کیف مدرسه، خوراکیِ زنگ تفریح، مداد و دفتر و ذوق‌زدگی بچگی‌هایمان برای اول مهر، هیچ‌وقت فراموش‌مان نمی‌شود. از یک ماه قبل از شروع مدارس، به بازار می‌رفتیم و کیف و کوله پشتی انتخاب می‌کردیم.

به‌راستی، موقع خرید کیف و کوله مدرسه، چه معیارهایی داشتیم؟ در حال حاضر، با وجود تنوع بسیار زیاد در لوازم مدرسه، از جمله کیف و کوله، انتخاب کیف برای مدرسه، بسیار چالش‌برانگیز شده. اما قرار هست در این نوشتار، به این موضوع بپردازیم که چطور کیف مناسب برای مدرسه انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب و خرید یک کیف و کوله مناسب مدرسه، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها با ما باشید.

نحوه انتخاب کیف مدرسه

انتخاب کیف برای مدرسه می‌تواند به دانش‌آموز کمک کند تا برای سال پیش‌رو آماده و هیجان‌زده شود. او به کیف مناسبی نیاز دارد تا به‌راحتی وسایل خود را هر روز حمل کند، اما هم‌چنین می‌خواهد کیف در حین انجام این کار، زیبا هم به‌نظر برسد.

برای پیدا کردن کیف مناسب خود، تصمیم بگیرید که چه نوع کیفی برای شما مناسب‌تر است، مشخص کنید چه ویژگی‌هایی ضروری هستند و سپس کیفی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. با انتخاب دقیق کیف یا کوله مدرسه خود، در نهایت، کیف محکمی خواهید داشت که از استفادة روزانه از آن لذت خواهید برد.

  • انتخاب نوع کیف مورد نظرتان

اگر نیاز به حمل کتاب‌های درسی و وسایل زیادی دارید، یک کوله پشتی انتخاب کنید. کوله پشتی‌ها برای حمل وسایل سنگین مدرسه عالی هستند؛ زیرا وزن را به‌طور مساوی روی کمر و شانه‌های فرد تقسیم می‌کنند. اگر پیش‌بینی می‌کنید که نیاز به حمل مقدار زیادی وزن دارید، کوله پشتی راهی است مناسب برای آن.

به لیست وسایل مدرسه خود نگاه کنید تا ببینید چه تعداد چیز باید حمل کنید. به‌خصوص مهم است که بدانید چه تعداد کتاب درسی از مدرسه خود دریافت خواهید کرد و آیا از لپ‌تاپ استفاده خواهید کرد یا خیر. این اقلام، سنگین هستند و بر نوع و اندازه کیفی که شما نیاز خواهید داشت تأثیر می‌گذارد.

انتخاب کیف مدرسه دخترانه
  • اگر می خواهید آزادی حرکت و تطبیق پذیری داشته باشید، یک کیف مدرسه صلیبی را انتخاب کنید

به کیف‌های کراس بادی، کیسه‌های پیام‌رسان هم گفته می‌شود. یک کیف صلیب، چون فقط روی یک شانه می‌رود، به‌اندازه یک کوله‌پشتی، ارگونومیک نیست. همین موضوع شاید باعث شود که در لیستِ بهترین کیف مدرسه دخترانه قرار نگیرد، اما به شما امکان می‌دهد راحت‌تر از کوله‌ حرکت کنید. آیا انواع کیف زنانه را می‌شناسید؟

اگرچه کیف‌های متقاطع ممکن است باعث ایجاد فشار بر روی شانه شما بشوند، بسته‌به نوع کوله و برند آن، اغلب می‌توانند به‌اندازه یک کوله‌پشتی معمولی جای بگیرند و هنگام دوچرخه‌سواری راحت‌تر حمل می‌شوند.

نکته: برای کاهش فشار، اطمینان حاصل کنید که کیف‌های ضربدری را در سراسر بدن خود بپوشید و فقط مانند کیف پول از یک شانه آویزان نکنید. هم‌چنین باید در نظر داشته باشید که آن طرفِ بدن خود را که هر روز، کیف را روی آن قرار می‌دهید تغییر دهید. به‌عنوان مثال، روز شنبه، بند را از سمت راست و یکشنبه، از سمت چپ خود ببندید.

  • اگر ناتوان هستید یا تعداد زیادی کتاب برای جابه‌جایی دارید، انتخاب کیف چرخ دار غلتان برایتان مناسب است

اگر مشکلات کمر یا شرایط پزشکی دیگری دارید که حمل وزن زیادی را بر روی بدن شما دشوار می‌کند، مطمئن شوید که نوع کیفی که قصد تهیه آن را دارید، مشکل بیش‌تری برای شما ایجاد نکند. با یک کوله‌پشتی چرخان می‌توانید کیف را پر از وسایل سنگین ببندید و بدن شما بار سنگینی را تحمل نمی‌کند.

  • به عنوان مثال، در صورت داشتن شانه یا کمر درد مزمن، کیف‌های صلیبی، کیف‌های حمل و نقل و سایر کیف‌هایی که فقط روی یک شانه حمل می‌شوند، ممکن است انتخاب‌های ضعیفی باشند.
  • اگر در مواقعی نیاز به حمل وسایل اضافی دارید، یک کیف حمل‌ونقل انتخاب کنید

اکثر دانش‌آموزان از کیف‌های حمل‌ونقل به‌عنوان تنها کیف مدرسه خود استفاده نمی‌کنند، زیرا فقط روی یک شانه لکه‌ها و اثرات زیادی ایجاد می‌کنند و به‌اندازه کوله‌ و کیف های پیام‌رسان (صلیبی) محکم نیستند.

با این‌حال، کیف‌های حمل‌ونقل، کیف اضافی خوبی هستند که می‌توانید در صورت نیاز به‌همراه داشتن وسایل اضافی یا کتاب‌های درسی که در کولة مدرسه روزانه شما جا نمی‌شوند، در دسترس داشته باشید.

کوله‌پشتی بچه گانه مدرسه | راهنمای خرید کیف که باید بدانید

کیف و کوله پشتی مدرسه، در تمام طول سال تحصیلی، هر روز همراه فرزند شماست. به‌همین دلیل است که باید در هنگام انتخاب و خرید کیف مدرسه دخترانه و یا پسرانه، دقت کافی را داشت. اگر می‌خواهید کوله‌پشتی‌ای انتخاب کنید که بتواند طولانی‌تر با فرزندتان همراه شود، به نکات زیر توجه کنید:

راهنمای انتخاب کیف مدرسه , کوله پشتی مدرسه

11 نکته برای انتخاب بهترین کیف مدرسه دخترانه

در این‌جا مواردی وجود دارد که هنگام خرید کوله‌پشتی کودکان باید به‌خاطر داشته باشید. این 11 نکته را برای انتخاب کیف مدرسه مناسب برای فرزندان‌تان بخوانید:

1. تسمه‌های شانه‌ای پهن 

تسمه‌ها یا همان دسته‌های شانه باید به‌اندازه کافی بالشتک و پهن باشد تا پوشیدن آن راحت باشد.
اگر تسمه‌های باریک یا نازکی داشته باشد، وقتی کیف سنگین است، می‌تواند در شانه‌های آن‌ها فرو رود. به‌این معنی که فقط روی قسمت خاصی از شانه کودک شما فشار وارد می‌کند که در طول زمان می‌تواند دردناک باشد.
تسمه‌‌های پهن‌تر و ضخیم‌تر، وزن را به‌طور یک‌نواخت روی شانه‌های آن‌ها توزیع می‌کند.

داشتن بند سینه یا بند کمر، خوب است:

این بند برای پشتیبانی و توزیع یک‌نواخت بار کیف روی بدن مفید خواهد بود.

2. مواد بادوام 

توصیه می‌شود از انتخاب کیف‌‌هایی که به‌نظر شل و ول می‌آید یا از مواد نازک، در آن استفاده می‌کنند اجتناب کرد. واقعا چرا در راهنمای خرید کیف مدرسه دخترانه این موضوع، توصیه می‌شود؟

زیرا وقتی نازک است، ممکن است دوخت آن به‌راحتی جدا شود (مخصوصاً قسمتی که به بند یا زیپ وصل می‌شود) و ممکن است به‌راحتی به‌وسیله اجسام نوک تیز یا گوشه کتاب‌ها پاره یا سوراخ شود.

هم‌چنین، اگر از فروشگاه‌ها خرید می‌کنید، ارزش این را دارد که به داخل کوله‌پشتی نگاهی بیندازید. ببینید انتهای پارچه یا زیپ باز نشده وجود دارد؟ آیا نخ شلی دیده می شود؟

3. ضد آب یا غیر ضد آب بودن 

من شخصاً چیزی را ترجیح می‌دهم که از موادی ساخته شده باشد که حداقل، در برابر آب مقاوم باشد، یا به‌عبارتی، ضد آب باشد. این به محافظت از دفتر و کتاب‌های داخل کوله، یا تکالیف فرزندتان در برابر هوای مرطوب کمک می‌کند!

هم‌چنین تمیز کردن آن را با لباس‌های خیس در هنگام کثیفی یا ریختن چیزی، آسان تر می‌کند. برای بعضی از دانش‌آموزان، مخصوصاً دختران، دیدن لکه بر روی کیف هم، مانند دیدن لکه روی لباس‌شان، یک کابوس است.

بسیاری می‌گویند اصلاً برایم مهم نیست که داخل کوله‌پشتی لکه‌دار شده باشد، اما اگر بیرون باشد و من واقعاً بخواهم آن را برداریم، از یک اسفنج، برای تمیز کردن آن استفاده می‌کنم. البته گاهی اوقات، همه‌چیز تمیز نمی‌شود.

اگر بهترین کیف مدرسه دخترانه را هم انتخاب کنید، اما ببینید ضد آب نیست، ممکن است دلتان بخواهد چیزی را انتخاب کنید که قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشد تا بتوانید آن را در لباسشویی خود بیندازید.

کیف مدرسه دخترانه و پسرانه , کوله پشتی مدرسه

4. محفظه‌های متعدد

این ترجیح شخصی است، اما من می‌توانم بگویم یک قانون کلی خوب برای کوله‌پشتی بچه‌ها این است که کلی محفظه داشته باشد یا به‌قول خودمان، جادار باشد. یک جیب جلویی بزرگ برای دسترسی آسان، یک جیب در داخل (برای کیف پول و سایر اقلام کوچک) و یک جیب کناری برای بطری آب (تا بتوانند به راحتی به بطری نوشیدنی خود دسترسی داشته باشند)، و حتی جیب‌های دیگر.

5. بالشتک پشت پنل 

کوله پشتی با پشتی (معمولاً با مقداری فوم و مواد توری/ مشبک) به محافظت از پشت کودک شما در برابر گوشه تیز کتاب‌های درسی کمک می‌کند و پوشیدن آن را راحت‌تر می‌کند. اما به‌خاطر داشته باشید که در مقایسه‌با کوله‌پشتی‌های کلاسیک، کیف را کمی حجیم‌تر می‌کند.

البته همه این عوامل، قوانین سخت و سریعی برای بهترین کیف مدرسه دخترانه نیستند. اما اگر می‌خواهید عمر کوله‌پشتی مدرسه‌تان طولانی‌تر شود، این‌ها را هم ملاحظه کنید.

6. دستگیره سریع

یک کوله‌پشتی انتخاب کنید که یک دسته یا حلقه در بالای آن باشد. در رابطه‌با راهنمای خرید کیف مدرسه دخترانه باید گفت که هنگامی که کودک نیاز دارد کیف را با دست بگیرد یا زمانی که نیاز دارد کیف را به قلاب آویزان کند، این دسته یا حلقه به او کمک می‌کند. 

7. اندازه مناسب 

کوله‌پشتی در اندازه‌های مختلف وجود دارد. اما چگونه بهترین کیف مدرسه دخترانه را برای دخترمان بخریم؟ چطور یک کیف یا کوله‌پشتی مدرسه برای پسرمان تهیه کنیم که مناسبش باشد؟

در این‌جا به دو مورد باید توجه کرد:

  • قد و وضعیت کودک شما

سایز بزرگی برای فرزندتان انتخاب نکنید. در حالت ایده‌آل، یک کوله‌پشتی ارگونومیک نباید بیش‌تر از 5 سانت زیر شانه‌های کودک باشد تا بیش از 10 سانت زیر کمر کودک نباشد. و عرض آن هم نباید بیش‌تر از نیم‌تنه کودک شما باشد

  • ببینید کودک شما، چه چیزهایی باید به مدرسه ببرد

در صورت نیاز به آوردن یک فایل بزرگ (مانند یک پوشه در اندازه A4 یا موارد مشابه) با مدرسه مشورت کنید. امروزه در راهنمای خرید کیف مرسه دخترانه برخی از مهدکودک‌ها به بچه‌ها می‌گویند که پوشه فایل A4 پیشرفتِ خود را نیز همراه داشته باشند. این موضوع قطعاً یکی دیگر از مواردی است که هنگام انتخاب یک کوله‌پشتی برای کودک خود به آن توجه کنید.

8. محفظه اصلی با زیپ پوشیده شده باشد

برخی از افراد کوله‌پشتی‌ای را ترجیح می‌دهند که دارای یک دریچه باشد، که یک زیپ، محفظه اصلی را می‌پوشاند. این به این‌دلیل است که وسایل داخل کوله، در روز بارانی هم محافظت می‌شوند. و زیپ هم به این‌راحتی به‌طور تصادفی باز نمی‌شود.

 9. زیپ، دکمه، سگک یا سایر بسته‌های آسان و صاف

اگر کوله پشتی خود را به‌صورت حضوری، از فروشگاه می‌خرید، تمام زیپ‌ها، سگک‌ها یا دکمه‌های جیب را در صورت‌وجود بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که می‌تواند به‌راحتی به‌وسیله کودک، باز و بسته شود.

برخی از کیف‌های کمتر خوش‌ساخت ممکن است دارای زیپی باشند که به‌سختی باز و بسته می‌شود، یا گاهی اوقات به دلیل چسبیدن به پارچه تا نیمه، گیر می‌کند. ارزش این را ندارد که فرزندتان وقتی در مدرسه است کیفش را باز کند. این به‌نوعی، یک راهنمای خرید کیف مدرسه دخترانه است. آخَر دخترها روی این موضوعات حساس‌ترند؛ پس شما والدین عزیز به این مهم دقت کنید.

10. ساختار یافته یا سبک بودن 

این مورد از فهرستِ بهترین کیف و کوله مدرسه برای دختران، به ترجیح شخصی بستگی دارد. یک کوله‌پشتی خوب که دارای بند و پشت بالشتک باشد، حجیم‌تر از کوله‌پشتی های کلاسیک برزنتی است.

برای بچه‌های کوچک‌تر تا پایان دبستان، ترجیح ما این است که یک کوله‌پشتی ساختاریافته با بالشتک کافی انتخاب کنیم، فقط به این‌دلیل که هنوز در مرحله یادگیری استفاده از کوله‌پشتی و ژست خوب برای پوشیدن آن هستند.

در حالی که نوجوانان یا دانش‌آموزان دبیرستانی و فراتر از آن، معمولاً یک کیف سبک وزن معمولی را ترجیح می‌دهند که می‌توانند همه‌جا بیاورند. به مدرسه، به فعالیت‌های باشگاهی، به بازی‌های فوتبال، و غیره.

یک توصیه برای پوشیدن کوله‌پشتی مدرسه به والدین

ما از شما می خواهیم عادت‌به پوشیدن صحیح و ایمن کوله‌پشتی را در فرزندان‌تان ایجاد کنید. مثلا اطمینان از این‌که هر دو بند کوله را می‌پوشند، یا بندِ بسته‌شده را بیش از حد باز نمی‌کنند.

11. تجهیزات اضافی ایمنی

برخی از کوله‌های پشتی دارای وصله انعکاسی بر روی خود هستند که باعث می‌شود رانندگان یا سایر بزرگسالان، راحت‌تر کودک شما را ببینند، مخصوصاً زمانی که او در اوایل صبح یا در شب در خیابان و کوچه راه می‌رود.

راهنمای خرید کیف مدرسه دخترانه

برای دختران، کیف و کوله‌پشتی مدرسه هم نوعی اکسسوری به‌حساب می‌آید. دخترها همیشه، به زرق‌وبرق لوازم خود اهمیت می‌دهند. به شما والدین گرامی پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید کوله‌پشتی برای آن‌ها، بایستی لیستی از راهنمای خرید کیف مدرسه دخترانه تهیه کنید. ضمناً سعی کنید پیش از خرید کیف و سایر لوازم، با دختران مشورت کنید و از وی نظراتش را بپرسید. مطمئناً او نظرهای مهمی دارد.

جمع‌بندی

در نوشتاری که گذشت، از این گفتیم که چگونه برای کودک خود، کیف مدرسه تهیه کنیم، تا هم او، هنگام استفاده از آن، راحت باشد، هم خیال ما به‌عنوان والدین آسوده.

حالا می‌دانیم که یک راهنمای خرید کیف مدرسه دخترانه و یا حتی پسرانه، مقدمه حضور ما به ماجراست. ماجرای هیجان‌انگیز خرید کوله‌پشتی مدرسه، ما به‌همراه فرزندان خود، در ایام نزدیکِ مهرماه و خاطراتی که برای ما تکرار می‌شوند.

1 دیدگاه

  • سلام ممنون از اطلاعات کاملتون، من یه مشاوره برای خرید میخواستم ممنون میشم جواب بدید. امروز داشتم یه رپورتاژ میخوندم نوشته بود کیف های برزنتی معمولا استحکام خیلی بالاتری دارن، خواستم بدونم این مسئله درسته؟ و اینکه چه کیفی رو برای بچه های دبستانی پیشنهاد میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *