ترفند بستن بند کفش را شاید خیلی از افراد بالغ و بزرگسال هم ندادند. خود شما، چند مدل از مدل‌های بستن بند کفش را بلدید؟ مهم است که قبل از تمرین ورزشی خود، بند کفش خود را به‌درستی ببندید تا از هر گونه اتفاق ناگوار یا دردسر، در طول بازی جلوگیری کنید.

در حالی که بستن بند کفش، کار نسبتاً ساده‌ای به‌نظر می‌رسد، از این‌که بدانید طرز بستن بند کفش شما، به چند راه و روش، ممکن است، شگفت‌زده خواهید شد.

بعضی‌ها راحت‌تر از بقیه هستند. هم‌چنین، مهم است که قبل از تمرین ورزشی خود، با یک ترفند بستن بند کفش، بند کفش خود را به‌درستی ببندید تا یک‌وقت، اتفاق ناخوشایندی برای‌تان پیش نیاید.

3 تا از مدل‌های بستن بند کفش دویدن

اگر برای دویدن، کفش کتانی‌ دارید و بارها با آن دویده‌اید، احتمالاً آن‌ها را مانند همیشه می‌بندید. با این حال، ارزش یادگیری چند ترفند بستن بند کفش را برای کنترل برخی از نقاط درد رایج دارد. در این‌جا، سه تکنیک توری که هر دونده باید بداند را بیان می‌کنیم:

  1. حلقه دونده: پاشنۀ پا را محکم می‌کند و از سُر خوردن انگشتان پا به جلو جلوگیری می‌کند.
  2. بستن پنجره: نقاط فشار بالای پای شما را کاهش می‌دهد.
  3. گره ایمن‌تر: این روش، بهینه‌سازی توری‌ها را ایمن‌تر نگه می‌دارد.
طرز بستن بند کفش

حلقه دونده

وقتی پاشنۀ پای شما محکم نگرفته باشد، پای شما می‌تواند به جلو بلغزد و انگشتان پا به جلوی کفش شما برخورد کند. راه‌حل شما، یکی از مدل‌های بستن بند کفش، یعنی حلقه دونده است:

کفش‌هایتان را به‌طور معمولی بند بزنید، آن‌ها را روی هم بزنید تا به دومین چشمک زیر بالا در هر طرف برسید.

به‌جای عبور دوباره، هر توری را در همان سمت بالا بکشید و آن را در چشمک بالایی آن طرف قرار دهید. شما یک حلقه تشکیل می‌دهید.

هر انتهای توری را در عرض و از طریق حلقۀ تشکیل‌شده در طرف مقابل کفش بکشید.

انتهای توری را چند بار به سمت بالا و بیرون بکشید تا حلقه‌ها به سمت پایین جمع شوند تا توری را در هر طرف محکم نگه دارند.

کار را با بستن بند کفش به روش معمول به پایان برسانید.

بسیاری از طرح‌های کفش، به‌طور خاص ساخته می‌شوند تا حلقه‌های دونده را در اختیار داشته باشند: آن‌ها طول بیش‌تری در بند و تراز خاصی از آخرین پلک‌ها ایجاد می‌کنند تا امکان بستن آن را به شما بدهند.

بستن بند کفش ب روش خلاقانه

بند کشی پنجره

اگر کفش‌های دویدن شما باعث ایجاد یک نقطۀ فشار ناخوشایند در بالای پای شما می‌شوند، بند پنجره می‌تواند به کاهش مشکل شما کمک کند:

در طرز بستن بند کفش کتانی در این روش، بند کفش را تا پلک که درست زیر نقطۀ فشار قرار دارد باز کنید.

با رفتن مستقیم به سمت چشمک بعدی و سپس عبور دادن توری‌ها از روی آن، مجدداً بند بزنید.

بستن بقیۀ کفش خود را به روش معمول خود تمام کنید.

روش های خلاقانه بستن بند کفش کتانی

گره ریف

گره بند کفشِ ساده‌ای که یک‌جور طرز بستن بند کفش است که همه ما در کودکی یاد گرفتیم، سریع و آسان است – و بیش‌تر اوقات به‌طور ایمن نگه می‌دارد. به جز زمانی که این‌طور نیست.

گرهی که در کودکی به شما آموزش داده شد، گره “بزرگ” یا گره “ریف” ایمن‌تر است. حرکت توری (همان‌طور که پای شما حرکت می‌کند) در گره ریف گره را محکم‌تر می‌کند، در حالی که حرکت توری در مادربزرگ گره را بازتر می‌کند. با این حال، در نگاه اول هر دو یکسان به نظر می‌رسند، بنابراین در اینجا یک آزمایش وجود دارد:

در حالی که پای خود را از کفش خارج کرده‌اید، گرۀ خود را به روش معمول ببندید. حالا، کفش گره‌خوردۀ خود را از پلک‌های بالایی گرفته و به طرفین بکشید. اگر انتهای حلقه، کمی کج می‌شود، به‌طوری که حداقل یک حلقه به‌جای مستقیم، به طرفین پایین باشد، گرۀ مادربزرگ نه چندان قابل‌اعتمادی را گره زده‌اید.

اگر تست کشش شما باعث شد که کمان‌های نهایی عمود بر دو طرف کفش قرار بگیرند، آنگاه شما یک گره صخره‌ای و سخت دارید و می‌توانید ادامه دهید.

برای تبدیل آن گرۀ مادربزرگی، به یک طرز بستن بند کفش درست و محکم، نیاز به یک یا دو راه‌حل سریع دارید:

همۀ مراحلِ طرز بستن بند کفش را یکسان انجام دهید: بندها را ضربدری کرده و محکم کنید، سپس حلقۀ اول خود را به همین ترتیب شکل دهید.

حالا با تشکیل حلقۀ دوم، مسیر توری را برعکس کنید: اگر توری را همیشه از بالای حلقه اول رد می‌کنید، این بار، آن را از زیر حلقه دوم رد کنید (یا برعکس). این مرحله‌ای است که گره را رفع می‌کند.

گره را تمام کنید و تست کشش را انجام دهید.

اگر هنوز چیزی شبیه به گرۀ مادربزرگ دارید، سعی کنید با کشیدن حلقۀ نهایی به سمت مخالف کفش، گره را تمام کنید. اگر آن را به سمت چپ کشیده‌اید، آن را به سمت راست بکشید. اگر آن را به سمت راست می‌کشیدید، آن را به سمت چپ بکشید. این هم‌چنین شامل تغییر عقربه‌ای است که هر حلقه را می‌کشد.

توجه: اگر این اصلاح، کار نمی‌کند، به‌جای آن آزمایش کنید. کاری را که انجام می‌دهید در یک مرحله معکوس کنید، سپس آن را تمام کنید و تست کشش را انجام دهید. وقتی حلقه‌ها عمود بر هم قرار می‌گیرند، روش جدیدی برای بستن بند کفش‌های خود دارید.

خلاقیت در بستن بند کفش

بند كفش

اکثر کفش‌ها با بند بلند عرضه می‌شوند تا حلقه دونده را باز کند، بنابراین باید بتوانید هر یک از این ترفندهای بندکشی را با استفاده از بندهای فعلی خود انجام دهید.

اگر توری‌های شما فرسوده شده‌اند، آن‌ها را با توری‌هایی جایگزین کنید که هم با شکل (گرد، بیضی یا صاف) و هم با طول جفت قبلی شما مطابقت دارند. اگر با شل‌شدن گره‌ها مشکل دارید، یک ترفند بشتن بند کفش این است که شما می‌توانید توری‌های گرد را به صاف تغییر دهید. هم‌چنین ممکن است از یک مادۀ مصنوعی مانند نایلون به یک الیاف طبیعی مانند پنبه تغییر دهید.

نکته: بیشتر کفش‌ها، دارای بندهایی هستند که طول عمری مشابه کفش دارند. اگر از بند سوم یا چهارم خود استفاده می‌کنید، به این فکر کنید که آیا کفش‌های شما به‌جای آن نیاز به تعویض دارند یا خیر.

مدل های بستن بند کفش

راهنمای گام به گام طرز بستن بند کفش کودکان

یادگیری بستن بند کفش یکی از آداب‌ آموزشِ کودکان است و نیاز به سطحی از هماهنگی دارد که اکثر کودکان حداقل تا پنج سالگی، در آن، لَنگ می‌زنند. فرآیند یادگیری زمان می برد، اما با صبر و تمرین از طرف والدین و فرزند، کودک شما در کوتاه‌ترین زمان، کفش‌های خود را به پا می‌کند.

راه‌های مختلفی برای مدل‌های بستن بند کفش شما وجود دارد، اما وقتی به فرزندتان آموزش می‌دهید که بند کفش خود را ببندد، جایی بهتر از روش استاندارد یا ترفند بستن بند کفشِ گوش‌های خرگوش برای شروع وجود ندارد. توصیه می کنیم کنار فرزندتان بنشینید تا دیدگاه یکسانی داشته باشید و هر کدام یک کفش برای تمرین داشته باشید تا بتواند کارهای شما را تقلید کند.

کفش را روی یک سطح صاف قرار دهید و اجازه دهید بندها به دو طرف کفش بیفتند. سپس، برای آموختن ترفند بستن بند کفش، یکی از این روش‌های سادۀ گام‌به‌گام زیر را دنبال کنید:

 

روش گوش‌های خرگوش

مرحله 1

با گرفتن یک توری در هر دست، یک توری را روی دست دیگر ببندید و آن را از طرف دیگر به زیر بکشید. آنها را محکم بکشید، چون باید یک گره در وسط کفش ایجاد کنند.

گام 2

با یکی از توری‌ها یک حلقۀ گوش اسم حیوان دست‌آموز درست کنید و آن را بین انگشت شست و دو انگشت اول خود نگه دارید. حلقه، باید بسیار کوچک باشد و دم باید بلند باشد.

مرحله 3

همین کار را با توری دیگر انجام دهید.

مرحله 4

با حلقه‌های گوش اسم حیوان، دست‌آموز گره بزنید. یک حلقه را روی دیگری قرار دهید، آن را پشت دیگری قرار دهید و سپس آن را از سوراخ ایجاد شده عبور دهید.

مرحله 5

هر دو حلقۀ گوش اسم حیوان دست‌آموز را بگیرید و آنها را محکم بکشید. اکنون باید کفش شما به‌خوبی بسته شده باشد.

 

روش استاندارد مد‌ل‌های بستن بند کفش

مرحله 1

با گرفتن یک توری در هر دست، یک توری را روی دست دیگر ببندید و آن را از طرف دیگر به زیر بکشید. آنها را محکم بکشید و باید یک گره در وسط کفش ایجاد کنند.

گام 2

با یکی از توری‌ها یک حلقه درست کنید و آن را بین انگشت شست و دو انگشت اول خود نگه دارید. حلقه باید بسیار کوچک باشد.

مرحله 3

از دست دیگر خود، برای پیچیدن توری دیگر دور حلقه استفاده کنید. این باید یک سوراخ بین بند کفش حلقه‌دار و بند کفش پیچیده شده در اطراف ایجاد کند.

مرحله 4

بند کفش را از سوراخ بکشید تا حلقۀ دیگری تشکیل شود.

مرحله 5

هر دو حلقه را بگیرید و محکم بکشید. اکنون باید کفش شما به‌خوبی بسته شده باشد.

بستن توری کفش را با فرزندتان تمرین کنید تا زمانی که خودش بتواند این کار را انجام دهد. اگر کفش‌ها در ابتدا کمی مشکل دارند، می‌توانید از یک تخته تمرین خانگی استفاده کنید. زمان زیادی نمی‌گذرد که فرزند شما می‌تواند مدل‌های بستن بند کفش را با مهارت کافی انجام دهد و برای چالش بعدی آماده می‌شود.

 

سوالات متداول

  1. ساده‌ترین راه برای بستن بند کفش چیست؟

روش توری مستقیم، ساده‌ترین راه و طرز بستن بند کفش است.

 

  1. چگونه بند کفش را به بهترین شکل و روش ببندیم؟

سه روش مختلف برای بستن گره کفش عبارتند از:

  • روش خرگوش
  • روش شبکه
  • روش توری مستقیم

 

در نهایت…

در این مطلب، با انواع رایج مدل‌های بستن بند کفش آشنا شدید. با پیروی از این سبک‌های گرۀ بند کفش، مخاط‌بان بیش‌تری را جذب خواهید کرد و در میان جمعیت نشان‌ داده خواهید داد. پس، اگر به دنبال یک تکنیک جدید و ترفند بستن بند کفش هستید، تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش مورد علاقه و دست‌های صبورتان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *