سایز استاندارد کفش زنانه همیشه در خرید اینترنتیِ کفش، جای سوال بوده است. خودِ شما، چند بار خواستید از یک فروشگاه اینترنتی، کفش بخرید و بر سرِ سایز کفش، دچار چالش شده‌اید؟ در هنگام سفارش آنلاینِ کفش مجلسی یا کتانی، ممکن است شمارۀ پای خود را دقیقا ندانید چند است و گیج شوید که بالاخره چه کفشی برای شما مناسب است.

در این نوشتار، نکاتی را در رابطه با اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش به شما می‌گوییم، تا بتوانید به‌راحتی، کفشی مناسب سایز پای خود سفارش دهید. پس با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب سایز کفش هنگام خرید آنلاین

در حالی که خرید کفش بهتر است به‌صورت حضوری انجام شود، اغلب می‌توانید با جستجوی آنلاین کفش جدید، در زمان و هزینۀ خود صرفه‌جویی کنید. از آن‌جایی که نمی‌توانید کفش‌های موجود در فهرست فروشگاه‌های دیجیتال را لمس کنید یا آن‌ها را بررسی کنید، پاهای خود را بررسی کنید تا متوجه شوید چقدر بلند، پهن و قوس‌دار هستند.

هنگامی که تصور بهتری از اندازه و شکل فیزیکی پای خود دارید، می‌توانید سایز کفشی را انتخاب کنید که تناسب راحت‌تری را برای شما فراهم کند.

هنگام خرید آنلاین چگونه سایز کفش خود را انتخاب می کنید؟

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که یک جفت کفش مجلسی زنانه یا کفش کتانی را به‌صورت آنلاین پیدا کرده، خرید کنید، صبورانه منتظر بمانید تا پیکِ تحویل‌دهنده‌ برسد، اما بعد متوجه شوید که سایز اشتباهی سفارش داده‌اید! آن‌وقت، شما یک جفت کفش زیبا دارید و نمی‌توانید آن را بپوشید! اگر بهترین راه برای دانستن سایز استاندارد کفش زنانه را هنگام خرید آنلاین بدانید، می‌توان از همه این موارد جلوگیری کرد!

چند بررسی ساده برای اندازه‌گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش وجود دارد که می‌توانید قبل از سفارش آنلاین انجام دهید تا مطمئن شوید که اندازه‌اش درست است.

  • هنگام خرید کفش، سعی کنید آن‌ها را با سایز “معمولی” خود سفارش دهید، نه یک سایز بالاتر، زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکل در تناسب آن‌ها شود.
  • هنگام خرید یک برند جدید کفش، همیشه مطمئن شوید که پای خود را اندازه بگیرید تا در صورت خرید اینترنتی کفش، اندازه آن را تعیین کنید. در حالی که همۀ برندهای کفش، از نمودار اندازه مشابه استفاده می‌کنند، تفاوت‌های جزئی از برندی به برند دیگر وجود خواهد داشت.

چگونه اندازه خود را هنگام خرید آنلاین کفش پیدا کنم؟

یک کفش با تناسب مناسب، نه‌تنها یک همراه عالی برای پا است، بل‌که یک تقویت‌کنندۀ اعتماد به‌نفس عالی نیز هست. از همین‌رو، این نقطۀ عطف و جهشی است در وضعیت بدنی و وقار شما. بنابراین، نحوۀ اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش و نحوه تناسب آن برای استایل، و احساس راحتی شما بسیار مهم است.

در این مورد، اکثر مردم این واقعیت را در نظر نمی‌گیرند که هر پا از نظر شکل و اندازه متفاوت است و سایز استاندارد کفش زنانه برای هر کشور می‌تواند متفاوت باشد. دانشمندان پای انسان را در پنج نوع شکل، دسته‌بندی کرده‌اند، اما طبیعت بسیار فراتر از آن چیزی است که علم می‌تواند توضیح دهد و این در آناتومی پاهای شما منعکس می‌شود.

این دلیلی است که بیش‌تر مردم، با انتخاب‌های اشتباه و تناسب‌های نادرست پیش می‌روند که بعداً پشیمان می‌شوند.

بنابراین، هنگام خرید کفش، چند دقیقه قبل از بررسی اندازه، همیشه مهم است و همیشه توصیه می‌شود هر بار که کفش خود را خریداری می‌کنید، سطح محصول را برای اندازه‌گیری و تناسب بررسی کنید.

این مهم است، زیرا نمی‌توانید به اندازۀ کفش‌های قبلی خود اعتماد کنید، زیرا هر برند و سبکی متفاوت است. دلیل بزرگ دیگر برای انجام این کار این است که وقتی برای خرید آنلاین کفش می‌روید، دسترسی فیزیکی به کفش ندارید و هیچ آزمایشی نمی‌توانید انجام دهید، به جز برای تعویض آن.

بنابراین، بهترین راه برای اطمینان از سایز استاندارد کفش زنانه اندازه گیری سایز پای خود به‌طور دستی انجام دهید.

سایز استاندارد کفش زنانه

5 مرحله نحوه اندازه‌گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش

در این‌جا نحوۀ انجام اندازه گیری سایز پا در خانه آورده شده است:

یک ورق کاغذ ساده و یک مداد تهیه کنید.

  1. پاشنۀ پای خود را محکم روی دیوار روی تکه کاغذ قرار دهید. کشیده یا خم نشوید.
  2. نقطه‌ای را که جلوی پای شما به پایان می‌رسد علامت بزنید.
  3. آن را با یک خط‌کش استاندارد اندازه‌گیری کنید.
  4. این کار را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.
  5. طولانی‌ترین اندازه‌گیری را به‌عنوان اندازه مرجع خود در نظر بگیرید.

نکته اضافی: اندازه گیری را در زمان عصر که پاهای شما کاملاً باز شده است انجام دهید.

همان‌طور که با گرفتن ابعاد پای خود، برای اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش اقدام کردید، آن را با نمودار اندازه، هم بررسی کنید. درواقع، این به شما یک نقطۀ مرجع می‌دهد تا کفش‌های خود را به نزدیک‌ترین تناسب مورد نظرتان انتخاب کنید.

به جدول زیر توجه کنید. (سایز پای ایرانی‌ها معادل سایز اروپایی است.)

چارت سایز استاندارد پا

یک نکته قبل از خرید آنلاین کفش

جالب است بدانید، یک تحقیق آماری در کشور انگلیس انجام شده که نشان داده، حدود نیمی از زنان این کشور، از سایز پای خود اطمینان ندارند و اغلب از راه آزمون و خطا، برای خود کفش انتخاب می‌کنند. این کار آن‌ها، موجب می‌شود در پایان روز، به پا درد یا کمردرد دچار شوند.

برای خرید اینترنتی کفش در هر کجا که هستید باید توجه داشته باشید که مدل اندازه گیری کف پا و هم‌چنین شماره گذاری سایز برای کفش‌، در کشورهای مختلف، برندها و حتی به تناسبِ کاربرد کفش (مجلسی یا اسپرت) متفاوت هست.

زمانی که می‌خواهید از برندی بین‌المللی کفش تهیه کنید سایز کفش را طبق چند واحد اندازه گیری استاندارد کفش روی آن مشاهده می‌کنید.

حال، درست است که از موضوع اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش آگاه شدید، اما بهتر است قبل از خرید آنلاین کفش از یک برند معتبر، نگاهی به جدول موجود در سایت آن برند بیندازید، چون در سایزبندی کفش بعضی برندها، کمی تفاوت دیده می‌شود.

انتخاب سایز مناسب برای خرید آنلاین کفش اسپرت

با توجه‌به موارد گفته‌شده در بالا، در هنگام خرید کفش اسپرت و یا کفش‌هایی که ویژۀ دویدن هستند (اصطلاحاً Running) بهتر است نیم‌سایز، بزرگ‌تر انتخاب کنید، تا در حین دویدن یا فعالیت‌های سنگین، به پا فشاری وارد نشود.

انتخاب سایز مناسب برای خرید آنلاین کفش تابستانه

در مقابلِ کفش‌های اسپرت، در هنگام خرید اینترنتی کفش تابستانه و صندل‌ها توصیه می‌شود نیم‌سایز کوچک‌تر خریداری شود تا هم پای شما را زیباتر جلوه دهد و هم پای شما به‌خوبی فیکس شده و دیگر جابه‌جا نشود.

اهمیت انتخاب سایز استاندارد کفش زنانه

همیشه گفته‌اند که پا، قلب دوم است و البته درست هم گفته‌اند. شما این حرف را بعد از یک پیاده‌روی طولانی یا پس از چند ساعت رقص در سالن عروسی پِی می‌برید. همیشه، در انتخاب کفش، زیبایی ملاک اول است، اما باید بدانیم که هر چقدر کفشی گران و زیبا باشد، نباید پای ما را ناراحت کند.

در نهایت…

کفش‌های زنانه، تنوعِ زیادی دارند و انتخاب سایز آن‌ها هم با توجه‌به معیارهای سایزبندی (اروپایی، آمریکایی، چینی و غیره) می‌تواند ما را کمی گیج کند. توصیه‌ای که می‌شود این است که در هنگام خرید اینترنتی کفش زنانه، برای انتخاب سایزِ صحیحِ آن، دستورالعمل‌ آن را مطالعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *