انواع کیف زنانه را می‌شناسید؟ هیچ استایل زیبای زنانه‌ای بدون کیف جذاب و کامل نخواهد بود. اکثر بانوان عاشق خرید کردن هستند. به خصوص خرید انواع کیف زنانه در سایزهای گوناگون که بتوانند آن‌ها را با لباس خود هماهنگ کنند و وسایلشان را در آن جای دهند، حس بسیار خوبی به آن‌ها می‌دهد.

اگر تمایل دارید انواع کیف زنانه را بشناسید تا بهتر بتوانید آن‌ها را با توجه به نوع لباس خود انتخاب کنید، مطالعه این مقاله از مجله کیف شیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا راهنمای بسیار مفیدی برایتان خواهد بود.

انواع کیف زنانه و دخترانه

در این مقاله به معرفی بسیاری ازمدل‌های انواع کیف زنانه پرداخته‌ایم.  شما لازم است با توجه به استایل و مکانی که قرار است در آن حضور داشته باشید، کیف مناسبی را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید با خیالی آسوده لوازم مورد نیازتان را در کیفتان جای دهید و از تناسب کیف با استایل خود لذت ببرید.

کیف دستی

از اولین انواع کیف زنانه می‌توان به کیف دستی‌ها اشاره کرد. کیف دستی‌ها در سایزهای متوسط ​​و بزرگ تولید می‌شوند و معمولاً دارای دسته‌های کوتاهی هستند که می‌توان آن‌ها را به دست گرفت یا روی شانه قرار داد. کیف‌های دستی در دسته‌بندی کیف مجلسی قرار دارند.

کیف ساتچل Satchel 

از دیگر انواع کیف زنانه می‌توان به کیف دستی مستطیل شکلی با اندازه متوسط تا بزرگ که یک دسته در بالا دارد و ساتچل نامیده می‌شود، نام برد. کیف زنانه ساتچل گزینه مناسبی برای دانشگاه، اداره و سفر است.

کیف ساتچل یک بند جدانشدنی نیز در کنار خود دارد.

کیف زنانه ساتچل

کوله پشتی

 واضح است که کوله پشتی ها نیز از انواع کیف زنانه به شمار می‌روند، البته از نوع کوله پشتی زنانه و دخترانه! هرچند اکثر آنها اسپرت هستند و هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده‌اند. کیف‌های دو بنده‌ای هستند که بر روی شانه و کتف و کمر قرار می‌گیرند و به راحتی قابل حمل خواهند بود.

معمولاً این کیف‌ها در اندازه‌های بزرگ در بازار وجود دارند که برای قرار دادن کتاب، وسایل بزرگ و کوچک از لپ‌تاپ گرفته تا کیف پول، بطری آب و غیره استفاده می‌شوند. امروزه سایزهای کوچک کوله پشتی نیز در دسترس هستند که روند مد شدن آن‌ها از سال 2017 شروع شد.

 

کوله پشتی , انواع کیف زنانه

کلاچ Clutch

کیف کلاچ جعبه‌ای از انواع کیف زنانه است که به شکل جعبه طراحی می‌شود. کیف‌های کلاچ به کیف‌ دستی کوچکی گفته می‌شود که معمولاً برای مهمانی‌ها استفاده می‌شوند.

در واقع همان کیف‌های کوچکی که فقط کارت بانکی، موبایل و چیزهای اینچنینی را می‌توان در آنها جای داد. در طراحی این نوع کیف‌ها معمولا از بند و دسته استفاده نمی‌شود اما انواعی از آنها هم بندهای چرمی، زنجیری و… دارند.

در زمان‌های بسیار قدیم، هم مردان و هم زنان از کیف‌های کلاچ کوچک استفاده می‌کرده‌اند و آنها را به کمربند لباس خود می‌آویختند. با این که قدمت کیف کلاچ به زمان تمدن بابِل می‌رسد اما امروزه تنوع کیف‌های کلاچ بسیار بیشتر از گذشته شده است.

مدل‌های مختلفی از انواع کیف زنانه و مردانه کلاچ با شکل و طرح و جنس پارچه مختلف در بازار موجود است.

این نوع کیف فقط تنها مختص خانم‌ها نبوده و طراحان مدل‌های مختلفی از آن را برای استایل مردانه نیز طراحی کرده و می‌کنند. بنابراین کیف کلاچ کیف جذابیست که هم استایل زنانه و هم استایل مردانه را شیک و زیبا می‌کند.  

کیف کلاچ

کیف خرید Shopping Bag 

 با اینکه کیف خرید جنسیت ندارد و نمی‌توان گفت که الزاماً مختص خانم‌هاست، اما اغلب توسط بانوان استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت کیف خرید از دیگر انواع کیف زنانه است. 

اگر کیفی مناسب و جادار برای خرید روزانه خود می‌خواهید، کیف یا ساک خرید بهترین گزینه برای شما خواهد بود. کیف خرید در بین انواع کیف زنانه طرفداران بیشتری دارد، زیرا در سایزهای مختلف وجود دارند و گاهی بدون زیپ تولید می‌شوند و همین امر قرار دادن لوازم را در آن‌ها آسان می‌کند.

آن‌ها اغلب از کاغذ، کنف، اسپان باند یا پلاستیک ساخته می‌شوند و ممکن است مغازه‌داران آن‌ها را برای نگهداری اقلام خریداری شده به مشتریان بدهند. لازم به ذکر است که می‌توان آن‌ها را چندین بار مصرف کنید و به همین دلیل برای محیط‌زیست نیز مناسب‌ هستند.

برخی از برند‎های مد، نام این کیف‌ها را “کیف یا ساک خرید” می‌نامند. این کلمه برای توصیف کیفی که بسیار بزرگ است و دسته یا بندهای بلند یا کوتاه دارد به کاربرده می‌شود و هدف از طراحی آن حمل راحت هنگام خرید است. البته ساک خرید با ساک مسافرتی بسیار متفاوت است. 

ساک خرید یا کیف خرید

کیف دوشی زنانه / بندی Shoulder Sling Bag 

کیف اسلینگ از جذاب‌ترین انواع کیف زنانه است که بند بلندی دارد و به شانه آویخته می‌شود. این کیف به صورت عمودی یا به حالت کراس بادی Cross Body قرار می‌گیرد.

 کیف دوشی زنانه جنس‌ها و مدل‌های مختلفی از جمله کیف اسپرت ، اداری و … دارد.

کیف کراس بادی Crossbody 

کراس بادی‌ نوعی از انواع کیف زنانه بنددار است که به صورت مورب در کنار بدن قرار می‌گیرد. بندهای این کیف قابل کوتاه یا بلند شدن است.

کیف آرایشی

کیف مخصوص لوازم آرایشی یا همان کیف لوازم آرایش یکی از انواع کیف زنانه است که برای نگهداری وسایل آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیف‌های آرایشی محفظه‌های کوچکی دارند و می‌توان در هر قسمت آن لوازم آرایشی گوناگونی را قرار داد. برخی از آن‌ها دارای آیینه‌هایی در داخل خود هستند که می‌توانید موقع میکاپ از آن‌ها بهره ببرید.

کیف پول Wallet

یک کیف کوچک و قابل حمل که برای حمل پول و کارت از آن استفاده می‌شود کیف پول نام دارد. کیف پول بند یا دسته ندارد. اما ممکن است حلقه‌ای برای قرار گرفتن در اطراف انگشت یا مچ دست برای این نوع کیف طراحی شده باشد.

داشتن این نوع کیف از انواع کیف زنانه برای عموم مردم و زنان ضرورت دارد و بیشتر از بقیه کیف‌هایی که به معرفی آن‌ها پرداختیم، حائز اهمیت است.

کیف پول زنانه

مینی بگ (کیف مینی Mini bag )

در میان انواع کیف زنانه، مینی‌ کیف‌ها یا مینی بگ ها بسیار کوچک هستند و سایز آن‌ها می‌تواند به اندازه کف دست یا کمی بزرگتر باشد.

مینی بگ در انواع کیف زنانه

کیف شب 

به نوعی از کیف‌های دستی کوچک که گاهی تزئیناتی هم دارند و برای مهمانی‌ها، مراسم و صرف شام استفاده می‌شوند، کیف شب گفته می‌شود.

تزئینات آن‌ها اغلب با پولک، مروارید یا سایر لوازم زرق و برق ‌دار انجام می‌شود. کیف‌های شب یا کیف دستی معمولا در کنار لباس‌های رسمی در دست گرفته می‌شوند. کیف شب پرطرفدارترین انواع کیف زنانه است.

کیف شب زنانه

کیف کروی جواهردوزی شده

این کیف که نوعی کیف جواهردوری شده به شکل کروی است  را نیز می‌توان در دسته انواع کیف زنانه گنجاند. یک کیف عصرانه کوچک یا نوعی کلاچ است که از مواد سخت ساخته شده و برای حمل وسایل کوچکی چون کلید یا رژ لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی آن‌ها بدون دسته و یا بند به بازار عرضه می‌شوند.

کیف بقچه‌ای

شاید هرگز فکر نمی‌کردید که از بقچه نیز بتوان کیف ساخت! اما کیف بقچه‌ای یکی دیگر از انواع کیف زنانه است و بندل نیز نامیده می‌شود.

بندل‌ها معمولا توسط زنان فقیرنشین شمال و غرب هند استفاده می‌شد. اما در جامعه مد امروزی این سبک کیف مورد استقبال عموم زنان قرار گرفته است و جلوه‌ای مدرن و شیک به استایل آن‌ها می‌بخشد.

 

کیف یقچه ای

کیف بوکت ( کیف خورجینی ) Bucket Bag

بوکت بگ در بین انواع کیف زنانه  طرفدار بیشتری دارد. این سبک کیف، به شکل کیسه ‌مانند است که در بالای آن دو دسته قرار دارد و عمدتا دارای دکمه یا زیپ هستند و اغلب به شکل بیضی و جادار و بزرگ طراحی می‌شوند.

کیف بوکت , انواع کیف زنانه

کیف موبایل

کیف کوچکی است که برای حمل تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین دارای محفظه‌ای برای قرار دادن کارت‌ها و کلید‌ها هستند. برخی از آن‌ها فاقد بند یا دسته هستند و باید در کیف دستی بزرگتری قرار بگیرند.

برخی از کیف‌های موبایل بندهای بلندی دارند که می‌توانند به صورت مورب در کنار بدن یا دور کمر گذاشته شوند تا بتوانید به راحتی به تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید.

کیف تُت Tote Bag

 تت نیز در دسته انواع کیف زنانه قرار دارد. این نوع کیف مستطیلی شکل است و آن‌ها با بند و زنجیر و یا تنها با زنجیر به بازار عرضه می‌شوند.

قابل شستشو هستند و برای سفرهای ساحلی گزینه‌ای بسیار ایده‌آل خواهند بود. لباس‌ها و ملحفه به راحتی در کیف تت جای می‌گیرند. نوع چرمی آن‌ها برای بانوانی مناسب است که با خود لپ‌تاپ یا فایل‌های مهمی را حمل می‌کنند.

 

کیف گرد

کیف‌های دایره‌ای یا کیف گرد مانند کیف‌های آویز یا کلاچ هستند که آن‌ها را به شکل دایره‌ای طراحی می‌کنند و زیبایی منحصربه‌فردی دارند. آیا ترند کیف 1401 را می‌شناسید؟

کیف گرد زنانه

کیف پاکتی

کیف‌های پاکتی در مجموعه کیف دستی نازک یا کلاچ مستطیلی شکل قرار می‌گیرند که شبیه پاکت هستند.

در بین انواع کیف زنانه بانوان اغلب از کیف پاکتی هنگام حضور در مهمانی‌ها استفاده می‌کنند و برای قرار دادن لوازم آرایشی و موبایل گزینه مطلوبی خواهند بود.

کیف کیسه‌ای

کیفی به شکل کیسه برگرفته از نام آن از انواع کیف زنانه است که از مواد نرم مانند ساتن یا چرم همراه با زیپ یا بند کششی ساخته شده می‌شود. از کیف کیسه‌ای برای نگهداری یا حمل وسایل کوچک مانند جواهرات، سکه، تسبیح یا لوازم آرایشی می‌توانید استفاده کنید. 

کیف یا ساک بولینگ

 برای طراحی این دسته از کیف‌ها از کیسه‌های مخصوص توپ بولینگ الهام گرفته شده است. کیف بولینگ به شکل نیم دایره همراه با دسته‌های کوتاه هستند.

کیف سکه

همانطور که از نامش مشخص است، کیف‌ سکه کیف‌های کوچکی هستند که برای حمل سکه و یا وسایل بسیار کوچک و ریز مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها معمولا در کنار کیف‌‌های دیگر حمل می‌شوند و در مقایسه با سایر انواع کیف زنانه در اندازه‌های کوچکی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

کیف زینی

 نوعی از کیف‌های دستی است که بالای آن صاف است اما انتهای گردی دارد. از آنجا که شکل آن شبیه به زین اسب است؛ بنابراین به آن کیف زینی می‌گویند.

سخن پایانی در انتهای معرفی انواع کیف زنانه

هر استایلی کیف متناسب با خودش را می‌طلبد، لباس‌های زیبای شما با در دست گرفتن کیف کامل و شیک‌تر به نظر می‌رسند.  انواع کیف زنانه در بازار و مغازه‌های کیف و اکسسوری فروشی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های خود ست کنید.

چنانچه قصد خرید کیف دارید، فروشگاه کیف زنانه کیف شیک انواع کیف زنانه را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند.

از میان انواع کیف زنانه که در بالا ذکر شد کدام کیف و یا کدام کیف‌ها مورد علاقه و پسند شماست؟ از قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *