تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، یکی از دغدغه‌های خانم‌های شیک‌پوش و بِرَنددوست است. گوچی، نامی است که مترادف با لوکس، کیف‌های دستی و استایل شیک است. اما، در حالی که همۀ ما این برند بزرگ را می‌شناسیم و دوست داریم، این، هزینه دارد.

با صنعت در حال گسترش کیف‌های تقلبی، ایمن‌کردن کیف گوچیِ معتبر، به‌ویژه از خرده‌فروشان دست دوم، سخت‌تر و دشوارتر می‌شود.

در این مقاله، تاریخچۀ گوچی، محبوب‌ترین سبک‌ها و راهنمای تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی را بررسی خواهیم کرد،. راهنمایی که باید قبل از خرید هر کیف گوچی به آن توجه کنید.

 

تاریخچۀ برند گوچی

گوچی در فلورانسِ ایتالیا به‌وسیلۀ گوچیو گوچی، در سال 1921 تاسیس شد. او با توجه‌به ذائقۀ مشتریانِ ثروتمند در دوران استخدام خود در هتل ساوی، ابتدا مغازه خود را به‌عنوان فروشنده چمدان‌های وارداتی باز کرد. از همان سال، گوچی یک برندِ مرتبط با لوکس و پیچیدگی بوده است. بیشتر به‌خاطر تولید کالاهای ساخته‌شده از چرم ایتالیایی، پوشاک، لوازم جانبی و عطرها شناخته شده است.

به‌دلیل تحریم تجاری ایتالیا، چرم کمیاب شد و گوچی مجبور شد مواد دیگری مانند رافیا، حصیری، چوب، کتان و جوت را معرفی کند. در این مدت، موتیف و تکنیک برنزه‌شدن گوچی متولد شد و به علامت تجاری این برند تبدیل شد.

از آن زمان، این برند با سبک پیچیده و آندروژن “گیک شیک” خود به یک نام آشنا و یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در جهان تبدیل شده است. برندی که اگر شما بخواهید از کیفِ آن داشته باشید، باید تشخیص کیف گوچی فیک را از اصل بدانید. در واقع، در حالی که بسیاری از مردم، این برند بزرگ را دوست دارند، بر کسی پوشیده نیست که محصولات گوچی قیمت بالایی دارند.

در نتیجه، گوچی به هدفِ جعل تبدیل شده است. در این‌جا، نحوۀ تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی را توضیح خواهیم داد.

محبوب ترین کیف‌های دستی گوچی

در حالی که گوچی، در طول سال‌ها صدها سبک از کیف‌های دستی را منتشر کرده است، تعدادی از آنها به‌عنوان محبوب‌ترین مدل‌ها هستند. اینها عبارتند از دیونیسوس (Dionysus)، کیف دیسکو سوهو (Soho Disco Bag)، جی جی مارمونت (GG Marmont)، و سیلوی (Sylvie).

این کیف‌ها، به‌طور خاص مورد علاقۀ افراد مشهور، اینفلوئنسرها و مدگراها در همه‌جا هستند. به دلیل همین محبوبیت آن‌ها، اینها هم کیف‌هایی هستند که اغلب جعلی می‌بینید، بنابراین، با آگاهی از تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، به‌طور خاص مراقب این مدل‌ها باشید.

تقاضا برای کالاهای لوکس تقلبی، به‌سرعت در حال افزایش است. در نتیجه، جعل‌کنندگان، در صنایع‌دستیِ خود بهتر می‌شوند و این، تشخیص تفاوت بین کیف دستی گوچی تقلبی و کیف واقعی را دشوارتر می‌کند.

اگرچه همۀ امیدها از بین نمی‌رود، و بالاخره، می‌توان تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی را با چند پرچم قرمز که وجود دارد متوجه شد. شما با توجه به آن‌ها، می‌توانید در خرید خود مطمئن باشید.

10 روش برای تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی

حالا بیایید دقیقاً به چگونگی تشخیص کیف گوچی فیک بپردازیم.

1. شماره سریال

اغلب اوقات، شماره سریال، سریع‌ترین راه برای تشخیص کیف گوچی فیک است. تقریباً هر کیف دستیِ واقعی گوچی، دارای برچسب چرمی با آرم گوچی بود که در امتداد دوخت داخلی کیف قرار داشت. این تگ شماره سریال دارای لوگوی معروف “گوچی” است، اما هم‌چنین، کلید شما برای شناسایی ماکت (یعنی تشخیص کیف گوچی فیک) در مقابل معاملۀ واقعی (کیف گوچی اصل) است.

اگر این زبانه چرمی را به سمت بالا برگردانید، باید بتوانید برچسب شماره سریال کیف را ببینید. تعداد باید بین 10 تا 12 عدد باشد که در دو ردیف پخش شده‌اند و در هر ردیف بیش از شش عدد نباشد. داشتن کد تامین‌کنندۀ یکسان برای بیش از یک کیف، معمول است، بنابراین حتی اگر کیف دیگری با همان کد پیدا کنید، جای نگرانی نیست.

تشخیص کیف گوچی فیک

توجه به این نکته مهم است که مهم نیست که کیف از چه دوره‌ای می‌آید، شماره سریال، فقط شامل اعداد خواهد بود. با این‌حال، یکی از راه‌های تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی در مدل‌های جدیدتر و قدیمی‌تر، آن است که کیف‌های جدیدتر گوچی، دو ردیف اعداد دارند، در حالی که کیف‌های قبل از دهۀ 90 ممکن است فقط یک ردیف داشته باشند.

اما مهم نیست کیف شما متعلق به چه دورانی است، فقط باید اعداد داشته باشد. یکی از بزرگترین پرچم های قرمز در تشخیص کیف گوچی فیک، وجود حروف روی برچسب یا کدهای تاریخ است.

در حالی که معنای این اعداد نامشخص است، این یکی از جزئیات است که تعداد کمی از کیف‌های ماکت شامل آن می‌شود. هم‌چنین می‌توانید این اعداد را در Google وارد کنید تا ببینید آیا مدل خاص شما ظاهر می‌شود یا خیر، اما اگر نتیجه‌ای ظاهر نشد، دلسرد نشوید.

نگران نباشید اگر مهر و موم، نامناسب به‌نظر می‌رسد یا حتی در کیف‌های جدید گوچی کم‌رنگ است. گرفتن مهر تمیز بر روی برخی مواد سخت‌تر از سایرین است.

2. کیفیت چرم

در حالی که شماره سریال، اغلب به معنای واقعی‌بودن یا نبودن کیف است، کیفیت چرم هم، نکته مهمی در تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی هست، که باید به آن توجه کرد. اغلب، کیف‌های طراح با چرم باکیفیت ساخته می‌شوند و تشخیص چرم اصل واقعی و چرم PU تقلبی آسان است.

راهنمای تشخیص کیف گوچی اصلی از تقلبی

 اولین نکتۀ چرمی در تشخیص کیف گوچی فیک، این است که چرم واقعی اغلب ظاهر ناقصی خواهد داشت. این، شامل یک دانه نامنظم و (در کیف‌های قدیمی گوچی) یک پتینه است. در لمس، باید نرم و کره‌ای باشد و بوی طبیعی و مطبوعی داشته باشد. چرم تقلبی، معمولاً بیش‌ازحد صاف است و ظاهری شبیه پلاستیک دارد. یکی دیگر از راه‌های تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، بوی چرم است. چرم واقعی، بوی کاملاً منحصربه‌فردی دارد، در حالی که چرم تقلبی بوی شیمیایی دارد که می‌توان آن را بلافاصله، در کیف‌های جدید گوچی حس کرد.

برندهای برتر کیف‌های دستی لوکس، مانند گوچی، از چرم با کیفیت بالا استفاده می‌کنند، بنابراین، با توضیحات بالا، تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، بسیار آسان است.

3. برچسب داخلی

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، پشت برچسب داخلی، شماره سریال کیف را در خود جای می‌دهد، اما جلوی برچسب، می‌تواند به همان اندازه، نشانگر یک کیف تقلبی باشد. کیف‌های گوچی معتبر، باید دارای زبانۀ چرمی قهوه‌ای تیره باشند که شماره سریال کیف را در خود جای دهد.

با کیف‌های معتبر و اصل، این برچسب با مهر حرارتی با علامت تجاری، لوگوی برند و “ساخت ایتالیا” ایجاد می شود. درست مانند شماره‌های سریال، این مهر و موم همیشه 100٪ کامل نخواهد بود و بسته‌به مواد می‌تواند بسیار کم عمق باشد. یکی از روش‌های تشخیص کیف گوچی فیک و جعلی، این است که کیف‌های تقلبی، معمولاً با فونت و فاصلۀ این مهرها مشکل دارند و حتی ممکن است به‌طور کامل گم شده باشند.

با لوگوی گوچی آشنا شوید و آن را با برچسب داخل کیف خود مقایسه کنید تا هر گونه تفاوت در اندازه، فونت و فاصله را مشاهده کنید. گوچی، یکی از معروف‌ترین برندهای لوکس ایتالیایی است که به طراحی و تولید خود در ایتالیا افتخار می‌کنند.

یکی از مواردی که باید در مورد احراز هویت کیف های طراح در نظر داشته باشید این است که ممکن است در هر کیفی، اختلافات جزئی وجود داشته باشد. در حالی که این کیف‌ها نادر هستند، اغلب دست‌سازند و در معرض خطاهای اینجا و آنجا هستند. یک بخیۀ خارج از مرکز، همیشه برای یک کیف تقلبی زنگ خطر نیست!

علاوه‌بر این، کیفی که از بیرون، بی عیب به نظر می‌رسد، ممکن است لزوماً یک کیف معتبر نباشد! روزهایی که کیسه‌های ماکت و جعلی، فقط کیفیت پایینی داشتند، گذشته است. در هنگام تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، آگاه باشید که بازار بزرگی برای کیف‌های کپی آنلاین وجود دارد و آنها هر روز بهتر و بهتر می‌شوند، تا محصولات خود را به‌عنوان یک معاملۀ واقعی عرضه کنند.

برخی حتی می‌توانند 100٪ با نسخۀ اصلی، یکسان به نظر برسند. بنابراین، مطمئن شوید که هرگز قبل از اینکه صدها و هزاران کالای طراح برند لوکس را بخرید، تنها به ظاهر اعتماد نکنید.

4. دوخت

 یکی دیگر از نشانه‌های اصالت، دوخت بی عیب‌ونقص است. بسیاری از برندها حتی برای هر قسمت از کیف خود، تعداد دقیق دوخت دارند. از آن‌جایی که بسیاری از کیف‌های گوچی، مانند مجموعه‌های سوهو و مارمونت آن‌ها با دوخت پیچیده‌شان مشخص می‌شوند. بنابراین، یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، بررسی دوخت آن است.

در کیف‌های دستی اصلی گوچی، دوخت بسیار یکنواخت، و عاری از هر گونه نخِ شل یا شکسته خواهد بود. الگوهایی مانند شورون امضای Marmont به روشی مشخص فاصله دارند و همیشه باید در همۀ کیف‌ها یکسان به‌نظر برسند.

دست‌یابی به برخی الگوهای دوخت، مانند لوگوی “GG” گوچی که بر روی کیف‌های سوهو یافت می‌شود، حتی برای بهترین تولیدکنندگان ماکت هم بسیار دشوار است. عکس‌های این الگوها را جستجو کنید و آن‌ها را با الگوهای خودتان مقایسه کنید تا ببینید که آیا آن‌ها کاملاً مطابقت دارند یا دوخت ناهمواری روی کیف وجود دارد.

5. کیفیت لوگو

نشان “GG” گوچی، یکی از نمادین‌ترین عناصر کیف آنها است. فوراً قابل تشخیص است و کنتراست طلایی عالی را به کیف‌های آنها ارائه می‌دهد. خوشبختانه، این نماد علامت تجاری یکی دیگر از جزئیاتی است که جعل‌کنندگان کیف‌های گوچی اغلب اشتباه می‌کنند!

در حالی که ممکن است لوگوی نمایش‌ داده‌شده در قسمت بیرونی کیف، بسته‌به سبک و ساخت کیف متفاوت باشد، لوگوی استاندارد گوچی از دو “G” به هم پیوسته تشکیل شده است که باید حروف بزرگ باشند. Gها همچنین، باید به نقطۀ ظریفی در بالا برسند، در حالی که وسط، کمی ضخیم‌تر دارند و باید روی هم‌دیگر هم‌پوشانی داشته باشند. برای تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، به یک فروشگاه کیف‌دستی بروید، یک کیف گوچی را بردارید و خوب نگاه کنید. اگر متوجه هر گونه بی‌نظمی در لوگو شدید، احتمالاً آن، یک کیف تقلبی است.

این لوگوی دوبل، معمولاً دارای یک روکش طلایی نرم و رنگ طلایی متوسط است که به‌سختی قابل‌تکرار است. مراقب سبک‌هایی باشید که لوگو خیلی نازک، خیلی براق یا رنگ طلایی بیش‌ازحد گرم است.

6. کدهای QR

کدهای QR جدیدتر برای احراز هویت کیف‌های گوچی هستند. کد QR را می‌توان روی حلقۀ پارچۀ سیاه و سفید کوچک در داخل کیف پیدا کرد. کد با فونت سفید با کد 10 رقمی چاپ می‌شود. برای اینکه در تشخیص کیف گوچی فیک موفق باشید، بهتر است بدانید که این کدها شبیه برچسب‌های شماره سریال هستند و اطلاعات مربوط به کیف، مانند کد تاریخ و شماره مدل کیف را در خود دارند.

7. الگوی مونوگرام

کیف های اصلی گوچی با سبک مونوگرام، دارای طرحی هستند که دارای نشان دوتایی GG است. توجه به ثبات و فاصلۀ این الگو بسیار مهم است؛ به‌طوری که یک راه تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی است. “G” در سمت چپ، باید رو به جلو باشد، در حالی که سمت راست، باید رو به پایین و عقب باشد.

8. کارت چک شده

گوچی، شامل یک کارت controllato (به معنی “کارت چک‌شده” در ایتالیایی) با تمام کیف‌های دستی آنها خریداری شده است. این کارت اطلاعات تضمین می‌کند که کیف پس از ساخت تأیید شده است. با این حال، تکرار آنها بسیار آسان است، بنابراین، برای تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، به آرم، فاصله و وسط متن کارت توجه زیادی داشته باشید. هر کارت باید کلمه “Gucci” را با حروف بزرگ در مرکز داشته باشد.

در زیر کارت، عبارت “controllato” باید با حروف کوچک نمایش داده شود.

9. سخت‌افزار

سخت افزار، یکی از ویژگی‌های مهم هر کیف طراحی‌شده است. در حالی که جعل‌کنندگان ممکن است ظاهر درستی داشته باشند، اما معمولاً در تقلید سخت‌افزار کیف شکست می‌خورند. یک کیف دستی واقعی گوچی، دارای سخت افزاری است که محکم و سنگین است. برای تشخیص کیف گوچی فیک از اصل، به زیپ‌ها دقت کنید. زیپ‌های YKK ، قفل‌ها، کف فلزی جامد و سایر عناصر باید به‌خوبی قرار گرفته و با آرم‌ها و فونت‌های مناسب مهر و موم شوند.

10. بسته بندی کیف گوچی اصل با کیف‌های گردوغبار معتبر

همۀ کیف‌های واقعی گوچی با کیف‌های گردوغبار با کیفیت بالا عرضه می‌شوند که از اقلام و کارت اطلاعات محصول محافظت می‌کنند. کیف‌ها در یک کیف گردوغبار که معمولا قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن، سفید یا سیاه است عرضه می‌شوند. آنها هم‌چنین، دارای لوگو یا مونوگرام گوچی هستند. برای تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، قطعاً همان اول، به لوگوی آن‌ها توجه می‌کنید. آنها هم‌چنین، باید سطحی نرم و ابریشمی بر روی خود داشته باشند.

در صورت خرید جدید، باید کارت‌های اطلاعاتی خاص با کد QR و جزئیات و فونت‌های صحیح را نیز داشته باشند. اگر کیفی در پلاستیک پیچیده شده باشد، یکی از اولین نشانه‌های تقلبی بودن کیسه است و از این راه، تشخیص کیف گوچی فیک، سفاف آسان می‌شود.

پس، بدانید که بسته‌بندی، یکی از کم‌اهمیت‌ترین جنبه‌ها برای سازندگان کیف‌های ماکت است. از این گذشته، آنها احتمالاً از شما می‌خواهند که توجه زیادی به بسته‌بندی کیف نداشته باشید. به همین دلیل، کیسه‌های گردوغبار آنها معمولاً دارای فونت، رنگ و مواد نادرست است. با این حال محتاط باشید؛ بسیاری از فروشندگان از کیسه‌های گردوغبار معتبر برای فریب بیشتر خریداران خود استفاده می‌کنند.

واضح‌ترین راه تشخیص کیف گوچی فیک؛ قیمت

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه بفهمید کیف اصل می‌خرید یا نه، بررسی برچسب قیمت است. کیف‌های اصلی گوچی، ارزان نیستند، بنابراین، یکی از راه‌های تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، این است که اگر فروشنده به شما معاملۀ خوبی پیشنهاد می‌دهد که تقریباً بیش از حد سخاوتمندانه به‌نظر می‌رسد، احتمالاً یک کیف گوچی فیک و جعلی است. با این نشانۀ مهم، می‌توانید در تشخیص کیف گوچی فیک، موفق شده و در نهایت، صاحبِ یک کیف گوچی اصل و واقعی بشوید.

کیف اصلی گوچی اصل را چطور تهیه کنیم؟ | تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی

روش‌هایی که در بالا گفته شد، برخی از فاکتورهایی است که هنگام اطلاع از اصل‌بودن کیف گوچی باید به آنها توجه کنید، اما بهترین توصیه ای که می‌توانیم به شما کنیم، این است که همیشه کالاهای لوکس را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در فروشگاه‌های معتبر، علاوه‌بر این‌که کالای اصل را به شما ارئه می‌دهند، افراد آگاهی هم هستند که می‌توانند به شما در تشخیص کیف گوچی فیک، راهنمایی کنند.

البته بعد از خواندن این راهنما در تشخیص کیف گوچی فیک، پیشنهاد ما این است که به‌دنبالِ برند برتر و اقلام 100% اورجینال، با ضمانت کامل، گواهینامه‌ها و بهترین نسبتِ کیفیت، باشید. به این‌صورت، حداکثر امنیت را از خرید کیف گوچی خود خواهید داشت.

چرا باید کیف گوچی تهیه کنید؟

اگر به دنبال یک برند لوکس و باکیفیت هستید که سال ها دوام بیاورد، گوچی یک گزینۀ عالی است. کیف‌های گوچی، از مرغوب‌ترین متریال و ساخت برخوردار هستند، پس مطمئن باشید که در آزمون زمان، مقاومت خواهند کرد.

علاوه‌براین، کیف‌های گوچی دارای شهرت معتبری هستند. اگر به‌دنبال اظهارِنظر هستید، کیف گوچی بهترین‌راه برای انجام این کار است. حالا که راه‌های تشیص کیف گوچی اصل از تقلبی را می‌دانید، اگر فکر می‌کنید کیف‌های گوچی، با استایل شما قابل‌تنظیم هستند، یکی از آن را انتخاب کنید. گوچی، طیف گسترده‌ای از کیف‌ها را ارائه می‌دهد که می‌توانند با هر لباسی ست شوند.

بنابراین، اگر در بازار کیف‌های زیبا هستید که دوستانتان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، و می‌خواهید مطمئن باشید که معامله واقعی را به دست می‌آورید، گوچی قطعاً برندی است که ارزش بررسی دارد.

دیگر منتظر نمانید. با مطلبِ امروز، یعنی تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی، کیف اصلی گوچی مورد علاقۀ خود را در اسرع‌وقت بخرید و لذتِ داشتنِ یک برند اصل را به خود هدیه دهید.

در نهایت…

با توجه به اینکه بازار کالاهای تقلبی هر روز بزرگ‌تر می‌شود، دانستن جزئیات کیف گوچی معتبر بسیار مفید است تا بتوانید با اطمینان کامل یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

اگر متوجه شدید که تفاوت بین کیف‌های تقلبی گوچی و کیف‌های واقعی را نمی‌دانید، و تشخیص کیف گوچی فیک برای‌تان مشکل است، همیشه می‌توانید روی تخصص ما حساب کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، در تماس با ما دریغ نکنید. و می‌توانید در بخش نظرات، سوالات خود را دربارۀ تشخیص کیف گوچی اصل از تقلبی بپرسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *