در دوره کنونی بسیاری از خانم‌­ها و حتی آقایان به خوش­تیپ و جذاب بودن خود اهمیت زیادی می‌­دهند و به دنبال داشتن استایلی شیک هستند؛ از جمله استایل­‌های پرطرفدار می­‌توان از استایل مونوکروم نام برد.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به شیک‌­پوشی و خوش استایلی خود اهمیت می‌دهید توصیه می‌­کنیم چند دقیقه وقت خود را در اختیار ما بگذارید و این مطلب جذاب را که در حوزه مد و استایل است مطالعه کنید.

استایل مونوکروم چیست؟

ما در این محتوا می­خواهیم شما عزیزان را با استایل مونوکروم آشنا کنیم و در ادامه در مورد هر یک از بخش­‌های زیر به صورت جداگانه به شما دوستان خوش استایل به صورت مجزا صحبت خواهیم کرد.

  • استایل مونوکروم چیست؟
  • شیوه ست کردن در سبک مونوکروم
  • نکاتی کاربردی در مورد استایل جذاب مونوکروم
  • چند نمونه جذاب از استایل monochrome برای خانم‌­های خوش استایل
  • چند نمونه جذاب از استایل monochrome برای آقایان شیک پوش

استایل مونوکروم چیست؟

برای معرفی این استایل بهتر است ابتدا ریشه کلمه مونوکروم و معنی آن را بدانید در این ترکیب مونو به معنی عدد یک و کروم به معنی color یا همان رنگ است که به آن استایل تک رنگ هم می­گویند.

با ریشه یابی کلمه مونوکروم احتمالا متوجه سبک مونوکروم شده­‌اید در این استایل افراد از یک طیف رنگی در انتخاب لباس‌­های خود استفاده می­‌کنند.

شاید در ابتدا فکر کنید که در این استایل ست کردن لباس‌­ها باید دقیقا از یک رنگ استفاده شود ولی در واقع چنین نیست و شما در این سبک می‌­توانید از تمام طیف­‌های تیره و روشن یک رنگ خاص در لباس‌های خود استفاده کنید.

شیوه ست کردن در سبک مونوکروم

برای ست کردن لباس در این استایل ابتدا یک طیف رنگ اصلی که با رنگ پوست و مو شما هماهنگی و همخوانی دارد را انتخاب کنید. سپس براساس همان طیف رنگ  لباس­‌های مناسب و جذاب انتخاب کنید و از طیف­‌های تیره و روشن آن رنگ در استایل خود استفاده کنید.

اگر قبلاً از این استایل استفاده نکرده­‌اید و برای اولین بار است که می­‌خواهید به سبک مونوکروم لباس بپوشید و بیشتر به استایل مینیمال علاقه دارید شاید در ابتدا استفاده از رنگ‌­های خاص و شاد مثل قرمز یا صورتی برای شما کمی سخت باشد.

 پس توصیه می‌­کنیم در ابتدا از رنگ‌­های نسبتاً خنثی مثل سفید، سیاه، قهوه‌­ای، طوسی و یا خاکستری استفاده کنید.

نکاتی کاربردی در مورد استایل جذاب مونوکروم

در این بخش از محتوا نکاتی بسیار کاربردی را در مورد این سبک به شما بیان خواهیم کرد که رعایت آن‌ها می­‌تواند باعث افزایش جذابیت و استایل شما دوست شیک پوش شود.

 از بافت‌­ها و پارچه­‌ها با جنس متنوع استفاده کنید

برای این­که بتوانید استایل جذاب­‌تری با سبک مونوکروم داشته­ باشید می‌­توانید از لباس‌­ها با جنس متنوع که از یک طیف رنگی مشخص هستند استفاده کنید.

مثلاً می‌­توانید مطابق شکل زیر از یک ژاکت بافتنی به همراه کلاهی از جنس نمد به رنگ خاکستری و یک پیراهن یقه‌دار استفاده کنید و یک استایل جذاب برای فصول پاییز و زمستان که هوا نسبتاً سرد است داشته­ باشید.

 و یا مطابق تصویر دوم در سمت راست از یک پیراهن خاکستری یقه­‌دار به همراه دامن براق از همین طیف رنگی استفاده کنید تا خوش استایل به نظر برسید.

از طرح­‌ها و مدل­‌های متنوع در استایل خود استفاده کنید

نکته دیگری که باعث افزایش جذابیت شما با این استایل می­شود استفاده از طرح‌­های متنوع و گوناگون است.

 برای مثال اگر برای بالاتنه خود یک لباس گشاد و پف کرده را انتخاب کرده­‌اید بهتر است برای پایین تنه خود یک دامن و یا شلوار فیت و چسبان را انتخاب کنید و یا برعکس اگر پیراهن شما اندامی و چسبان است از یک دامن گشاد برای پایین تنه خود استفاده کنید.

رنگی مناسب با رنگ پوست و موی خود در این استایل استفاده کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که به سبک ویمسیکال علاقه دارید و همواره از رنگ­‌های خاص و شاد مثل رنگ قرمز در استایل خود زیاد استفاده می­‌کنید حتما به خوبی می­‌دانید که انتخاب رنگ یکی از مهم‌­ترین فاکتورها برای داشتن استایل جذاب است.

مهم‌­ترین نکته و مولفه در سبک مونوکروم هم مثل سایر استایل‌­ها، انتخاب رنگی مناسب و هماهنگ با رنگ پوست و موی شما دوست خوش استایل است.

باید طیف رنگی را انتخاب را انتخاب کنید که بیشتر با رنگ پوست و موی شما همخوانی داشته­ باشد تا استایل جذاب‌­تری داشته­ باشید.

از رنگ‌­های تیره و روشن متناسب با فیزیک بدنی و اندام خود استفاده کنید

اگر می­‌خواهید بخشی از اندام خود را برجسته کنید می­‌توانید از رنگ­‌های روشن در آن بخش از بدنتان استفاده کنید و برعکس اگر می­‌خواهید بخشی از اندام شما کمتر جلب توجه کند می­‌توانید از رنگ­‌های تیره‌تر در آن بخش از بدن‌تان استفاده کنید.

همین موضوع به ظاهر ساده می­‌تواند به شکل شگفت­‌انگیزی باعث افزایش جذابیت و خوش استایل­‌تر شدن شما شود.

از طرح‌­های جذاب در استایل خود استفاده کنید

یکی از بهترین ایده‌­ها برای افزایش جذابیت در این سبک از لباس پوشیدن، استفاده از طرح­‌ها و مدل­‌های جذاب است.

به عنوان مثال در تصویر زیر از طرح جذاب و هماهنگ با رنگ کلی استایل در پایین دامن و آستین‌­های بالاتنه استفاده شده است که تاثیر بسیار خوبی در استایل و ظاهر این خانم داشته ­است.

سبک لباس پوشیدن مونوکروم

از رنگ­‌های سفید و مشکی در استایل خود استفاده کنید

همانطور که گفتیم در سبک مونوکروم فقط از یک طیف رنگی برای انتخاب لباس­‌ها استفاده می‌­شود ولی در این استایل می­‌توان از رنگ‌­های مشکی و سفید هم در کنار طیف اصلی رنگ انتخابی استفاده کرد.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چطور می­‌توان از رنگ سفید یا مشکی در یک استایل تک رنگ در کنار یک رنگ اصلی استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اساساً برخی فعالان عرصه مد و فشن رنگ‌­های سفید و مشکی را جزء گروه­‌های رنگی محسوب نمی‌­کنند.

پس برای افزایش جذابیت استایل خود می‌­توانید از رنگ‌­های سفید و یا مشکی هم در کنار رنگ اصلی استفاده کنید.

 البته انتخاب رنگ سفید با یک رنگ مکمل دیگر در این سبک رایج­‌تر از استفاده از رنگ مشکی است.

 چند نمونه جذاب از استایل monochrome برای خانم­‌های خوش استایل

خانم­‌های خوش پوش و خوش­‌استایل همواره اهمیت ویژه‌­ای به استایل و سبک لباس پوشیدن می­‌دهند ما در این محتوا چند نمونه جذاب از استایل مونوکروم را به شما خانم‌­ها معرفی می­‌کنیم که می­‌توانید از آن‌­ها برای انتخاب لباس خود ایده بگیرید.

به عنوان مثال در تصویر زیر برای استایل تک رنگ از رنگ خاکستری که یک رنگ خنثی است استفاده شده‌ ­است و این خانم مانتو جلوباز، شال، کیف و کفش خود را به رنگ خاکستری انتخاب کرده­ است و از یک پیراهن مشکی طرح‌­دار هم در این طرح و استایل شخصی خود استفاده کرده­ است.

استایل مونوکروم با رنگ خاکستری

در تصویر زیر این خانم رنگ کرم روشن را برای استایل خود انتخاب کرده‌ ­است و از مانتو رنگ روشن به همراه شلوار کتان سفید رنگ و پیراهن بافت سفید به همراه یک کیف دستی روشن استفاده کرده‌ ­است که ترکیب این لباس‌­ها تیپ زیبایی را ایجاد کرده‌ ­است.

استایل مونوکروم با رنگ کرم

در تصویر زیر رنگ آبی تیره برای این استایل انتخاب شده­ است و این خانم یک پیراهن آبی براق مدل‌­دار به همراه یک شلوار آبی کمی تیره‌­تر از پیراهن و یک کیف دستی کوچک آبی رنگ استفاده کرده است و همانطور که می­‌بینید این ترکیب استایل بسیار جذابی دارد.

استایل مونوکروم با رنگ آبی

در تصویر زیر هم رنگ سبز برای این سبک انتخاب شده ­است و این خانم از یک اورکت بلند به رنگ سبز تیره، شلوار سبز نسبتاً روشن و یک پیراهن تیره رنگ و یک کفش اسپرت سفید رنگ استفاده کرده­ است.

در استایل زیر از یک پیراهن ضخیم به همراه یک دامن بلند به رنگ کرم روشن و یک کفش پاشنه بلند استفاده شده ­است.

استایل مونوکروم با تنالیته کرم

در تصویر بعدی هم از رنگ قهوه­‌ای برای این سبک استفاده شده­ است و این خانم از کت، شلوار و پیراهن قهوه­‌ای نسبتاً تیره به همراه کفش پاشنه بلند و کیف بندی استفاده کرده­ است و همانطور که می‌بینید این رنگ با رنگ پوست و موی این خانم به خوبی هماهنگی دارد.

همانطور که می‌­بینید استایل این خانم تا حدودی می‌­تواند شبیه به استایل کژوال هم باشد.

در شکل زیر هم استایل تک رنگ بسیار زیبایی با استفاده از رنگ طوسی ایجاد شده­ است.

در تصویر زیر هم یک استایل بسیار زیبا با ترکیب رنگ آبی روشن و سفید ایجاد شده ­است و این خانم از یک کت لی اسپورت به رنگ آبی روشن و پیراهن و شلوار چسبان سفید با کفش پاشنه بلند و یک کیف مجلسی نسبتا بزرگ استفاده کرده است که این ترکیب استایل جذابی را ایجاد کرده ­است.

استایل مونوکروم با کت لی

در تصویر زیر هم از رنگ صورتی برای استایل تک رنگ استفاده شده­ است و این خانم یک پیراهن آستین کوتاه به رنگ صورتی روشن با یک دامن نسبتاً بلند طرح چهارخانه استفاده کرده ­است که تیپ بسیار جذابی را ایجاد کرده­ است.

در تصویر زیر هم از رنگ زرشکی تیره با تنالیته تقریباً یکسان استفاده شده ­است و این خانم  کلاه، پیراهن، شلوار، کفش پاشنه بلند و کیف به رنگ زرشکی انتخاب کرده ­است.

استایل مونوکروم با رنگ زرشکی

چند نمونه جذاب از استایل monochrome برای آقایان شیک پوش

در این بخش هم چند استایل جذاب مونوکروم برای آقایان را به شما عزیزان معرفی می­کنیم.

در تصویر زیر از یک از رنگ سفید برای استایل تک رنگ استفاده شده­ است و همین سبک لباس به رنگ ساده هم تیپ جذابی را ایجاد کرده ­است.

استایل مونوکروم مردانه

در استایل زیر هم که از ترکیب رنگ کرم روشن و سفید استفاده شده ­است و این آقای جذاب از یک کت بلند و پیراهن به رنگ کرم روشن و شلوار نسبتاً تنگ سفید و کفشی اسپرت به رنگ سفید و کرم استفاده کرده ­است.

در تصویر زیر هم این آقای جذاب از ترکیب رنگ کرم تیره و روشن در استایل خود استفاده کرده­ است که جذابیت خاصی به او داده­ است.

استایل مونوکروم مردانه با رنگ قهوه ای

 ما در این مطلب در مورد سبک مونوکروم با شما عزیزان صحبت کردیم و ضمن معرفی این استایل جذاب و پرطرفدار، نکاتی کاربردی را در مورد این سبک محبوب بیان کردیم و در پایان هم نمونه­‌هایی از این سبک را برای ایده گرفتن به شما نشان دادیم.

امیدواریم این محتوا برای شما عزیزان مفید بوده باشد در پایان اگر هر گونه انتقاد یا پیشنهادی دارید خوشحال می‌­شویم در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *