادی شهر میلان به عنوان پایگاه در صنعت مد شناخته شد که هر ساله نهادی با عنوان اتاق ملی مد ایتالیا به برگزاری هفته مد، گسترش صنعت مد در ایتالیا، دسته بندی و همکاری اقدام می‌نماید.

به طور کلی در حدود 40 برند در این رویداد شرکت داشته که برخی از آن ها شامل برندهای ورساچه، دولچه گابانا، آرمانی، مکس مارا، روبرتو گاوالی، گوچی، فندی و… می‌شود.

در این شهر همواره کالاهایی ارزشمند از قبیل اکسسوری پوشاک، کفش و نیز جواهرات خلاقانه به نمایش گذاشته می‌شود و این رویداد در ماه‌های مارس و فوریه و نیز اکتبر و سپتامبر برگزار می‌شود.

هفته مد در شهر پاریس فرانسه

پاریس به عنوان قلب در صنعت فشن محسوب شده که اولین فشن ویک در آن در سال 1973 میلادی آغاز شد و در سال دو بار به مدت زمان 7 روز برگزار می‌شود. برندهای مطرحی همچون لویی ویتون، دیور، ژیوانشی، لاگوست، برند شنل، سن لورن، کنزو، ولنتینو و هرمس به طراحی در این رویداد مهم اقدام می‌نمایند.

اولین هفته مد در پاریس با حمایت از سمت اشراف زاده برگزار شد و در واقع پاریس به عنوان نیویورک اروپا محسوب شده که فعالیت در زمینه مد در این شهر بسیار پر سود می‌باشد.

 

در نهایت…

 فشن ویک یک رویداد مهم در بسیاری از شهرها بوده که موجب به نمایش گذاشتن پوشاک و محصولات ترند شده و طرفداران گسترده ای در سرتاسر جهان دارد.

از شهرهای مهم برگزار کننده‌ی این رویداد می‌توان به پاریس، میلان، لندن و نیویورک اشاره نمود که هر ساله دو بار در بیگ فور و سایر شهرهای مهم این رویداد برگزار می‌شود و عکاسان و روزنامه نگاران بسیاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *