برند لویی ویتون (Louis Vuitton) از آن برندهای خاص و همیشه محبوب هست، که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

معرفی برند لوکس لویی ویتون، می‌تواند برای هر کسی که از استفاده از کالاهای لوکس لذت می‌برد جذاب باشد؛ چرا که داستان پشت یک برند مشهور و محبوب، همیشه قصه‌ها و نکته‌های شنیدنی دارد. برند لویی ویتون هم پُر است از این داستان‌ها.

قصه‌های پشت یک نام تجاری، برای خیلی­ از دوستداران برند، هم شنیدنی ست، هم درس‌آموز. بنابراین، در این مقاله، شما را به شنیدن داستان لویی ویتون و برندش دعوت می‌کنم.

لویی ویتون که بود؟ | بنیانگذار برند لویی ویتون

بنیانگذار برند لویی ویتون

لویی ویتون در یک خانواده کارگری در شرق فرانسه متولد شد. وقتی 16 ساله بود، خانواده‌اش را ترک کرد و به‌دنبال زندگی بهتر به پاریس آمد.

لویی وارد شهری پُر رونق در بحبوحة صنعتی شدن شد. قطارها به‌وسیله‌ای مرسوم برای حمل و نقل مردم تبدیل شدند. و با مسافرت‌های مکرر نیاز به قطعات سفر بادوام‌تری وجود داشت که هم بتواند از وسایل مسافران محافظت کند و هم در برابر دشواری‌های سفرهای طولانی‌مدت مقاومت کند.

بنابراین، لوئیس جوان شاگردی برای مسیو مارشال، جعبه‌ساز و بسته‌بندی‌ساز موفق را آغاز کرد.

لویی تحت راهنمایی و آموزش استاد صندوقِ خود، به یک صنعتگر با ارزش تبدیل شد و هفده‌سال بعد، او مغازة خود را در پاریس افتتاح کرد – درست زمانی که او تنها 33 سال داشت.  

ابتکار لویی ویتون

او به‌زودی اولین نوآوری خود را معرفی کرد. فکر می‌کنید او چه چیزی را معرفی کرد؟

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بشنوید که او صندوق را معرفی کرد، که به‌راحتی روی‌هم چیده می‌شد. صندوق، که ما امروزه می‌شناسیم و در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، آن‌زمان فکر و ایدة لویی بود. لویی هم‌چنین با استفاده از چرم، تنة صندوق‌ها را ضدّ آب کرد.

برند محبوب لویی ویتون چطور توسعه پیدا کرد؟

هنگامی که لوئیس در 70سالگی درگذشت، پسرش، ژرژ ویتون، جای او را در راس شرکت گرفت.

درست است که لوئیسِ پدر، این شرکت را تاسیس کرد، اما این، جورجِ پسر بود که آن را به یک برند جهانی تبدیل کرد.

صندوق‌های مسافرتی ساخته‌شده به‌وسیلة شرکت ویتون، محکم بودند و ظاهری مجلل داشتند، که همین باعث جلب‌نظرِ سارقان می‌شد. جورج با هدف محافظت از وسایل مسافر در برابر سارقان، قفل جدیدی برای صندوقِ برند لویی ویتون طراحی کرد.

پس از سال‌ها توسعه، سیستم قفل که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌طور انقلابی خود را نشان داد و باعث شد که سارقان نتوانند صندوق‌های Vuitton را انتخاب کنند.

در سال 1896، ژرژ برای ارج‌نهادن به میراث پدرش، اولین مونوگرام LV را معرفی کرد. مونوگرام با LVها، چهارپایه‌ها و گل‌ها طرح‌ریزی شده بود.

تحت رهبری ژرژ، این برند، به پرورش مشتریان نخبه و خاص، در میان افراد سلطنتی، افراد مشهور و ثروتمندان بسیار، موفق شد.

اولین محصول برند لویی ویتون

لویی ویتون چطور قدرت پیدا کرد؟ | قدرت برند لوکس، از لویی ویتون گرفته تا  LVMH

کنگلومرا LVMH در سال 1987، زمانی که لویی ویتون با تولیدکنندة شامپاین و کنیاک Moët Hennessy  ادغام شد، به وجود آمد.

در سال‌های بعد،LVMH  بیش از 70 برند را به‌دست آورد و به بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین مجموعه کالاهای لوکس جهان تبدیل شد.

برند لویی ویتون کدام برندهای لوکس را خریداری کرد؟

در این‌جا برخی از معروف‌ترین برندهای لوکسی که LVMH تاکنون خریداری کرده، آورده شده است:

  • (شامپاین قدیمی) Dom Pérignon
  • (مد، لوازم آرایشی و عطرها) Givenchy
  • (عطر و لوازم آرایشی) Guerlain
  • (کالاهای لوکس آماده و چرمی) Celine
  • (کالاهای لوکس آماده و چرم) Loewe
  • (مد) Marc Jacobs
  • (ساعت لوکس)TAG Heuer 
  • (جواهرات) Bulgari 
  • (مد، لوازم آرایشی و عطر)Christian Dior 
  • (جواهرات) Tiffany & Co

 

با لویی ویتون بیشتر آشنا شوید

برند لویی ویتون در صنعت کالاهای لوکس شهرت بسیار و جایگاه محکم و ریشه‌داری دارد که قدمت آن به بیش از 150 سال پیش باز می‌گردد. این برند در سال2010، با بیش از 19میلیارد دلار ارزش در ردة نوزدهمین برند ارزشمند قرار گرفت. شش‌سال بعد، برند لوئیس به­وسیلة Optimor BrandZ Millward Brown  به­عنوان قدرتمندترین نام تجاری معرفی شد.

Louis Vuitton  به‌دلیل محبوبیت و ارزش بالایی که دارد، در حال حاضر جعلی‌ترین برند است. بنابراین بسیاری از برندهای آینده از محصولات این برند فتوکپی می‌کنند، زیرا آن را یک نماد از برندی در جایگاهی عالی می‌دانند. حتی با توجه‌به اینکه شرکتی برای جلوگیری از جعل مونوگرام، امضا را معرفی کرد، 18درصد از لوازم جانبی تقلبی کشف شده در اتحادیه اروپا متعلق به لویی ویتون بود.

این شرکت شبانه‌روز برای جلوگیری از جعل کار کرده است. هم‌چنین از وکلای واجد شرایط و آژانس‌های تحقیقاتی بسیار ماهر برای جستجوی جعلیات و پیگرد قانونی آنها استفاده کرده است. همکاری‌های قابل‌توجهی که به‌وسیلة Louis Vuitton انجام شد و منجر به موفقیت فعلی آن شد.

لویی ویتون – رهبر صنعت جهانی کالاهای لوکس

لویی ویتون با ارزش نام تجاری بیش از 51 میلیارد دلار در سال2020، ارزشمندترین برند لوکس در جهان است.

این شرکت در 50کشور جهان فعالیت می‌کند، دارای یک شبکة خرده‌فروشی از 5003 فروشگاه در سراسر جهان است و 44.7میلیارد یورو درآمد برای سال2020 به‌دست آورده است.

برند لویی ویتون در قاره آسیا

تجارت در آسیا برای لویی ویتون و سایر برندهای لوکس رونق گرفته است. کشورهایی مانند ژاپن، چین، هند و سنگاپور از لویی ویتون استقبال کرده‌اند.

جالب است بدانید، برند لویی ویتون اولین فروشگاه خود را در سال1918 در ژاپن افتتاح کرد و تا اوایل دهة2000، کشورِ طلوع خورشید، بیش از نیمی از فروش آن را به‌خود اختصاص داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 92درصد از زنان ژاپنی، کیف دستی لویی ویتون دارند.

چین داستان موفقیت دیگری برای این برند است. رهبر فرانسه در سال1992 وارد بازار چین شد و فروش خود را در آن‌جا افزایش داد. به‌نظر شما چگونه می‌توان موفقیت و جایگاه خود را به‌جز نشان‌دادن یک کیف ظریف لویی ویتون روی بازو نشان داد؟!

3 استراتژی تجاری لویی ویتون برای موفقیت

برند مشهور و محبوب لویی ویتون، برای به‌دست آوردن چنین جایگاه خاص و ارزشمندی در جهان، استراتژی‌های خود را دارد. ما سه ستون برای این استراتژی‌ها شناختیم؛ که با هم مرور می‌کنیم:

1. انحصاری

لویی ویتون یک برند لوکس است. به‌عبارتی، تجمل یعنی انحصار.

به‌عنوان یک برند لوکس، لویی ویتون هرگز میزبان فروش نیست. شما یا می‌توانید یک کیف لویی ویتون بخرید یا نه.

قیمت‌های تخفیف‌دار بخشی از استراتژی برند لویی ویتون نیست. محصولات به‌طور انحصاری در فروشگاه‌های لویی ویتون و از طریق وب‌سایت رسمی لویی ویتون به فروش می‌رسند.

اگر در سایت eBay با کیف لویی ویتون مواجه شدید، مطمئناً جعلی است.

بر اساس آخرین برآوردها، لویی ویتون تقلبی‌ترین برند در جهان است. البته نه به آن‌معنا که در ظاهرِ این جمله است؛ بل‌که بسیارند افراد و شرکت‌هایی که کالاهای شبیه به لویی ویتون و به‌تعبیری تقلبیِ آن را تولید می‌کنند.

با این وجود، کیف لویی ویتون اصیل همیشه تقاضای زیادی دارد. خانه‌های حراج مشهوری مانند بارنبیس و ساتبی، کیف‌های ارزشمند لویی ویتون و سایر محصولاتی را که نشان نمادین این برند را دارند، حراج می‌کنند.

2. کیفیت دست‌ساز

کیفیت دست‌سازِ محصولات یکی از اصول پایه‌گذاری برند لویی ویتون است. 168 سال پیش شروع شد و تا امروز ادامه دارد. این اقلام در کارخانه‌های این شرکت واقع در فرانسه، به‌وسیلة کارگران ماهر ساخته می‌شود که گاهی از 18ماه تا 2سال آموزش می‌بینند.

در رابطه با اصالت این برند باید گفت:

کیف‌های اصیل لویی ویتون به‌وسیلة صنعتگران باتجربه‌ای ساخته شده‌اند که به تولید محصولات بی‌عیب و نقص، تنها از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد افتخار می‌کنند.

این برند مترادف با لوکس بودن، انحصارطلبی و کیفیت بالاست که تقاضای بالایی را در بازار برای محصولاتش ایجاد می‌کند. به همین‌دلیل است که تقلبی‌های زیادی برایش وجود دارد.

3. ایجاد میل

مدیرعامل و میلیاردر LVMH، برنارد آرنو زمانی در پاسخ به سوالی دربارة آیندة لویی ویتون گفت:

در تجارت ما مهم‌ترین کلمه، میل است؛ بنابراین می‌خواهیم به ایجاد میل ادامه دهیم.

این هدف برند لویی ویتون است: طراحی یک استراتژی برند با محوریت ایجاد میل.

حال سوال این‌جاست، که لویی ویتون چگونه میل ایجاد می‌کند؟

این برند 167 ساله از طریق ترکیبی از سنت و نوآوریِ خلاقانه میل ایجاد می‌کند.

همه‌چیز با ایجاد یک فرهنگ واقعی خلاقیت شروع می‌‌شود. مدیریت ارشد Louis Vuitton همیشه به‌دنبال آوردن طراحان جدید با ایده‌های تازه و چشم اندازی منحصر به فرد است.

 

جمع‌بندی

چیزی که در این مقاله آمد، از داستانِ شکل‌گیری برند لویی ویتون، برندی شناخته‌شده و محبوب و نحوه مدیریت و راهبرد آن، بسیار شنیدنی بود و آموزنده. لویی شانزده‌ساله‌ای که روزی برای زندگی بهتر، وارد پاریس شد، شاید حتی به‌خوابش هم نمی‌دید ابتکار او در معرفی محصول صندق، به چنین برندی خاص در زمینه‌ها و محصولات مختلف و لوکس بدل شود.

4 دیدگاه

    • سلام مهسا جان
      بله متاسفانه… با توجه به قیمت بالای محصولات این برندها، تقریبا میشه گفت افراد زیادی توانایی خریدش رو ندارن.
      بهرحال ممنون که همراه ما هستی:)

  • برند لویی ویتون خیلیییی لوکسه اصلااا هر چی برند خوب و لوکسه برای فرانسه اس… نمیدونم چرا
    من معرفی برند هارو زیاد میخونم و برام جالبه که چطوری و از کجا شروع کردن
    اکثرشون فرانسوی هستن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *