استایل مینیمال به معنای ایجاد تعادل در سبک لباس و اکسسوری­‌های مناسب است و اغلب دارای رنگ‌­های خنثی و فاقد طرح­‌هایی شلوغ می‌­باشند. ترکیب رنگ‌­های سفید و مشکی و نیز طرح­‌های راه راه در سبک مینیمال مرسوم است و اکسسوری­‌ها بسیار ظریف و شیک هستند.

در هنگام ساختن استایل مینیمال باید در انتخاب المان­‌های مناسب دقت نمود که در ادامه مقاله به شرح روش­‌هایی برای داشتن استایل مناسب اشاره شده است. در مقاله قبل راجع به استایل ویمسیکال و راهنمای ساختن استایل ویمسیکال نوشتیم، در این مقاله از وبلاگ کیف شیک به بررسی استایل مینیمال می‌پردازیم.

راهنمای ساختن استایل مینیمال

استایل مینیمال سبکی ساده و راحت است و همیشه پرطرفدار بوده و ترندی است که هرگز از مد نمی­افتد. استایل مینیمال به معنای انتخاب لباس­ها و اکسسوری­های مناسب با سبک زندگی فردی است که اعتماد به نفس فرد را در تصمیمات خود برای انتخاب لباس های مناسب بالا می­برد.

افرادی که از استایل مینیمال استفاده می‌­نمایند در کمد لباس‌­های خود، لباس‌­هایی را مشاهده می­‌کنند که مطابق میل و سلیقه آن­ها است. در واقع شخصیت هر فرد برگرفته از نوع لباس، اکسسوری و… است و به نوعی داشتن استایل شخصی مهم است، در نتیجه باید در انتخاب استایل مینیمال نهایت دقت را داشت.

بیشتر استایل­‌های این سبک با استفاده از لباس­‌های ساده و شیک و در رنگ‌­های  خنثی تشکیل شده است که با سایر آیتم‌­های دیگر هماهنگ می­‌شوند. تاریخچه این استایل بیان می‌­کند که بعد از جنگ جهانی دوم برند شنل لباس­‌هایی را برای زنان با الهام از البسه‌­های مردانه طراحی نمود.

طراحان ژاپنی نیز استایل­‌های مینیمال فراوانی را طراحی نمودند زیرا با ورود زنان به بازار کار، طراحی لباس­‌های راحت و کاربردی برای آن­ها به سبب راحت شدن کار کردن به راه افتاد. استایل مینیمال موجب کاهش مصرف­گرایی می‌­شود زیرا که لباس‌­ها و اکسسوری­‌های این سبک نسبت به سایر سبک‌­ها دیرتر از مد می‌­افتند و می‌­توان سال‌­ها از آن­ها استفاده نمود.

مینیمالیست‌­ها اغلب با لباس­‌های ساده، شیک و امروزی هستند که علت آن انتخاب مناسب المان­‌ها و هماهنگ کردن ترکیب­‌های رنگی در لباس‌­ها و… است. اولین لباس­‌های طراحی شده سبک مینیمال توسط ژاپنی‌­ها دارای خطوط و برش‌­های سنتی و همچنین طرح‌­های سایه روشن بود که موجب افزایش طرفداران این سبک شد.

لباس­‌های سبک مینیمال اغلب دارای برش‌­های ساده اما کاربردی و نیز در رنگ‌­های خنثی هستند و محدودیت رنگی آن­‌ها شامل دوای سه رنگ مختلف است. این استایل اغلب شامل کت بلیزر کلاسیک، ست لباس در یک طیف رنگی، بلوز کلاسیک، لباس‌­های توری، دامن ابریشمی و… می‌­شود.

minimal style

روش‌­های ساختن استایل مینیمال

 برای ساختن استایل مینیمال باید به نکاتی در خصوص انتخاب لباس، رنگ لباس، اکسسوری و… توجه نمود تا بتوان استایل مناسب خود را با انتخاب المان مناسب و در زمانی کم تهیه نمود که برخی از آن­ها شامل موارد زیر می‌شود:

  1. عدم استفاده از طرح­‌های شلوغ : سبک مینیمال اغلب شامل لباس‌­های ساده و تک رنگ هستند و فاقد طرح‌های شلوغ می­باشند. از لباس­های طرح دار سبک مینیمال لباس­‌هایی با طرح راه راه سفید و مشکی است که در عین سادگی بسیار شیک می‌باشد.
  2. انتخاب اکسسوری مناسب: استایل مینیمال فاقد اکسسوری‌­های پر زرق و برق است و از کفش، کیف، کمربند و زیورآلات تک رنگ و ظریف استفاده می‌­نمایند و زیور آلات نگین‌دار، درشت و سنگین و گوشواره‌­های بزرگ و بلند و همچنین کیف مجلسی فانتزی در این سبک جایگاهی ندارد و اغلب از گل گوش‌­های ظریف استفاده می‌­شود.به طور کلی اکسسوری­‌های مناسب این سبک فاقد ظاهر شلوغ و رنگارنگ هستند.
  3. رنگ مناسب: این سبک از استایل دارای رنگ­‌های خنثی است و فاقد رنگ­‌های متنوع هستند و با ست کردن لباس­‌هایی با رنگ­‌های خنثی استایل بسیار شیکی ایجاد خواهد شد. از رنگ‌­های مناسب برای استایل مینیمال رنگ‌­های مشکی، طوسی، سرمه‌­ای، قهوه‌­ای، سفید، کرمی و طیف‌­های آن­‌ها است.
  4. نحوه دوخت و نوع لباس‌­های این سبک: در هنگام انتخاب لباس در این سبک باید به کیفیت و دوام آن­ها توجه نمایید و از خرید آیتم‌­هایی با دوخت نامناسب که موجب آزار و کاهش راحتی شما می‌­شود پرهیز کنید. نوع لباس و نحوه دوخت آن‌­ها باید طوری باشد تا ظاهر فرد مرتب و آراسته به نظر برسد و دوام مناسبی نیز داشته باشد.
  5. کیف و کفش: در این استایل بیشتر اوقات از کیف‌­های چرم در رنگ‌­های قهوه­‌ای و مشکی براق با طرح‌­های ساده و شیک استفاده می­‌شود. از کفش‌­های مناسب در این استایل می‌­توان به صندل‌­های تخت بندی، کفش‌­های ساده کالج، کفش تخت ساده و نیز کفش‌­های ساده پاشنه‌دار اشاره نمود. کفش­‌ها و بوت‌­های مورد استفاده در این سبک دارای تزئینات و طرح بسیار کم هستند و اغلب دارای تک رنگ مانند سفید، مشکی و کرمی بوده و در عین سادگی بسیار شیک و با کیفیت هستند.

برخی از سبک‌­های استایل مینیمال

 برخی از انواع لباس‌­ها در سبک مینیمال بسیار مرسوم­اند که تعدادی از رایج‌­ترین آن­‌ها شامل موارد زیر می‌­شود:

  • استفاده از بلوزهای سفید ساده
  • استفاده از پیراهن‌­های ابریشمی و جنس نخی
  • تیشرت­‌های فاقد طرح در رنگ‌­های مشکی، سفید و بژ
  • کفش و نیم بوت­‌های ساده مشکی
  • استفاده از شلوار جین در رنگ­‌های آبی و مشکی
  • کت­‌های ترنچ
  • ژاکت مشکی چرمی و کت بلیزر طوسی یا مشکی
  • پلیور­های سفید، مشکی و شیری سایز بزرگ

بعضی از ترکیب­‌های لباس در استایل مینیمال عبارتند از:

  • ترکیب کت بلیزر با شلوار جین و تیشرت سفید به همراه بوت بلند در فصل سرد
  • تیشرت سفید به همراه شلوارک مشکی یا سفید ساده و یا کتانی
  • یقه اسکی سفید با شلوار جین و بوت مشکی مناسب فصل زمستان
  • پیراهن سفید با شلوارهای رنگ خنثی مانند کرمی و طوسی و…
  • استفاده از ست سفید، مشکی و یا ست جین در رنگ آبی یخی و…

در نهایت…

در این مطلب در رابطه با استایل مینیمال گفته شده است که ترکیبی از رنگ­‌های خنثی به همراه سادگی و زیبایی است. لباس‌­ها کیف، کفش و اکسسوری‌­ها در این استایل بسیار ساده و فاقد طراحی‌­های شلوغ هستند و در عین سادگی بسیار آراسته هستند.

لباس­‌های سبک مینیمال دارای دوخت و طراحی مناسب‌­اند و دارای کیفیت و دوام بالایی هستند و با تغییر مد و ترند همچنان تغییری نخواهند کرد. در این سبک می‌­توان با ست­‌های ساده در رنگ­‌های مشکی و یا سفید و بدون طرح استایل شیک و ساده­‌ای را ایجاد کرد و یا با ترکیب لباس راه راه سفید و مشکی جذابیتی دوچندان به استایل خود اضافه کرد.

2 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    من خیلی اتفاقی این مقاله رو دیدم تو گوگل داشتم راجع به فشن ویک سرچ میکردم… اصلا نمیدونستم این استایل اسمش ویمسیکاله چون جدیدا زیاد شده این طرز لباس پوشیدن ولی نمیدونستم اسم خاصی داره
    مرسی که آگاهم کردید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *