در دنیای پر زرق و برق مد و فشن هر روزه استایل­‌های جدیدی متناسب با نیازها و علایق مردم ایجاد می‌شوند که یکی از پرطرفدارترین این استایل‌­ها، استایل کژوال است. در مجله کیف شیک راجع به انواع استایل‌ها از جمله استایل شخصی و … نیز مقالاتی نوشته‌ایم.

ما در این مطلب اطلاعات کاملی را در مورد استایل casual در اختیار شما عزیزان قرار می­‌دهیم اگر علاقمند به حوزه مد و فشن هستید توصیه می­کنیم چند دقیقه وقت خود را صرف مطالعه این محتوای جذاب در حوزه مد و لباس کنید.

در این مطلب در مورد هریک از بخش­های زیر به طور مجزا صحبت خواهیم کرد:

  • استایل کژوال چیست؟
  • تاریخچه استایل casual
  • انواع استایل سبک کژوال
  • نکاتی در مورد لباس پوشیدن به سبک کژوال

استایل کژوال چیست؟

این نوع استایل در واقع استایلی میانه بین استایل رسمی و غیررسمی است و هدف و ریشه اصلی ایجاد آن هم راحتی افراد و انتخاب راحت­‌ترین نوع لباس در عین نسبتاً رسمی بودن آن در محیط­‌های عمومی است.

شلوارهای جین، تیشرت، پیراهن اسپرت، هودی و سوئیشرت از جمله انواع لباس­‌هایی هستند که در کنار کفش اسپرت سفید یا مشکی در این نوع استایل بیشتر مورد استفاده قرار می­‌گیرند. اگرچه بسیاری از لباس‌­هایی که در این نوع استایل استفاده می‌­شوند لباس­‌های اسپرت هستند ولی باید به این نکته توجه داشت که استایل سبک کژوال با استایل اسپرت و ورزشی متفاوت است.

در این نوع استایل برخلاف استایل ویمسیکال که از ترکیب رنگ‌­های بسیار متنوع و شاد مثل قرمز، صورتی و سبز در آن استفاده می‌­شود معمولاً از رنگ­‌هایی مثل سفید، مشکی یا طوسی استفاده می‌­شود.

استایل کژوال

تاریخچه استایل casual

ریشه و تاریخچه این نوع استایل به قرن 19 میلادی در کشورهای توسعه یافته غربی از جمله آمریکا مربوط می­‌شود که در آن زمان‌­ها آزادی­‌های مدنی و سیاسی بیشتری برای خانم‌­ها ایجاد شد. در این دوره بسیاری از خانم‌­ها و حتی آقایان به دنبال سبکی از لباس پوشیدن بودند که بتوانند فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی خود را با آن به راحتی انجام دهند و در عین حال کمی حالت رسمی هم داشته­ باشد.

تا قبل از این دوره خانم‌­ها در فعالیت‌­های اجتماعی خود از پوشش‌­های مثل دامن­‌های بسیار بلند استفاده می­‌کردند که این نوع پوشش در مواقعی مثل محیط کار و یا انجام فعالیت­‌های ورزشی برای آن‌ها بسیار سخت بود.

ولی از این دوره به بعد کم کم پوشش­‌های مثل شلوار و دامن­‌های نسبتاً کوتاه‌­تر برای خانم‌­ها هم رایج شد و به نوعی کم کم اولویت خانم‌­ها در انتخاب پوشش راحتی لباس بود.

انواع استایل سبک کژوال

در این بخش از مطلب انواع مختلف استایل casual را به شما عزیزان معرفی می­کنیم.

کژوال کاری

این نوع استایل در واقع یک پوشش نسبتا راحت مخصوص افراد شاغل و کارمند در محیط کار است به صورتی که نه کاملاً رسمی است و نه به طور کامل غیررسمی. ریشه این سبک لباس پوشیدن به کشورهای توسعه یافته برمی­گردد که در آن­ها کارمندان روز آخر هفته را می­‌توانستند با پوششی نسبتاً راحت در محل کار خود حاضر شوند.

یک انتخاب مناسب برای محیط کاری در این استایل استفاده از پیراهن با رنگ روشن و شلوار جین یا کتان با رنگ روشن است.

استایل کژوال کاری

کژوال هوشمندانه

در این نوع کژوال استایل از المان­‌ها و لباس‌­ها لوکس و گران‌قیمت در عین حال ساده استفاده می‌­شود و بسیاری از مدیران خانم در شرکت‌­ها از این سبک استفاده می­‌کنند.

در این سبک خانم­‌ها در محیط کاری خود م  ی­توانند از ترکیب مانتوهای راحت و جلوباز، پیراهن و شلوار پارچه‌­ای و کیف دستی، با رنگی هماهنگ با هم مثل شکل زیر استفاده کنند.

استایل casual

خانم‌­ها بهتر است از شلوارهای خیلی تنگ در محیط کاری خود استفاده نکنند زیرا این نوع شلوارها راحتی و آزادی عمل را ازآن­‌ها می­‌گیرد در حالی که هدف اصلی استایل سبک casual راحت بودن لباس برای افراد است.

کژوال شیک

این سبک توسط نینو سروتی طراح لباس ایتالیایی ابداع شد و در آن از ترکیب یک پوشش رسمی با یک پوشش غیررسمی استفاده می‌­شود مثلا افراد در این سبک می‌­توانند از یک شلوار جین با یک پیراهن یا کت رسمی استفاده کنند.

کژوال استریت

این سبک هم برای انتخاب پوششی راحت و در عین حال جذاب برای افراد در خیابان است که با در نظرگرفتن عواملی مثل رنگ، فرم بدن و سایر موارد می­‌توان استایل زیبایی داشت. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” استایل خیابانی ” را نیز مطالعه کنید.

استایل کژوال هوشمندانه

Casual اسپرت

تیپ کژوال هم اگرچه شباهت زیادی به استایل ورزشی و اسپرت دارد و در آن از المان­‌های ورزشی استفاده می­‌شود ولی با آن متفاوت است.

نکاتی در مورد لباس پوشیدن به سبک کژوال

اگر می­‌خواهید به سبک و تیپ کژوال لباس بپوشید ما در این بخش نکاتی را به شما عزیزان خوش استایل آموزش می‌­دهیم که بتوانید تیپ و استایل جذاب­‌تری داشته باشید.

پوشش بالاتنه در تیپ کژوال

برای بالا تنه در استایل سبک casual، تیشرت رایج­ترین و محبوب‌­ترین انتخاب در بین آقایان و حتی خانم­‌ها است.

سعی کنید چندین تیشرت با رنگ‌­های متنوع داشته ­باشید تا بتوانید آن‌ها را با لباس­‌های مختلف خود ست کنید. اگر لباس پوشیدن به سبک استایل مینیمال را هم دوست دارید می‌­توانید از تیشرت با رنگ­‌های خنثی مثل سفید، مشکی و یا حتی طوسی استفاده کنید.

سبک کژوال

خانم‌­ها برای پوشیدن لباس به سبک casual می­‌توانند شومیز و تاپ را هم به عنوان پوشش بالاتنه خود انتخاب کنند.

پوشش پایین تنه در تیپ کژوال

برای پوشش پایین تنه خود در این سبک از لباس پوشیدن رایج‌­­ترین و محبوب‌­ترین انتخاب معمولاً شلوار جین و یا حتی شلوار کتان است که می­‌توان بر حسب سلیقه هر مدل از این نوع شلوارها را انتخاب کرد.

هر چند خانم‌­ها علاوه بر شلوار جین یا کتان می­‌توانند انواع مختلف دامن­‌های کوتاه یا بلند را هم انتخاب کنند.

کفش در تیپ کژوال

انتخاب کفش مناسب هم یکی از مهم‌­ترین آیتم‌­های هر استایلی است و برای سبک لباس پوشیدن casual، یکی از محبوب‌­ترین انتخاب­‌ها انواع مختلف کفش‌­های اسپرت در کنار کیف اسپرت است.

نکته‌­ای که بسیار اهمیت دارد این است که در هنگام انتخاب کفش در این سبک باید راحتی آن را  هم در کنار طرح و رنگ کفش در نظر بگیرید زیرا کفشی که انتخاب می­‌کنید باید مدت طولانی در محل کار و یا حتی خیابان و مکان­‌های عمومی بپوشید.

جنس پارچه در استایل casual

جنس پارچه لباسی که در استایل به سبک کژوال انتخاب می­‌کنید باید از جنس الیاف با کیفیت، نرم و قابل شستشو باشد زیرا شما این لباس­‌ها را به دفعات خواهید پوشید و باید راحت، با کیفیت و قابل شستشو باشند.

به علاوه جنس پارچه بهتر است خاصیت کشسانی داشته باشد تا افراد در آن احساس راحتی کند و به علاوه لباس در تن افراد به شکل مناسبی داشته باشد و در اصطلاح تنخور آن خوب باشد.

 

بخش پایانی

ما در این محتوا در مورد استایل Casual با شما دوستان عزیز صحبت کردیم و ضمن معرفی این نوع استایل و تاریخچه آن، انواع مختلف آن را هم معرفی کردیم و در پایان هم نکاتی را در مورد سبک لباس پوشیدن casual بیان کردیم.

امیدواریم این محتوا برای شما عزیزان مفید بوده باشد در پایان اگر هر گونه انتقاد یا پیشنهادی دارید خوشحال می­‌شویم در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *