صنعت مد و استایل در واژه کاملاً متفاوت نسبت به یکدیگر هستند که مد به معنای پیروی از اجناسی است که توسط کمپانی‌های بزرگ و طبق مجلات به روز روانه بازار می‌شود و استایل به معنای پیروی از سلیقه شخصی و مطابق با ویژگی‌های ظاهری هر فرد می‌باشد.

استایل ترند نیز زیر مجموعه‌ای از مد است که طبق هر فصل تغییر خواهد کرد. در ادامه مقاله به شرح مد، استایل ترند در انواع کیف زنانه و… پرداخته شده است.

تفاوت مد و استایل چیست؟

 شاید بسیاری فکر می‌کنند که مد و استایل هر دو اصطلاحی یکسان‌اند اما در حقیقت دو مقوله کاملاً متفاوت نسبت به یکدیگر می‌باشند. مد به معنای چیزی است که در یک زمان خاص و یا فصلی خاص رایج می‌شود و اغلب توسط کمپانی بزرگ در بازار عرضه می‌شود.

مد در یک جامعه اغلب توسط افراد مشهور و هنرمندان استفاده شده و تبدیل به یک الگو می‌شود که افراد جامعه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر ساله کمپانی‌های زیادی به واسطه صنعت مد به تجارت می‌پردازند و مقادیر انبوهی از اجناس را روانه بازار می‌نمایند اما نکته قابل توجه این است که با گذر فصول مد نیز تغییر خواهد کرد و تاریخ انقضای آن به پایان می‌رسد. تغییر مد موجب تغییر سلیقه ناگهانی افراد جامعه خواهد شد و هر ساله سالن‌ها و مراکز زیادی با نمایش مد سال موجب پیشرفت و برجسته کردن برخی اجناس در بازار می‌شوند.

مد در یک جامعه طبق سلیقه افراد نیست و توسط کمپانی‌ها و طراحان بزرگ به منظور سودآوری تولید می‌شود و افراد برای پیروی از مد به خریداری از این کالا ها اقدام می‌نمایند. مد باعث می‌شود که شما طبق نظر مردم و جامعه لباس بپوشید و از نظر شخصی خود و نیز قدرت انتخاب پیروی نکنید و آنچه که در میان افراد جامعه مرسوم است را انتخاب نمایید.

استایل به معنای سلیقه شخصی و انتخاب کالا بر اساس قاعده و نیز چارچوب زندگی فردی است و موجب افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت در افراد خواهد شد. استایل معمولاً با تغییرات سن در افراد تغییر می‌کند و اغلب تحت تأثیر عواملی چون سیاست، جنسیت، مذهب، ملیت، جغرافیا، فرهنگ و… قرار می‌گیرد.

اهمیت استایل شخصی

استایل هر شخص نسبت به دیگری متفاوت است و حاصل اندیشه و طرز تفکر شخصی می‌باشد و شباهت زیادی با DNA افراد دارد. سبک یک فرد می‌تواند در شاخه های متفاوتی از قبیل نوع لباس، نوشتن، لوازم و… باشد و در واقع روشی است برای بیان سلیقه و قواعد فردی. هر فرد معمولاً استایل خود را بر اساس ویژگی‌های ظاهری خود مانند قد، سایز اندام، رنگ پوست و… انتخاب می‌نماید تا بتواند بهترین خود را با استایلی مناسب نمایش دهد.

از تفاوت‌های رایج میان مد و استایل این است که می‌توان به راحتی با پیروی از مد پوشاک و یا اجناس را تهیه و از آن استفاده نمود اما استایل انتخاب اجناس با اندیشه و در زمان طولانی است که نمی‌توان به راحتی اجناس را که مطابق سلیقه فردی است پیدا کرد اما استایل کاملاً ماندگار است ولی مد با گذر فصل و زمانی خاص پایان‌پذیر می‌باشد.

بهتر است که هر شخص طبق سلیقه فردی خود استایل خود را انتخاب نماید تا بتواند زیبایی ظاهری خود را با اعتماد به نفس به دیگران نشان دهد زیرا که مد صنعتی کاملاً گذراست و ممکن است مانع زیبایی ظاهری شما بشود.

تفاوت مد و استایل

استایل ترند و تفاوت مد و ترند

 ترند در واقع زیر مجموعه‌ای از مد می‌باشد که روز به روز در حال تغییر است و شامل آخرین سبک‌ها در لباس، طراحی، کفش، انواع کیف و… می‌شود. با ایجاد مد اکثریت مردم آن را قبول می‌کنند اما ترند در حال معرفی کردن یک استایل ویژه و سبکی خاص به مردم است و احتمال دارد که مورد استقبال مردم قرار بگیرد. استایل ترند به معنای آن است که شخص دائم با تغییر فصول سبک و لباس‌های خود را تغییر می‌دهد و موجب سود‌ رسانی به صنعت مد و فشن و همچنین تولید گاز گلخانه‌ای و آلودگی هوا خواهند شد.

ویژگی‌های افراد علاقمند به پیروی از استایل ترند

  1. با مشاهده وب سایت‌ها، مجلات، وبلاگ و… جدیدترین و آخرین مد و استایل را طبق استایل ترند دنبال می‌کند.
  2. اغلب ریسک‌پذیرند و تمایل به نمایش و برجسته نشان دادن خود دارند.
  3. بسیار طرفدار مد روز هستند و از مورد توجه دیگران قرار گرفتن و نیز متمایز بودن از دیگران احساس خوشحالی می‌کنند.
  4. با تغییر هر فصل نسبت به تهیه اقلام زیادی از جمله اکسسوری، لباس، انواع کیف ترند اقدام می‌نمایند.
  5. همیشه جزو اولین افرادی هستند که طبق مد روز و سریع‌تر از بقیه استایل ترند خود را تهیه می‌نمایند.

انواع کیف و برندهای کیف ترند

 امروزه در بازار انواع کیف با مدل‌های متنوع وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد و ویژگی‌های ظاهری مخصوص به خود می‌باشند. هر فرد با توجه به استایل خود و یا پیروی از مد روز به انتخاب کیف اقدام می نماید تا شیک و به روز به نظر برسد.

برخی از انواع کیف در بازار شامل موارد زیر می‌شود:

برخی از کیف‌های ترند و مد روز که در برندهای متفاوت وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

در نهایت…

به طور کلی پیروی کردن از مد و استایل به تنهایی اشتباه است و بهتر است که هر شخص با استایل خود تا حدودی نیز از مد روز پیروی نماید. برخی افراد با مشاهده مجلات و سایت‌های مد در هر فصل استایل خود را تغییر می‌دهند و یا از استایل ترندی به روز پیروی می‌کنند. پشت هر مد و استایل ترند شرکت و کمپانی‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نموده‌اند و به واسطه تبلیغات فراوان سعی در معرفی محصولات خود دارند.

 

2 دیدگاه

  • خیلی جالب بود واقعا.. اما خب من با اینکه هر چی مد و ترند بشه دقیقا همونو بپوشیم خیلی موافق نیستم چون شاید استایل شخصیم رو طوری بچینم که مثلا شلوارم یا شالم ترند سال قبل باشه نه امسال

    • سلام سوگند عزیز
      بله دقیقا همینطور هست و الزامی وجود نداره همه مطابق ترند و مد پیش برن، هر کس متناسب با سلیقه خودش استایل شخصیش رو میسازه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *