ست کیف و کفش، موضوعی که در جستجوی اون بودید، می­تونه پیچیده باشه؛ تقریباً به همون اندازه که جفت روح خودتون رو پیدا کنید. به­نظر شما این، برای ست کردن کیف و کفش یک اغراق هست؟

ما چند بار در زندگی­مون، شریک زندگی خودمون رو انتخاب می‌­کنیم، در حالی که باید هر روز و اغلب چندین­بار در روز با ترکیب مناسب کیف و کفش سروکار داشته باشیم. و این­‌ها تصمیماتی هستند که در چند دقیقه می­‌گیریم – یا باید بگیریم.

در مقاله قبل به معرفی 50 مدل کیف مجلسی زنانه پرداختیم. در این مقاله چند نکته کاربردی برای ترکیب کیف و کفش و ترفندهایی برای ست کیف و روسری رو مناسب با استایل شما، ارائه می­‌کنیم. بیایید با هم اون­‌ها رو ببینیم و زندگی شما و انتخاب‌­هاتون رو آسان‌­تر کنیم.

آیا کیف و کفش شما باید مطابقت داشته باشند؟

باز هم، هیچ قانونی نشون نمی­ده که اگر کیف و کفش شما با هم هماهنگ نیستند، هرگز نمی‌­تونید خانه رو ترک کنید. با این حال، اگر به دنبال یک استایل زنانه مناسب برای گردهمایی هستید، ارزش این رو داره که برای هماهنگی تلاش کنید. در مجله کیف شیک راجع به انواع استایل در صنعت مد مانند استایل کژوال ، استایل مونوکروم و… نوشته‌ایم.

اگر نمی‌خواهید کمد لباسی کاملا هماهنگ داشته باشید، می‌تونید از رنگ‌هایی استفاده کنید که مکمل همدیگه باشند تا جلوه مشابهی داشته باشید.

به عنوان مثال، می­تونید رنگ کرم و بژ رو انتخاب کنید. این‌­ها رنگ­‌های مشابهی دارند اما سایه‌­های متفاوتی دارند.
وقتی به دنبال سایه‌های مکمل هستید، به دنبال رنگ‌هایی در همون پالت رنگ یا حتی همون رنگ باشید – مانند بنفش کم­رنگ و بنفش. رنگ‌های پاستلی مختلف هم انتخاب‌های خوبی هستند، چون رنگ‌های یکسانی دارند.

حالا چطور یک ست کیف و کفش مناسب داشته باشیم تا استایل بهتری رو برای خودمون بسازیم. در این­جا نکاتی رو میارم که به ما در set کردن کیف و کفش کمک می کنه.

7 نکته برای مناسب­‌ترین ست کیف و کفش

1. کیف و کفش هم­رنگ یا مدل کلاسیک

ست کیف و کفش همرنگ

قوانین مد تغییر کرده؛ امروزه، الزام پوشیدن کفش و کیف‌­های هم­رنگ از بین رفته است. با این حال، با وجود خطرِ کمی گچی و گرد و خاکی به­نظر رسیدن، کلاسیک بودن هرگز اشتباه نیست و طرفداران خاص خودش رو داره.

اگر لباس روشن یا درخشان می­‌پوشید، ترکیب رنگ کلاسیک بین کفش و کیف رو انتخاب کنید. لوازم جانبی محتاطانه به لباس اجازه می‌ده برجسته بشه و قهرمان داستان باشه. مثلا لباس قرمز یا آبی برقی رو با کفش و یک کیف به رنگ­‌های صورتی پودری، بژ، خاکستری یا دیگر رنگ­‌های خنثی تکمیل کنید.

2. سراغ کنتراست بروید: ست کیف و کفش با رنگ‌­های مختلف

ست کیف و کفش با رنگ های متفاوت

امروزه کیف و کفش لزوما نباید آینه یکدیگر باشند. نیازی به هماهنگی رنگ، بافت یا پارچه نیست. گاهی حتی لازمه که کیف و کفش متفاوت از هم باشند.

اگر تضاد رنگی بین کیف و کفش رو انتخاب کنید، گزینه­‌های بی­‌پایانی پیش روی شماست. به تخیل خودتون اجازه بدید وحشی بشه و انواع ظاهر متفاوت رو ایجاد کنید.

همیشه لوازم جانبی یا همون اکسسوری­‌هایی در آستین شما برای احیای لباس‌های ساده و تک­رنگ و همین­طور، برای ست کیف و کفش وجود دارند.

چرا یک جفت کفش آبی برقی یا یک کیف زرد لیمویی برای خودتون استایل نکنید؟! با اکسسوری‌های متضاد، می‌تونید حتی ظاهری آرام و رسمی رو بدون افتادن در تله‌های ابتذال یا زیاده‌روی برای خودتون بسازید.

3. کیف و کفش هماهنگ، با الگوهای مختلف

برای ست کردن کیف و کفش خودمون، با پارچه‌­های طرح‌­دار چطور رفتار کنیم؟ اگر ترکیب کیف و کفش شامل مواد تزئین شده با الگوهای مختلف هم باشه، چه باید کرد؟ وحشت نکنید. به‌­یاد داشته باشید که کنتراست، حالا یک روند ثابت شده است. در عین حال، گروه لباس و کفش و کیف شما باید روایتی منسجم، خواه هماهنگ باشه یا ناهماهنگ، تولید کنه.

بنابراین، اگر تصمیم دارید دو الگوی مختلف رو ترکیب کنید، مطمئن بشید که پایه رنگی یکسان هست تا کل تصویر یکدست بشه. در عین­‌حال، کیف و کفش هماهنگ و ست در مرکز توجه قرار می­‌گیره. برای حفظ تعادل ظاهر، به دنبال رنگ ثابت، احتمالاً نه چندان پررنگ باشید.

نحوه ترکیب کیف و کفش

هرگز فصل ها رو با هم ترکیب نکنید

زمانی که بین کیف و کفش کمی شلوغ هست، مد، اون رو دوست داره. با این­‌حال، وقتی صحبت از تضادها می­شه، باید مرزهایی رو تعیین کنیم. تضاد رنگ‌­ها، الگوها و بافت­‌ها سرگرم­‌کننده است، اما کیف و کفش باید متعلق به یک فصل باشد.

استایل­‌تون رو با کیف زمستانی و یک جفت صندل تابستانی تصور کنید، یا چکمه­‌های خزدار با کیف حصیری! جالب درنمی­اد!

 مخمل‌ها، پشم‌ها یا خزهای مصنوعی با چکمه‌های دوچرخه‌سواری، چکمه‌های رزمی، چکمه‌های مچ پا و سایر کفش‌های زمستانی ست می‌شوند، و بالعکس: صندل­‌ها با کیف‌­های تابستانی روشن در رنگ‌­های روشن،

تعیین اینکه کدام اکسسوری در ظاهر کلی چشم رو به خودش جلب می­کنه، اولین قدم برای دستیابی به تعادل رضایت­‌بخشی بین کیف و کفش هست. شما باید بدونید برای چه چیزی می­‌خواهید متمایز بشید؟ آیا می­خواهید با یک کیف شانه­ای از جنس جیر نرم یا با یک جفت کفش ظریف که ظاهر رو باریک می­کنه، تحت­ تاثیر قرار بگیرید؟

اگر تصمیم دارید کیف­تون رو قهرمان داستان استایل­تون کنید، در انتخاب کفش میانه‌­رو باشید و بالعکس. از طرف دیگه، اگر کفش‌های پاشنه‌دار، رو انتخاب می‌کنید، بهتر هست یک کیف دستی، در حد کیف پول و در رنگ‌های طبیعی انتخاب کنید.

 ست کیف و کفش رو با توجه به موقعیت در نظر بگیرید

هنر پیچیده ست کیف و کفش، نیاز به درک ارزیابی کاربرد و شرایط استفاده از کفش و کیف رو داره. دونستن زمینه و شرایط، یک پیش‌­نیاز تقریبا ضروری برای انتخاب لباس و لوازم جانبی اون هست. استایل با ترکیب مناسب کیف و کفش، برای مراسم جشن با یک گردش معمولی در خیابان فرق داره. شام جشن یا پیتزا با دوستان هم هر کدوم استایل و ست کردن کیف و کفش مناسب خودشون رو دارند.

هرچه زمینه رسمی و جشن باشه، بیشتر به سمت ظرافت می­ریم. برعکس، اگر شرکت و مناسبت غیررسمی باشه، ما از راحتی حمایت می کنیم.

آخرین توصیه من در مورد ترکیب لوازم جانبی استایل به شما این هست که مفاهیم بصری و هارمونی رو در ست کیف و کفش خودتون در نظر داشته باشید. اگر کیف ماکسی می‌پوشید، کفش‌های باریک و محتاطانه مانند نیم‌­بوت‌های ساده یا کفش‌های بالرین رو انتخاب کنید. از طرف دیگه، اگر کیف کلاچ کوچک یا همان کیف مجلسی دستی برای مهمانی‌­ها رو می‌­پوشید، کفش پاشنه بلند بپوشید و به سمت موفقیت قدم بردارید. می­‌بینید تصورش هم جذابه!

 

تا این­جا از ترکیب کیف و کفش گفتم اما خب اگر بخواهید کیف و روسری رو هم ست کنید، آن­وقت چه؟!

الان وقتشه از ست کیف و روسری هم براتون بگم.

چطور ست کیف و روسری مناسبی را استایل کنیم؟

برای ما که با روسری یا شال به بیرون می­ریم، ساخت استایلی مناسب که بشه شال یا روسری رو با کیف و کفش هم ست کرد، مسئله است، که البته در ادامه بهش می‌­پردازیم.

ست کیف و روسری

گاهی دیده می­شه که به ­جای ست کردن کیف و کفش و روسری، کیف و روسری رو با هم ست می­‌کنند. این البته گزینه و روش خوب و جالب ­توجهی هست. به­ خاطر همین ترکیب و ست کیف و روسری هست که بسیاری از مدل­‌های کیف رو در طرح و رنگ، به مانند روسری تولید می­‌کنند تا سلیقه و انتخاب این دسته از خانم‌­ها هم تامین بشه.

2 نکته مهم برای ست کردن کیف و روسری

برای این­که کیف و روسری یا شال خودتون رو با هم هماهنگ و تنظیم کنید، شما نیاز دارید به موارد دیگه استایل­تون هم نگاهی بیندازید، که در زیر براتون می­گم:

1- ست کیف و روسری، یک مرحله قبل از خودش داره. شما اول باید ببینید چه مانتو و شلواری رو می­خواید بپوشید. شاید اصلا می‌­خواهید بروید به کوه یا طبیعت، و لباس شما مناسب دریا و طبیعت هست و احتمالاً کیف اسپرت به همراه دارید. بنابراین کیف و شال و روسری شما هم احتمالاً فرق داره با زمانی که می­‌خواهید بروید به مهمانی.

  2-  لباس شما هر مدلی که هست و برای هر مکانی که درنظر دارید بپوشید، قبل از سر کردن روسری و دست گرفتن کیف، اول خودتون رو درآینه ببیند. به این دقت کنید که لباس یا مانتویی با طرح و رنگ شلوغ پوشیدین یا در حد ساده و مینیمال؟ این بهتون کمک می کنه که چه شال و روسری­ای رو بردارید و یک ست کیف و روسری مناسب داشته باشید.

اگر لباس یا مانتوی شما، طرح و رنگی شلوغ داره، حتما روسری­ای با رنگ و طرح ساده انتخاب کنید و کیف مناسب همون تیپ و استایل رو دست بگیرید.

 

جمع ­بندی

تا چند سال پیش زندگی ساده‌­تر بود. برای تطبیق اکسسوری‌­ها، فقط باید از یک قانون طلایی پیروی می­‌کردیم: کیف را با کفش ترکیب یا ست کنید. این آسون بود، راهی ایده آل برای پیچیده نکردن زندگی ما با لباس‌های غیرممکن. با این حال، زمان تغییر کرده و امروز بحثِ آزادی در سبک مطرح هست؛ حتی در ست کیف و کفش. خوشبختانه، برخی از قوانین نانوشته به ما کمک می­کنه تا ظاهر خودمون رو هماهنگ کنیم. چون مانند همه چیز، حتی افراط و تفریط در این زمینه هم آسیب میرسونه.

بنابراین با دونستن این­­که چی رو با چی بپوشیم و همراه با کفش­­مون چه کیفی دست­مون بگیریم، می‌تونه روز بهتری برامون بسازه. چون استایل ما برای مکان­‌های مختلف، با ست کیف و کفش مناسب اون مکان ما رو به اهداف شخصی، کاری و حتی مالی ممکن برسونه.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *