امروزه استایل‌های متفاوتی برحسب نوع پارچه، رنگ، جنس و زرق و برق وجود دارد که هر فرد بر حسب ویژگی شخصیتی و ظاهر خود به انتخاب یکی از انواع استایل می‌پردازد. هر استایل نشان دهنده شخصیت درونی هر فرد است که با شناخت این استایل‌ها می‌توان به طور تقریبی از شخصیت افراد آگاه شد.

در این مقاله از وبلاگ کیف شیک به شرح استایل و ویژگی‌های هر کدام پرداخته شده است.

آشنایی با انواع استایل در دنیای مد

استایل هر شخص در واقع نشان دهنده سلیقه و شخصیت درونی او است که به آن استایل شخصی گفته می‌شود و هر کس که طبق سلیقه‌ی خود پوشش و سبک خاصی را انتخاب نماید نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت درونی او می‌باشد.

شناختن انواع استایل در دنیای مد موجب آگاهی نسبت به شخصیت دیگران می‌شود و هر استایل دارای قوانین و ویژگی‌های مخصوص به خود است.

انتخاب استایلی مطابق با سلیقه شخصی موجب ترشح دوپامین شده و نتیجه آن برخورداری از احساس خشنودی و خوشحالی در فرد می‌باشد. انواع استایل در دنیای مد به طور دائم در حال تغییر است و هر سبکی که در میان افراد جامعه به وفور دیده شود برای مدت زمان خاصی تبدیل به استایل خواهد شد.

گاهی بعضی از استایل‌ها در ظاهر شبیه به هم هستند اما در واقع می‌توان تفاوت‌های ریزی را در میان آن‌ها مشاهده نمود. با شناختن انواع استایل و ویژگی و مشخصات هر کدام می‌توانیم در انتخاب استایل خود با دقت بیشتری عمل کنیم و با توجه به شخصیت و ویژگی‌های ظاهری استایلی خاص را برای خود برگزینید.

برخی از انواع استایل در جامعه

در دریای مد تعداد زیادی استایل وجود دارد که هر شخص می‌تواند یکی از آن ها را با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود انتخاب نماید و یا با ایده گرفتن از هر استایل سبکی جدید و خاص را برای خود ایجاد نماید.

برخی از انواع استایل  در جامعه و دنیای مد به شرح زیر است:

1-استایل وینتیج

استایل وینتیج شامل لباس‌هایی است که نوستالژی و برای دهه‌های 1900 تا 1980 هستند و استایلی بسیار شیک و ساده می‌باشد. این استایل پس از جنگ جهانی دوم در میان مردم رواج پیدا کرد و امروزه با طراحی بر روی این البسه دوباره مورد توجه قرار گرفته است.

پارچه‌های استایل وینتیج دارای طرح‌هایی با رنگ محدود و نیز پارچه‌هایی با طرح خالدار می‌باشد که لباس‌های این استایل در انواع نو شرکتی و یا دست دوم در بازار وجود دارد.

2-استایل مینیمال

استایل مینیمال از انواع استایل است که بسیار ساده و دارای رنگ خنثی مانند مشکی، طوسی، آبی تیره، کرم و… است و فاقد زرق و برق‌های اضافی می‌باشد. در این استایل از کیف‌های ساده و اکسسوری‌های بسیار ظریف استفاده می‌شود و پترن‌هایی طرح دار و رنگی در این استایل جایگاهی ندارد.

استایل مینیمال مناسب برای شغل‌های اداری است و برای سلبریتی‌ها نیز در جهت امور روزانه مورد توجه قرار گرفته است.

انواع استایل

3-استایل کلاسیک

استایل کلاسیک برگرفته از پارچه‌های ساده در رنگ‌های خنثی است که هرگز از مد نمی افتد و محبوبیت خود را در میان مردم و نیز سلبریتی‌ها حفظ کرده است. استایل کلاسیک باید به نوعی باشد که لباس‌ها بر روی تن فیت باشد و رنگ‌های آن شامل بژ، کرمی، فیلی، خاکستری، سرمه ای، مشکی و… می‌شود که پارچه به کار رفته در این استایل از جنس ابریشم الیافی، پنبه و پشم است. آیا انواع پارچه را میشناسید؟

استایل کلاسیک شباهت بسیار زیادی با استایل مینیمال دارد و دارای ظاهری بسیار شیک و تمیز است. استایل کلاسیک شامل پیراهن شطرنجی، ژاکت پشمی و ابریشمی، کیف دستی کوچک و ظریف، تیشرت با خطوط صاف و منظم و چکمه‌های بلند و ساده می‌شود.

4-استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال برگرفته از پارچه‌های رنگی، طرح‌های شلوغ، لباس‌های سایز بزرگ و… است. در این استایل به راحتی می توانید از هر نوع لباس خود در ست کردن استفاده کنید که دارای طیف رنگی متنوع باشد.

در این استایل از پارچه‌های رنگی طرح دار، اکسسوری‌های پر زرق و برق، کیف مجلسی و کفش‌های رنگی استفاده شده و در کل این سبک دارای ترکیب بندی شلوغی است.

5-استایل کژوال

استایل کژوال مناسب جهت افرادی است که به دنبال سادگی و راحتی هستند و در واقع این استایل بسیار راحت، ساده و مدرن می‌باشد. استایل کژوال شامل تیشرت، هودی و سویشرت، کتونی و کفش راحت، شلوار جین و… است که در انواع مختلفی وجود دارد:

کژوال شیک: این استایل کاملا راحت و تا حدودی رسمی است به طور مثال ترکیب پیراهن و شلوار جین به همراه کت چرم می‌باشد.

کژوال اسپرت: در این استایل از لباس و آیتم‌های فانتزی ورزشی مانند کیف اسپرت استفاده می‌شود که مناسب برای کارهای روزانه می‌باشد.

کژوال کاری: این استایل در عین حالت رسمی داشتن بسیار راحت است و مختص کارمندان و کارفرما است و کیف اداری از انواع کیف‌های محبوب این نوع استایل است.

کژوال استریت: استایلی محبوب است که از ترکیب رنگ‌ها مطابق با ساختار بدن برای هر فرد مناسب می‌باشد.

6-استایل ویمسیکال

این استایل از انواع استایل است که فاقد رنگ‌های تیره است و شامل رنگ‌های شاد و طرح‌های شلوغ مانند گیپورهای رنگی، دامن حریر و طرح‌های گل گلی و خالدار می‌شود. استایل ویمسیکال طرفداران بسیاری دارد و مناسب جهت فصل تابستان است که در این فصل سلبریتی‌ها از این استایل استفاده می‌نمایند.

7-استایل کالج

این استایل مناسب جهت دانش آموزان ثروتمند در خارج از کشور است که از لباس‌های آستین بلند و یقه دار، پارچه با طرح چهارخانه، کیف دانشجویی و کفش کالج و… تشکیل شده است.

8-استایل اگزوتیک

سبک این استایل برگرفته از لباس‌های عجیب و غریب است که شامل رنگ‌ها، طرح و گلدوزی‌های متنوع بوده و اکسسوری‌های این سبک نیز رنگارنگ می‌باشد.

9-استایل آوانگارد

این استایل برگرفته از هنر است که از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند و با الهام از لباس‌های مردانه ایجاد شده است.

10-استایل برهو

لباس‌ها در استایل برهو شامل طرح‌های گل و گیاه و برگرفته از طبیعت بوده و در رنگ‌های شاد مانند زرد، قرمز و… می‌باشند. جلیقه، دامن‌های چین دار، صندل، کلاه، نیم بوت چرم، سربند و اکسسوری‌های جذاب در استایل بوده و کاربرد فراوانی دارند.

در نهایت…

با توجه به مطالب نتیجه می‌گیریم که امروزه انواع استایل در صنعت مد دیده می‌شود که هر یک دارای مشخصات منحصر به فرد است. هر فرد می‌تواند در موقعیت های خاص از هر کدام از این استایل‌ها استفاده نماید و استایل هر شخص در واقع نشان دهنده شخصیت و ویژگی‌های فردی او می‌باشد.

به طور کلی هر سبک لباسی که در یک دوره خاص میان افراد جامعه دیده می‌شود تبدیل به استایل خواهد شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *