آرایش مناسب عکاسی، برای شما چقدر اهمیت دارد؟ با خودتان، صادق باشید! در حال حاضر زمان عجیبی است، و گرفتن سلفی، هر روز اتفاق میفتد. به‌عنوان اعضای جامعه‌ای که به‌طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شود، واقعاً نمی‌توان از حضور در مقابل دوربین خودداری کرد، چه برای مستند کردن لباس‌های سالن خود، چه برای ورود به یک جلسه مجازی با تیم‌هایمان.

تمام این مدت زمان، صورت ما را مجبور می‌کند به عادات آرایش روزانه فکر کنیم که اگر می‌خواهیم در هر شرایط عکاسی بهترین ظاهر خود را داشته باشیم. البته، داشتن بهترین آرایش برای عکاسی، می‌تواند به روحیه و اعتمادبه‌نفس ما هم کمک کند.

چرا یاد گرفتن آرایش مناسب عکاسی مهم است؟

فرض کنید شما نوبت عکاسی خود را رزرو کرده‌اید، لباسی را انتخاب کرده‌اید که احساس خوبی به شما می‌دهد و برای یک چیدمان سریع، یک قرار ملاقات در آرایشگاه رزرو کرده‌اید. اما آیا به آرایش مناسب عکاسی خود فکر کرده‌اید؟

آرایش، یکی از مواردی است که ممکن است هنگام عکس‌گرفتن، به آن فکر نکنید. ما می‌خواهیم در عکس‌ها طبیعی به‌نظر برسیم، بنابراین مطمئناً بهتر است فقط همان آرایشی را که هر روز می زنیم استفاده کنیم؟

متاسفانه نه! به‌طور کلی، آرایشی که ما روزانه استفاده می‌کنیم، به‌خوبی در زندگی واقعی در دوربین ظاهر نمی‌شود. و از آنجایی که روی عکس‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنید، ارزش آن را دارد که کمی هم روی آرایش خود سرمایه‌گذاری کنید. بهترین آرایش برای عکاسی را برای خود در نظر بگیرید و به خود، مجموعه‌ای از عکس‌هایی را که شما را در بهترین حالت خود نشان می‌دهند، هدیه دهید.

برخی از مشتریان عکاسی، ترجیح می‌دهند قبل از عکاسی آرایش خود را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهند، اما اکثریت قریب‌به اتفاق، آرایش خود را خودشان انجام می‌دهند. بنابراین اگر برای عکاسی خود آرایش می‌کنید، چگونه می‌توانید مطمئن شوید که عالی به‌نظر می‌رسد؟

زمانی که می‌خواهید برای یک مراسم مهم و باشکوه، مانند مراسم نامزدی یا جشن دوران بارداری، عکاسی کنید، قطعاً مایلید در عکس‌های خود، بی‌نقص‌ترین و زیباترین حالت ممکنِ خود باشید. امروزه، دوربین‌های عکاسی، بسیار پیشرفته شده‌اند و با کیفیت بالای خود، ریزترین جزئیات را هم ثبت کرده، نشان می‌دهند.

اما در مراحل ویرایش عکس، می‌توان نقص‌های آرایشی یا مشکلات صورت را رفع کرد؛ اما نمی‌توان چندان به عکس، دست برد و در ویرایش آن، زیاده‌روی کرد، چون باعث غیرطبیعی‌شدن عکس می‌شود.

پس، در عکس‌هایی که می‌خواهید در ابعاد بزرگ چاپ شوند، و یا می‌خواهید از رویداد و مراسم مهمی در زندگی‌تان خود، عکس‌هایی ثبت کنید، بی‌نقص و زیبا به‌نظر برسید، بایستی داشتنِ بهترین آرایش برای عکاسی اولویت‌تان باشد.

 

نکاتی برای داشتن آرایش بی‌نقص

در این‌جا قصد دارم شش نکته را به اشتراک بگذارم که به شما کمک می‌کند تا برای عکاسی بعدی خود آرایش کنید. با این شش نکته، می‌دانید چطور خودتان را برای عکاسی، آرایش کنید.

بهترین آرایش برای عکاسی
  • آرایش خود را در نور طبیعی انجام دهید

همان‌طور که نوع نوری که در آن عکس می‌گیرید، در نتیجۀ نهایی تفاوت ایجاد می‌کند، نوع نوری که در آن آرایش می‌کنید هم تاثیرگذار خواهد بود.

استفاده از آرایش در اتاقی که پر از نور طبیعیِ فراوان است، به شما دید بسیار خوبی از کاری که انجام می‌دهید در کل صورت‌تان می‌دهد، خلافِ استفاده از نور بالای سر یا روی میز که می‌تواند روی قسمت‌های خاصی از آن سایه بیاندازد.

این به شما کمک می‌کند تا متوجه مناطقی شوید که آرایش باید با آن ترکیب شود و لک‌هایی که ممکن است بخواهید به آن‌ها کانسیلر اضافه کنید.

برای اطمینان از این‌که نور طبیعی زیادی روی صورت‌تان می‌تابد، یک پنجره بزرگ و روشن پیدا کنید و هنگام آرایش‌کردن، به سمت آن بروید.

 

  • ابتدا پوست خود را با پرایمر آماده کنید

استفاده از پرایمر، برای آماده‌سازی پوست قبل از آرایش، می‌تواند به ظاهرِ بهتر و ماندگاریِ بیش‌تر آرایش شما کمک کند. پرایمر می‌تواند به صاف‌کردن رنگ پوست و پوشاندن منافذ پوست کمک کند. هم‌چنین به شما کمک می‌کند تا آرایش مناسب عکاسی خود را به آرامی اعمال کنید و از هر گونه لکه یا توده جلوگیری کنید.

 

  • از فونداسیون با پوشش کامل استفاده کنید

بهتر است به‌جای کرم‌پودر، روز به روز از کرم مرطوب‌کنندۀ رنگی استفاده کنیم، اما آن‌طور که امیدواریم در عکس‌ها، هرگز خوب به‌نظر نمی‌رسد. همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردم، آرایش به‌ندرت در عکس‌ها، شبیه‌به آن‌چه در زندگی واقعی است به‌نظر می‌رسد.

به‌نوعی، کم‌تر پر از جنب‌وجوش به‌نظر می‌رسد، و یک مرطوب‌کنندۀ رنگی، به شما ظاهری صاف و یک‌دست نمی‌دهد. به امید زمانی که عکس‌های تمام‌شده را ببینید.

با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می‌کنم سنگین‌تر از حد معمول باشید و از کرم پودری با پوشش کامل استفاده کنید. بالاخره، شما می‌خواهید یک‌روز، عکاسی کنید.

  • از آرایش با درخشش خودداری کنید

هر چیزی که درخشش در آن وجود داشته باشد، برای عکس‌هایی که در طول روز گرفته می‌شوند، ممنوع است. تمام آن درخشش، نور را به سمت دوربین منعکس می‌کند و ظاهری را که به‌دنبالش هستید نمی‌دهد. فقط سایه‌های چشم و هایلایتر نیستند که باید در این‌جا مراقب آنها باشید؛ بسیاری از فونداسیون‌ها هم درخشان هستند.

 

  • با یک آرایشگر حرفه‌ای صحبت کنید

اگر در مورد بهترین آرایش برای عکاسی خودتان مطمئن نیستید، با یک متخصص آرایشگری صحبت کنید. البته، این به معنای رزرو یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای نیست. در عوض، می‌توانید به فروشگاه بزرگ محلی خود بروید و زمانی را در یکی از پیشخوان‌های زیبایی آن‌جا بگذرانید.

معمولاً اگر به فکر خرید یک محصول جدید هستید، مشاوران زیبایی آن‌جا، با خوشحالی آن را برای شما اعمال می‌کنند، گزینه‌های مختلف را به شما نشان می‌دهند و بهترین روش استفاده از آرایش مناسب عکاسی را به شما توصیه می‌کنند.

برخی از پیشخوان‌ها هم، با پرداخت هزینه، آموزش آرایش را ارائه می‌دهند، و اگر واقعاً مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، این می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. به این‌صورت، هم آرایش ساده را یاد خواهید گرفت، و هم ترفندهای آرایش مناسب عکاسی را.

 

  • قبل از عکاسی آرایش خود را تمرین کنید

در نهایت، قبل از عکاسی آرایش خود را تمرین کنید، به‌خصوص اگر روزانه آرایش زیادی ندارید.

دیدن ویدئوهای آرایش، بیش‌تر از حد معمول ممکن است بسیار عجیب باشد، و آخرین چیزی که می‌خواهید پیدا کنید این است که درست قبل از شروع عکاسی از ظاهرتان خوش‌تان نمی‌آید.

انجام تست‌های فراوان، به شما این اطمینان را می‌دهد که نتیجه را دوست دارید، عالی به‌نظر می‌رسید و می‌توانید عکس‌برداری خود را با بهترین آرایش برای عکاسی، در نهایت احساس آرامش و اعتمادبه‌نفس انجام دهید.

10 نکته آرایشی که باعث می‌شود در عکس‌ها شگفت‌انگیز به‌نظر برسید

با این نکاتی که در اینجا می‌گوییم، برای هر نوع عکس‌برداری در آینده، آماده باشید.

1. پوست خود را آماده و پرایم کنید

اول، پوست خود را مرطوب کنید! این کار باعث می‌شود پوست شما آماده و شاداب باشد. سپس، یک پرایمر بزنید. یک پرایمر خوب می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین‌وچروک کمک کند و از ماندگاری آرایش شما در طول مراسم‌تان اطمینان حاصل کند.

2. SPF را کنار بگذارید

اگر قصد عکاسی با فلاش دارید، از کرم ضد آفتاب یا محصولات با SPF استفاده نکنید بهتر است. SPF می‌تواند یک “فلش بک” سفید ایجاد کند، که می‌تواند شما را در عکس‌ها خشک به نظر برساند.

3. پایۀ خود را مطابقت دهید

این یکی، واضح به‌نظر می‌رسد، اما مطمئن شوید که فونداسیون و زیرسازی را انتخاب کنید که با صورت و گردن شما هم‌خوانی داشته باشد. اگر گردن‌تان، کمی تیره‌تر از صورت‌تان است، از کرم پودری استفاده کنید که با رنگ تیره‌تر هم‌خوانی داشته باشد. این تفاوت‌های سایه ممکن است شخصاً آشکار نباشد، اما می‌تواند در عکاسی با فلاش نمایان شود.

4. پنهان کردن را فراموش نکنید

عکاسی با فلاش می‌تواند بر سیاهی دور چشم تاکید کند، بنابراین فراموش نکنید که آن را زیر چشم خود قرار دهید. اگرچه معمولاً می‌توانید از کانسیلری استفاده کنید که دو تا سه درجه روشن‌تر از پوست شما باشد، اما اگر می‌دانید که محصولی را که فقط یک تا دو درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر است، روی دوربین خواهید داشت.

شما می‌خواهید تعادل مناسبی بین روشن‌کردن ناحیۀ زیر چشم خود بیابید و در عین‌حال مطمئن شوید که در عکاسی با فلاش ظاهری تمیز به‌نظر نمی‌رسید.

اگر نگران هستید که کانسیلر شما خیلی سبک باشد، کمی زیرسازی را با کانسیلر خود مخلوط کنید. به این‌ترتیب، بهترین آرایش برای عکاسی خود را ایجاد کرده‌اید.

5. کانتور و هایلایت

اگرچه ممکن است هر روز صورت خود را کانتور نکنید، انجام این گام اضافی، می‌تواند بر ویژگی‌های خاص صورت شما تأکید کردد و شما را در عکس‌ها متمایز کند. پودر برنز کننده یا سایۀ کانتور را زیر استخوان چک و اطراف پیشانی خود گردگیری کنید. سپس، آن را با بقیۀ آرایش خود ترکیب کرده تا صورت خود را فریم کنید.

بعضی از آرایشگران معتقدند: «کانتورینگ به چهره شما زندگی می بخشد. این باعث می‌شود صورت شما سه‌بعدی و باریک‌تر و پیشانی شما کوچک‌تر به‌نظر برسد.»با استفاده از یک سایه‌روشن براق، گردوغبار آن را روی نواحی بلند گونه‌ها و پل بینی خود به پایان برسانید.

6. ست با پودر نیمه شفاف

آخرین چیزی که برای ایجاد یک آرایش مناسب برای عکاسی می‌خواهید این است که آرایش‌تان در میانۀ یک رویداد، از صورت‌تان آب و پاک نشود. مناطقی را در اطراف منطقه T خود تنظیم کنید که می‌توانند چرب شوند تا با یک پودر سفت‌کننده، به آن نواحی بزنید.

به‌طور معمول، این نواحی پیشانی، ناحیۀ زیر چشم و اطراف بینی و دهان شما هستند. از یک پودر شفاف استفاده کنید، که آرایش شما را بدون این‌که ظاهری تاسف‌برانگیز به شما بدهد، یک‌دست می‌کند و باعث نمی‌شود که آرایش شما کاملاً شسته به‌نظر برسد.

7. محصولات مات را با هم ترکیب کنید

رژگونه، برنز و کرم پودری را انتخاب کنید که هیچ درخششی نداشته باشد. هنگامی که این محصولات خاص، درخشنده باشند، صورت شما در عکاسی با فلاش، چرب به‌نظر می‌رسد. به‌علاوه، محصولات مات راحت‌تر با هم ترکیب می‌شوند، که برای دست‌یابی به پوستی بی‌عیب و نقص، در جهتِ ایجاد بهترین آرایش برای عکاسی، نکته‌ای کلیدی است.

آرایشگران توصیه می‌کنند « پودری شفاف را روی رژگونه و برنزی خود بمالید تا رنگ را پراکنده کند و شما را از درون، روشن و به‌طور طبیعی سرخ‌کرده نشان دهد.»

8. کمی اضافی، اضافه کنید

استادان حوزۀ آرایش و زیبایی، اشاره می‌کنند که «عکاسی با فلاش می‌تواند تا 20 درصد رنگ و شدت را از آرایش شما پاک کند. بنابراین، کمی رژگونه و برنزر اضافه کنید تا آرایش خود را در عکس‌ها برجسته کنید. شما باید مطمئن شوید که مژه‌های شما مشکی، ضخیم و بلندتر باشد.

زیرا مژه‌ها می‌توانند در عکاسی ناپدید شوند. چند لایه بیش‌تر از حد معمول، ریمل اضافه کنید یا اگر ترجیح می‌دهید، از مژۀ مصنوعی برای برجسته‌کردن چشمان خود استفاده کنید.

9. ابروهای خود را پر کنید

همیشه قبل از گرفتن عکس، ابروهای خود را پر کنید. وقتی ابروهای‌تان را پر می‌کنید، جوان‌تر به‌نظر می‌رسید.

10. از رژ لب‌های برهنه دوری کنید

اگر هم‌چنان می‌خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، رنگ‌های لب را امتحان کنید که بیش‌تر صورتی هستند تا برهنه، زیرا رنگ‌های صورتی باعث می‌شود که لب‌های شما در عکاسی برجسته شود.

برای جلوگیری از ظاهرشدن لب‌های خشک و ترک‌خورده در عکس‌ها، قبل از استفاده از هر محصولی حتما از بالم لب استفاده کنید.

بهترین آرایش برای عکاسی چگونه است

در نهایت…

امروزه با توجه تعدد مراسم‌ها و رویدادهای مختلف، عکاسی هم گزینۀ حتمیِ هر محفلی است؛ حالا چه در آتلیه، چه در باغ و طبیعت، و یا چه با دوربین سلفی موبایل‌تان. بنابراین، لازم است همیشه با یک آرایش مناسب عکاسی، حاضر شوید.

چون ممکن است حتی اگر خودتان عکس نگیرید، عکاسی، روبه‌روی‌تان ظاهر شود. در این‌صورت، آیا حاضرید بپذیرید که با چهره‌ای بدون بهترین آرایش برای عکاسی، در مقابلش ظاهر شوید؟! جواب‌تان، با صدای بلند، خیر است. پس به جلوی آینه بروید و آرایش صورت خود را تمرین کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *