کیف های مینیاتوری چه نوع کیف‌هایی هستند، که امروزه در جهان طرفدار پیدا کرده‌اند؟ زمانی که دنیا با کیف‌ها و کیسه‌های میکرو آشنا شد، این یک چیز جدید بود. و چقدر پوچ به نظر می‌رسید که یک کیف (چیزی که بتوان با آن اشیاء را نگه داشت) کوچک‌تر از آن بود که بتوان مقدار زیادی وسایل را حمل کرد.

امروز در این مطلب، از کیف‌های مینی و مینیاتوری می‌گوییم.

کیف کوچک چیست؟

هنگامی که طراح، سیمون پورت ژاکموس، از برداشت خود از کیف کوچک پرده‌برداری کرد، کیفی که به صحنۀ باند مد برخورد کرد، تنها سه اینچ عرض داشت. اگرچه این کاملاً در دستۀ کیف‌های “میکرو” قرار می‌گیرد، – تمایزی که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد – نشان می‌دهد که اصطلاح “کیف کوچک” چقدر می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد.

در بسیاری از موارد، کیف کوچک به سادگیِ یک نسخۀ کوچکتر از کیف امضا یک برچسب است. این کیف‌ها ممکن است خیلی کوچک به نظر نرسند، اما به عنوان نسخه‌های مینیاتوری مدل‌های مادرشان، هم‌چنان با تعریف مطابقت دارند.

در برخی موارد، کیف های مینیاتوری و کیف کوچک، به معنای واقعیِ کلمه، فقط یک کیف پول بسیار کوچک است. بسته به طراح، این کیف های کوچک می‌توانند به اندازۀ شش اینچ یا بزرگ‌تر و یا حتی کوچک‌تر از مدل JACQUEMUS بزرگ باشند (اصطلاحی که در اینجا به ندرت استفاده می‌شود) و برخی از آن‌ها بسیار کوچک دو اینچ هستند.

روند پیش روی کیف های مینیاتوری

همان‌طور که گفتیم قبل‌ترها، کیف‌های کوچک، به نظر بیهوده می‌آمد؛ اما کم‌کم، سلبریتی‌ها به این روند روی آوردند و این کیف های مینیاتوری را، هم در روزهای تعطیل و هم در فرش قرمز استفاده می‌کردند. سپس، کمی منطقی‌تر شد: کیسه‌های میکرو، یک آیتم بیانیه‌ای بودند که به خوبی به عنوان شروع‌کنندۀ مکالمۀ دو برابر می‌شدند. فکر می‌کنید در آن کیف کوچک چه چیزی جا می‌گیرد؟

این روزها، کیف‌های میکرو در جایگاهی قرار گرفته‌اند که یک کلاسیک معاصر هستند. اندازۀ آن دقیقاً با سبک زندگی امروزی مطابقت دارد: فقط به اندازه‌ای که گوشی‌های باریک را به ضخامت یک سانتی‌متر برسانند، کارت‌های اعتباری که در دنیای بدون پول کافی هستند و شاید یک آیتم آرایشی و اکسسوری.

هنگامی که در وب‌سایت‌های برندهای مد جستجو می‌کنید، این امر هم مشهود است و در بسیاری، اکنون صفحۀ دسته‌بندیِ اختصاص داده شده به کیف‌های میکرو دارند.

نتیجۀ اصلی تبدیل شدن ترند کیف های کوچک نوجوان، این است که طراحان و برندها هر فصل نسخه‌های جدیدی را منتشر می‌کنند. حتی طرح‌های کلاسیک هم در حال کاهش هستند. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که این دستۀ کوچک را – چه برندها آن‌ها را مینی، میکرو یا نانو بنامند – برای خود در نظر بگیرید.

کیف های کوچک مینیاتوری

ترند کیف های کوچک از چه زمانی شروع شد؟

کیف های کوچک، در پاییز 2017 به صحنه بازگشتند، زمانی که Jacquemus این روند را احیا کرد. اما اختارع و ورود اولیۀ آن‌ها به دنیای مد، به چندین دهه قبل برمی گردد.

کیف های کوچک برای اولین بار در دهۀ 1960 ظاهر شدند و دامن‌های کوتاه‌تری را منعکس می‌کردند که به‌طور معروفی ترندهای آن زمان را مشخص می‌کردند. در حالی که این مدل‌ها به اندازه کیف‌های کوچکی که افراد مشهوری مانند کایلی جنر و بلیک لایولی با خود حمل می‌کردند، کوچک نبودند، اما زمینه را برای کوچک‌تر کردن کیف‌هایی فراهم کردند که برای نگه‌داشتن هر چیزی که در یک کیف دستی معمولی است طراحی نشده بود.

اما قبل از سال 2017، در حالی که شنل کیف های کوچک خود را که می‌توانید فقط گوشی خود را در آن قرار دهید، در بهار/تابستان 2014 راه‌اندازی کرد، Dolce & Gabanna با طرح‌های منحصر به فرد خود برای پوشیدن گوشی‌های هوشمند، ضدحمله را برای بازار کیف های مینیاتوری اجرا کرد. دیگران، مانند  Nina Ricci، Fendi  یا Kate Spade مستقیماً طرح‌های جدید در اندازه کوچک ایجاد کردند، اگرچه این روند نشان می‌دهد که طرح‌های کوچک نمادین، گزینه هستند.

می‌توانیم نمونه‌هایی را برجسته کنیم و نام ببریم: ساک دو ژور – بیبی (سن لوران)، کیف کوچک سافیانو لوکس دو دسته (پرادا)‌، کیف های مینیاتوری کلی (هرمس)، کیف لحافی کلاسیک مینی 2.55 (شنل) و کیف مینی لیدی دیور.

روند رو به رشد مد کیف های مینیاتوری و مینی‌بگ (کیف کوچک)، هر فصل دوباره اختراع می‌شود تا خود را به عنوان یک روند همیشگی حفظ کند، و برای کمپین‌های مختلف سالانه، برنامه‌ریزی می‌شود.

 

کیف‌های دستی کوچک: آنچه در داخل آن قرار می‌گیرد و چگونه آنها را حمل کنید

ترند کیف دستی کوچک، ممکن است بحث‌برانگیز باشد، اما باید اعتراف کنیم که به نوعی آن را دوست داریم! کیف‌های بسیار کوچکی که در فشن‌شوها و فرش‌های قرمز دیده‌ایم، حتی اگر کاربردی نباشند، کاملاً خنده‌دار هستند.

با این حال، روند کیف پول کوچک، نباید پوچ باشد – هم‌چنین، می‌تواند فوق‌العاده کاربردی باشد!

این روزها، وقتی از خانۀ خود بیرون می‌رویم، هنوز چند چیز وجود دارد که باید با خود به همراه داشته باشیم. آن وقت است که یک کیف دستی چرمی کوچک یا کوله پشتی کوچک واقعاً به کارتان می‌آید.

ما شنیده‌ایم که برخی از مشتریان و دوست‌داران کیف های مینیاتوری، این‌طور بیان می‌کنند – اگر کیف دستی شما خیلی بزرگ باشد، می‌توانید به راحتی چیزهای خود را گم کنید، به خصوص اگر مرتب نباشد.

اگر این به نظر شما می‌رسد، پس شما کاندیدای عالی برای یک کیف کوچک (مینی بگ) هستید!

در واقع چه چیزی را می‌توانید در یک کیف کوچک قرار دهید. همان، مهم‌ترین چیزی است که دارید و نباید گم شود.

 

در نهایت…

کیف های کوچک، ترند نهاییِ مد هستند که نمی‌توانید از دست بدهید! آنها گنجینه‌های کوچکی هستند که می توان آنها را در پیاده‌روی‌های عصرانه یا حتی در روزهای شلوغ خود پوشید! به عبارت دیگر، کیف های مینیاتوری، خیلی راحت و بامزه هستند.

به نظر شما، این‌طور نیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *