تفاوت تینت لب و رژ لب را باید بدانید اگر که می‌خواهید هم‌چنان، یک خانم باکلاس و زیبا باشید. شما که به‌عنوان یک خانم، هر روز چهرۀ خود را می‌آرایید، اما آیا از لب‌های‌تان غافل می‌شوید؟

معلوم است که نه! داشتن لب‌های زیبا و خوش‌رنگ، خواستۀ به‌حقّ هر خانمی است. استفاده از یک تینت لب مناسب، می‌تواند به زیبایی و خوش‌رنگی لب‌های شما کمک کند. امروزه، خانم‌های زیادی، از این محصول، به‌جای رژ لب استفاده می‌کنند. شاید الان بپرسید خب، تفاوت تینت لب و رژ لب در چیست که ترجیح خانم‌ها به سمت تینت لب رفته است.

در این مقاله، قصد داریم این محصول جدید آرایشی‌بهداشتی را به شما معرفی کنیم و بگوییم فرق تینت با رژ لب چیست.

 

تینت لب چیست؟ | What’s lip tint

تینت لب، محصولی آرایشی بهداشتی، مابین رژ لب و برق لب است. این محصول، به حالت مایع و بسیار رقیق بوده و فاقد موم و سرب است. پس هیچ‌گونه ضرری به لب‌های شما نمی‌زند. بافت تینت لب، به‌اندازه‌ای سبک است که هیچ‌نوع احساس سنگینی و چسبندگی روی لب‌های شما ایجاد نمی‌شود.

تینت لب، در رنگ‌های براق و مات وجود دارد. امروزه، این محصول، بسیار رایج و ترند شده و خانم‌های زیادی که با تفاوت تینت لب و رژ لب آشنا شدنذ، از آن استفاده می‌کنند. چون به لب‌ها، رنگ طبیعی می‌دهد و دوام و ماندگاری بیش‌تری نسبت‌به رژ لب دارد.

البته، علاوه‌بر این محصولات، lip tint ِ یک‌بار مصرف هم در بازار لوازم آرایشی به چشم می‌خورد، که اغلب، در طرح شبیه گوش‌پاک‌کن وجود دارند.

در ادامه، به تفاوت تینت لب و رژ لب می‌پردازیم و از نحوۀ استفاده از آن هم خواهیم گفت.

فرق رژ لب با برق لب و تینت لب چیست؟

فرق تینت لب با رژ لب

در بخش قبلی، متوجه شدیم که lip tint چیست. در این قسمت از مطلب، تفاوت تینت لب و رژ لب را برمی‌شمریم:

  1. خلاف رژ لب، lip tint، فاقد مودم و روغن است

تقریباً هر رژ لب و برق لبی را در بازار ببینید، دارای روغن و موم هستند. همین موضوع باعث می‌شود که رژ لب، در اطراف لب شما پخش شود و حالت چرب و روغنی آن، ظاهر لب‌های شما را نامناسب کند. ولی خوشبختانه، در ساختار تینت لب، هیچ روغن و مومی به‌کار نرفته است. این هم، دیگر تفاوت تینت لب و رژ لب است.

بافت این محصول، از مایع یا ژل است. حتی گاهی بافت این محصول، به‌مانند موس است. در واقع، شما با lip tint، یک محصول سبک و بدون ضرر را استفاده می‌کنید، که به لب‌های شما حالتی زیبا می‌دهد.

  1. lip tint فاقد سرب است

همه می‌دانیم که هر وقت، اسم رژ لب می‌آید، پای وجود سرب هم درمیان است. حالا با دیگر تفاوت تینت لب و رژ لب، یعنی فاقد سرب‌بودن، خیال همه راحت می‌شود. lip tint محصولی است که هیچ زیانی ندارد و خلافِ محصولات آرایشی لب، مانند برق لب و رژ لب، سرب ندارد. پس، با خیالی آسوده، از این محصول بی‌زیان، برای حفظ سلامت و زیبایی لب‌های خود استفاده کنید، بدون این‌که نگران وجود ذره‌ای سرب در آن باشید.

  1. lip tint، طعم و بوی خوشی دارد

هر زمان که رژ لب یا برق لب می‌زنیم، می‌دانیم که احتمال این‌که آن‌ها خورده شوند، خیلی زیاد است. پس، این‌که آن‌ها چه طعمی داشته باشند اهمیت دارد. انواع برق‌لب‌ها و رژ لب‌ها ، به علت وجود موم و روغن در آن‌ها، مزۀ تلخ و ناجوری دارند. اما تینت لب، در انواع طعم‌های میوه‌ای وجود دارد که کاملاً خوش‌رایحه و خوش‌طعم است. وقتی بخواهید لب خود را تر کنید، با مزۀ خوب آن، احساس خوبی خواهید داشت. ضمن این‌که، بوی لذت‌بخشی هم دارد. این هم دلیل دیگرِ تفاوت تینت لب و رژ لب.

عکس2

  1. lip tint از خود، ردی باقی نمی‌گذارد

تقریباً همۀ خانم‌ها با این مشکل روبه‌رو هستند، که وقتی رژ لب می‌زنند، خیلی اتفاقی، روی دندان‌هایشان می‌چسبد و باعث رنگی شدن آن‌ها می‌شود. یا هنگام نوشیدن آب، چای و غیره، رد رژلب، روی لیوان یا فنجان می‌ماند. ولی با تینت‌لب، دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت و هیچ ردی از رژ لب، روی فنجان یا دندان نخواهید دید.

از بهترین مزیت‌ها و تفاوت تینت لب و رژ لب و برق لب، این است که به هیچ‌وجه، دور لب را کثیف نمی‌کند. شما می‌توانید با lip tint، آرایش خود را زیباتر کنید و با خیالی راحت، به جلسۀ کاری یا مهمانی بروید.

  1. ماندگاری و دوام بالایی، نسبت‌به برق لب و رژ لب دارد

دوام خوب و ماندگاری بسیار بالای رنگ لب (در ادامه می‌گوییم که این عبارت از کجا آمد) یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با رژ لب است. کافی است از lip tint را یک‌مرتبه در طول روز بزنید و تا آخر شب، روی لب‌های شما بماند. بدون این‌که نیازی به شارژ و یا تمدیدش داشته باشید.

تینت لب، می‌تواند تا ساعت‌ها بدون تغییر رنگ، روی لب‌های شما بماند و آخر شب، با یک پاک‌کنندۀ مناسب، پاک نمایید. این تفاوت تینت لب و رژ لب، دقیقاً چیزی است که خانم‌ها به‌دنبالش هستند.

 

نحوه صحیح استفاده از تینت لب چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم، لیپ تینت دارای ساختاری ژلی و آبکی است. خانم‌های زیادی، در استفاده از رژ لب‌های آبکی و مایع دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند به‌راحتی آن‌ها را به لب خود بزنند. ولی نحوۀ استفاده از تینت، خیلی ساده است.

اگر از لیپ تینتِ دارای مرطوب‌کننده استفاده نمی‌کنید، بهتر است اول، یک دور بالم لب، روی لب‌های خود بمالید. در غیر این‌صورت، به استفاده از بالم لب نیازی نیست و باید مسقیم رفت به سراغ لیپ تینت.

برای این‌که  lip tint در دور لب پخش نشود و مقدار اضافی و ماندۀ آن، روی لب‌ها قرار نگیرد، کمی از تینت را روی لب پایین‌تا بزنید. بعد، لب پایین را روی لب بالای خود بمالید. کمی، دو لب را به هم فشار دهید. در این حالت است که لیپ تینت، به‌طور کامل روی لب‌های شما پخش می‌شود و چهرۀ شما را زیبا می‌کند.

اگر بعد از این کار، روی لب‌هایتان هنوز مایع اضافی دیده می‌شود، با قرار دادن یک دستمال کاغذی بین لب‌ها، آن‌ها را به هم فشار دهید. به این شکل، مایع اضافی لیپ تینت، پاک می‌شود.

رنگ لب چیست؟

رنگ لب، یک محصول آرایشی است که روی لب‌ها اعمال می شود تا به آن‌ها رنگ بدهد، اغلب بدون براقیت یا درخشندگی زیاد، طور کلی، رنگ، روی لب‌های برهنه اعمال می‌شود و رنگ پوست را کمی لکه دار می کند. می‌بینید، گاهی اوقات به آن، لکه لب نیز گفته می شود. قطعاً تا الان متوجه شدید که رنگ لب، همان تینت لب است.

سپس، ممکن است کسی انتخاب کند که براق‌کنندۀ لب را روی بالای رنگ بمالد تا ظاهری براق داشته باشد. با این حال، محصولاتی مانند برق لب یا رژ لب، گاهی‌اوقات برچسب “رنگ لب” نیز می‌خورند، بنابراین می‌تواند اصطلاحی فراگیر باشد.

در ابتدایی‌ترین حالت، رنگ لب محصولی برای لب‌هایی است که تمایل دارند جایی بین برق لب و رژ لب قرار گیرند. نسبت‌به رژ لب، ملایم تر است، اما رنگ بیش‌تری نسبت‌به براقیت ایجاد می‌کند. این محصول، اغلب حاوی مواد اضافی مانند ضد آفتاب، مواد حالت‌دهنده یا حتی رایحۀ نعناع است تا بوی نفس را تازه‌تر کند.

کرم‌های ضد آفتاب و مواد حالت‌دهنده به ویژه مفید هستند، چون به محافظت از لب‌ها در برابر آسیب‌های خورشید یا سرطان پوست کمک می‌کنند و هم‌چنین باعث می‌شوند آن‌ها نرم‌تر و نرم‌تر به‌نظر برسند.رنگ معمولاً در یک لولۀ فشاری یا یک لولۀ چرخشی می‌آید.

 

مزایا و کاربردهای تینت لب

با لیپ تینت، هم می‌توانید درخشش لب‌های خود را حفظ کنید و هم رطوبت آن‌ را نگه دارید. مزایای دیگر لیپ تینت در زیر می‌آید:

  1. لب های‌تان را خوش‌فرم می‌کند
  2. پوست لب را نرم و آب‌رسانی می‌کند
  3. رنگ طبیعی به لب‌های شما می‌دهد
  4. پوشش و بافت سبکی دارند
  5. نیازی به تجدید ندارد
  6. ظاهری خاص و زیبا دارند

 

2 تا از محبوب‌ترین مدل‌های تینت لب چیست؟

  • تینت لب بنفیت
  • تینت لب اتود

در نهایت…

برای خودتان، یک استایل مرتب و خاص می‌سازید، اما آیا از صورت خود غافل می‌شوید؟ آیا از ملزومات یک استایل مرتب، چهره‌ای با لب‌ها و لبخندهای زیبا آگاهید؟

شما می‌توانید با تینت لب، این زیبایی لب‌های خود را ویژه کنید. حال که با تفاوت تینت لب و رژ لب آشنا شدید، وقت آن رسیده که آن را خریداری کرده، از استفاده از آن، لذت ببرید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *