شخصیت شناسی از روی مدل مو چگونه است؟ آیا ارتباطی بین مدل موی افراد و شخصیت آن‌ها وجود دارد؟ واقعیت، این است که موهای شما در مورد شما اظهار نظر می‌کند. چه بلند، چه کوتاه، مجعد یا صاف، مدل موی شما نشان‌دهندۀ شخصیت شماست.

برخی از افراد، به‌طور مرتب، مدل موی خود را تغییر می‌دهند، در حالی که بعضی دیگر، در تمام طول زندگی خود، همان مدل مو را حفظ می‌کنند. فرقی نمی‌کند مدل موی شما، چه مدل مویی باشد، نشان‌دهندۀ شما به دنیاست. بنابراین، فکر می‌کنید مدل موهای شما، چه چیزی را در مورد شخصیت شما نشان می‌دهد؟

در این مقاله، قصد داریم به این موضوع بپردازیم و شخصیت شناسی از روی مدل مو را بررسی کنیم. با ما به خواندن ادامه دهید.

بیایید قبل از آن‌که از رابطۀ شما با مدل موهای‌تان بگوییم، اصلاً مو را تعریف کنیم.

مو چیست؟

موهای شما از یک پروتئین بادوام به نام کراتین تشکیل شده است. کراتین، سفت و غیرقابل نفوذ است، بنابراین، در هنگام خیس شدن حل نمی‌شود. فولیکول‌های موهای شما، سوراخ‌های کوچکی هستند که روی پوست سر خود می‌بینید. هر فولیکول، موهای شما را در ریشه نگه می‌دارد، جایی که به یک پیاز مو تبدیل می‌شود.

پیاز موی شما، به‌طور مداوم سلول‌هایی تولید می‌کند که تقسیم می‌شوند و به ساقه‌های مو تبدیل می‌شوند. ژنتیک و هورمون‌های شما بر رشد و ساختار مو تاثیرمی‌گذارد. بسته‌به شکل فولیکول مو، موهای شما مجعد یا صاف خواهد بود.

ژن‌های شما هم، به ظاهر موهای شما کمک می‌کنند. رنگ مو، بستگی‌به میزان ملانین در سلول‌های موی شما دارد. با افزایش سن، موی شما ملانین را از دست می‌دهد و باعث سفید یا خاکستری‌شدن موهای شما می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید، رنگ مو و ژن مو، در مدل مو و شخصیت شناسی از روی مدل مو هم تاثیر دارد. در ادامه، به این موضوع پرداخته می‌شود.

موهای سر، شما را در برابر نور خورشید محافظت می‌کند؛ در حالی که مژه‌ها و ابروهای شما، از چشمان شما در برابر آلودگی و گردوغبار محافظت می‌کنند. موهای نه‌چندان زیبای بینی و گوش، از ورود میکروب‌ها به بدن شما جلوگیری می‌کنند و موهای روی موهای بدن، به گرم نگه داشتن شما کمک می‌کنند.

رابطه‌ی شما با موهایتان

فرقی نمی‌کند موهایتان را بلند و صاف کنید یا هر روز موهایتان را به‌صورت یک موی نامرتب بلند کنید، مدل مویی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند چیزهای زیادی در مورد شخصیت شما بگوید. از رنگ‌ها گرفته تا شکل‌ها و مدل‌ها، مدل‌های موی بسیار متفاوتی وجود دارد و همۀ آنها، معنای متفاوتی در مورد یک زن دارند.

شما می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید با موهای خود، خلاق باشید. موهای شما، راهی عالی برای نشان دادن اینکه چه کسی هستید، به دنیاست. ممکن است به موهای اسپاگتی‌شده یا کوفته‌ای‌شده علاقه نداشته باشید. اما این اشکالی ندارد؛ چون موهای شما هنوز چیزهای زیادی در مورد شخصیت شما نشان می‌دهد.

شخصیت شناسی از روی مدل مو

موهایتان را در کدام سمت سرتان باز می‌کنید؟ در این‌جا چیزی است که بخشی از شخصیت شناسی از روی مدل مو را برای شما آشکار می‌کند.

3 مدل از حالت دادن به موها و شناخت شخصیت شما از روی آن

  • قطعات سمت چپ

مردان و زنانی که موهای خود را در سمت چپ سر خود باز می‌کنند، شخصیتی مردانه دارند. باز کردن موها به سمت چپ، به این معنی است که شما در تفکر منطقی، تحلیلی و خطی هستید. شخصیت شناسی از روی مدل مو در یک قسمت سمت چپ هم نشان می‌دهد که شما، منظم و با اعتماد به نفس هستید. از افراد مشهوری که موهای خود را به سمت چپ باز می‌کنند، می‌توان به هیلاری کلینتون و مارگارت تاچر اشاره کرد.

تاثیر مدل مو بر شخصیت
  • قطعات سمت راست

تیپ‌های زنانه و خلاقانه، موهای خود را در سمت راست تقسیم می‌کنند. ممکن‌است شخصیت شناسی از روی مدل مو، وقتی که موهای خود را به سمت راست تقسیم کنید، شما را به‌عنوان فردی سرگرم‌کننده و قابل اعتماد نشان دهد. از افراد مشهوری که موهای خود را به سمت راست باز می‌کنند می توان به مارتا استوارت و کلارک کنت اشاره کرد.

اثر مدل موی افراد بر شخصیت آن ها

قسمت وسط یا بدون قسمت 

اگر موهای خود را از وسط جدا کنید یا هیچ قسمت واقعی از مو نداشته باشید، متعادل، عاقل و قابل اعتماد خواهید بود. از افراد مشهوری که قسمت میانی دارند یا اصلاً قسمت ندارند، می‌توان به گونیث پالترو و شان کانری اشاره کرد.

آیا مدل مو و شخصیت افراد به هم ربط دارد؟

حال و هوای مدل مو

در این‌قسمت از مطلب شخصیت شناسی از روی مدل مو، نحوۀ حالت دادن به موهای شما مطرح می‌شود.

شخصیت شناسی از روی مدل مو: شل و طبیعی

اگر به امواج طبیعی موهای خود، اجازۀ بروز و درخشش می‌دهید، احتمالاً فردی، خلاق، با انرژی و هدفمند هستید. شخصیت شناسی از روی مدل مو برای این نوع موها می‌گوید که شما، آزادی این را دوست دارید که به موهایتان اجازه دهید، کار خود را انجام دهند؛ چون شما این هستید. معمولی بودن شما ممکن است، حفظ روابط را برای شما سخت کند. اما شما، تنها بودن را خیلی دوست دارید.

ممکن است افکار و احساسات خود را برای خود نگه دارید و برایتان سخت باشد که از نظر عاطفی، باز شوید. نگران نباشید، سبک رایگان و آسان شما، به‌هر حال، همراهی با شما را برمی‌انگیزد. فقط، استراحت کنید و اجازه دهید خود سرگرم‌کنندۀ واقعی شما بدرخشد، و روابط مناسب را پیدا خواهید کرد.

موهای دم اسبی 

اگر موهایتان را دم‌اسبی می‌بندید، احتمالاً فردی هدف‌گرا هستید که برای آن روز برنامه‌ریزی کرده‌اید. شما ممکن است، ورزشکار باشید و ظاهر شیک و طبیعی را دوست داشته باشید که می‌توانید به‌سرعت بعد از دویدن، از آن استفاده کنید. شما در عین‌حال، شیک هستید؛ چون این مدل مو بسیار متنوع است. شخصیت شناسی از روی مدل مو برای دم اسبی‌ها می‌گوید، که شما، حرفه‌ای‌گرایی خالص را تراوش می‌کنید که باعث می‌شود مردم به ایده‌های شما گوش دهند. همان‌طور که هستید، شیک بمانید. با ورود به اتاق، اتاق را روشن خواهید کرد.

شخصیت شناسی از روی مدل مو برای موهای فر

اگر موهای خود را مجعد می‌کنید، فردی آزاده و سرگرم‌کننده هستید. شما در مورد استایل خود، سخت‌گیر نیستید. شما، عاشق فیلم‌های عاشقانه‌ای هستید که باعث گریۀ شما می‌شود. و، شما دوستانی برای تمام فصول دارید، و همه می‌خواهند با شما ارتباط برقرارکنند، چون به آنها احساس خاص بودن می‌دهید.

موهای پر پشت

اگر موهای پر پشتی دارید، ممکن است فردی قابل اعتماد و گاهی اوقات، کمی سرسخت دیده شوید. این، اشکالی ندارد؛ چون شما انرژی بالایی دارید و همیشه، زمانی که دیگران تازه شروع کرده‌اند، کار را انجام می‌دهید. شما، یک دیدگاه محکم در مورد زندگی دارید؛ چون پیرو آن نیستید.

گاهی‌اوقات، بدون اینکه متوجه شوید، خشمگین می‌شوید، و اطرافیان خود را فراموش می‌کنید. شخصیت شناسی از روی مدل مو برای افراد با موهای پرپشت می‌گوید که، آن‌ها از انرژی بالای خود برای جذب دیگران به سمت موفقیت خود استفاده می‌کنند. این، به آن‌ها کمک می‌کند حتی بیش‌تر از موی ضخیم خود برجسته شوند.

رابطه مدل مو و شخصیت

شخصیت شناسی از روی مدل مو: موهای حالت دار

موهای موج‌دار، بیانگر احساسات و رمانتیسم است. افرادی که این سبک را اتخاذ می‌کنند، معمولاً سرشار از انرژی، انگیزه و حساسیت هستند. شخصیت شناسی از روی مدل مو در این افراد نشان می‌دهد که آن‌ها هم‌چنین، برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند. چون در خلوت خود است که ایده‌ها و افکار خود را بهتر سازمان‌دهی می‌کنند.

شخصیت شناسی از روی مدل مو: موی صاف

زنانی که موهای صاف را انتخاب می‌کنند، تفکر عملی و خطی بیش‌تری دارند. آن‌ها به‌طور جدی به‌دنبال تعادل هستند و ترجیح می‌دهند همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشند. نکتۀ کلیدی شخصیت شما، عینی‌بودن است. یک مدل موی صاف، نشان می‌دهد که شما یک نوع فرد واقعی هستید. شما در مورد زندگی، مستقیم و بی‌معنی هستید. شما یک دکتر یا داروساز عالی خواهید بود. فراموش نکنید که به خود عاطفی خود برسید و با مردم ارتباط برقرار کنید، نه فقط با مغز بلکه قلبتان.

ارتباط مدل مو و شخصیت افراد

داشتن موهای صاف، به این‌معنی است که شما محافظه‌کارتر هستید. همکارانتان، شما را فردی جدی می‌دانند که در هر شرایطی می‌توانند روی او حساب کنند. حتی، خانواده و دوستان‌تان شما را فردی فداکار و معتبر با استانداردهای بالا برای خودتان می‌بینند. به دلیل همین شخصیت شناسی از روی مدل مو هست که ممکن است، کمال‌گرا باشید. فراموش نکنید که به خودتان اجازۀ استراحت و سرگرمی بدهید. شما در کاری که انجام می‌دهید، حرفه‌ای هستید، بنابراین، هر از چند گاهی، از این مسئولیت‌ها فاصله بگیرید. شما به سمت چیزهای بزرگ می‌روید، پس، همین‌طور که هستید، بمانید.

 کوتاه و نترس

اگر موهایتان را کوتاه می‌کنید، از متفاوت بودن هراسی ندارید. احتمالاً، شیک پوش و با اعتماد به نفس هستید. موهای کوتاه شدۀ شما هم، حرفه‌ای به‌نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید موهایتان را کوتاه نگه دارید، به خودتان وفادار بمانید. از اینکه چه کسی هستید با صدای بلند بیان کنید، نترسید. شخصیت شناسی از روی مدل مو برای موهای کوتاه، از شما یک شخصیت جسور و بی‌باک نشان می‌دهد. مدل‌های پسرانه، یا بعضی مدل‌های خاص دخترانه، و حتی مخصوصاً مدل موی کوتاه رنگ شده؛ رنگ‌های جیغ، مانند آبی، صورتی، بنفش.

مدل مو با نگهداری بالا

اگر عاشق فر کردن و حالت دادن به موهایتان هستید، حتی اگر فقط به سمت خواربار فروشی می‌روید، بدون شک، بیش از حد از خود و ظاهرتان انتقاد می‌کنید. شما ممکن است، کمی یک ملکۀ درام باشید که به‌دنبال تعارف است. خیلی، به خودتان سخت نگیرید، از آنچه هستید، لذت ببرید و تسلیم شک و تردید نشوید.

شخصیت شناسی از روی مدل مو: مدل موی غیر معمول

اگر مدل موی غیر متعارف دارید، به‌عنوان یک فرد سرگرم‌کننده در نظر گرفته می‌شوید. شما قوانین را رعایت نمی‌کنید، در واقع، شما آن‌ها را می‌سازید. مردم، شما را با طراوت و شاید کمی ترسناک می‌یابند، چون شما خیلی بیرون هستید. مطمئن شوید که به مردم اجازه می‌دهید، شمای واقعی را بشناسند.

شخصیت شناسی از روی مدل مو: مدل موی قابل تغییر

اگر دوست دارید مدل موهایتان را زیاد تغییر دهید، چه؟ اگر عاشق تغییر هستید و دوست‌دارید، همیشه مدل مو را تغییردهید، می‌تواند به این معنی باشد که کمی احساس می‌کنید کنترل ندارید. تغییر مدل مو، به شما احساس کنترل زندگی خود را می‌دهد. شخصیت شناسی از روی مدل مو برای مدل موی قابل تغییر، هم‌چنین، می‌تواند، نشان‌دهد که شما احساس بدخلقی می‌کنید، و این حالت‌ها مدل موهای شما را دیکته می‌کند.

ممکن‌است به‌دنبال چیزی باشید و مدل موی جدیدتان به‌نظر جواب می‌دهد. بسیاری از زنان، در مراحل آخر بارداری خود، کوتاهی مو انجام می‌دهند. زندگی آنها در حال تغییر است، بنابراین، یک مدل مو به آنها حس چیزی را می‌دهد که می‌توانند، کنترل کنند.

از کوتاه کردن موی تکانشی خودداری کنید. ممکن است بعداً وقتی با موهای کوتاه‌تر از آنچه می‌خواستید گیر کردید، پشیمان شوید. اگر تغییر مدل مو، همان‌چیزی است که شما هستید و اگر زندگی را برای شما سرگرم‌کننده می‌کند، آن را ادامه دهید.

 

در نهایت…

رسیدیم به آخرین سخن، در مورد آنچه که مدل موی شما در مورد منحصربه‌فردبودن شما آشکار می‌کند. انتخاب مدل موی شما، کاملاً به خودتان بستگی دارد، اما بهترین مدل مو را برای سبک زندگی یا شغل خود در نظر بگیرید. اگر پزشک هستید، مدل مویی داشته باشید تا شخصیت شناسی از روی مدل مو این احساس را در بیماران به‌وجود نیاورد که شما فردی جدی هستید. یک معلم مدرسه ممکن است برای روزهای طولانی با بچه‌ها یک استایل معمولی و ساده بخواهد.

خوشبختانه، موهای شما به‌اندازۀ شما انعطاف‌پذیر است. شما می‌توانید به مراقبت از موهای آنها افتخار کنید: شستن آن‌ها، حالت دادن به آنها، رنگ کردن آن‌ها. موها، بدون توجه به اینکه چگونه آن‌ها را آرایش می‌کنید، بسیار متنوع هستند و شخصیت خلاق شما را نشان می‌دهند.

ادامه دهید و موهای خود را با افتخار، بلند، و هر چقدر که می‌خواهید بلند یا کوتاه کنید و حالت و مدل دهید، چون این مدل موهای شماست و شخصیت شما را به‌رخ می‌کشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *