در بازار دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی وجود دارد و تشخیص دادن چرم مصنوعی با کیفیت یا چرم طبیعی هنگام خرید برای افراد زیادی بسیار سخت است.

همچنین محصولات چرمی از جمله کیف پول چرم و غیره کیفیت و قیمت بالایی دارند و برای اینکه یک محصول تقلبی با پول زیاد و کیفیت پایین نخرید باید از محصولات چرمی شناخت کافی را داشته باشید. به همین دلیل خواندن ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 قبل از اینکه به سراغ نکات مهم قبل از خرید کیف چرم برویم بهتر است ویژگی های ارزنده کیف‌های چرم که حاضر به پرداخت پول های بسیاری برای آن هستید را برشماریم.

 کیف چرم فقط برای مرد و یا زن نیست و سن و سال خاصی هم ندارد برای همین است که هنگام به دست گرفتن یک کیف چرم خود به خود احساس شیک بودن در ما ایجاد می‌شود. کیف دانشجویی چرم نیز از پرطرفدارترین انواع کیف دانشجویی به شمار می‌رود.

همچنین کیف‌های چرم از نظر چرم طبیعی به کار رفته در آن ها دوام بسیار بالایی دارند و در صورت نگهداری مناسب سال‌های سال نو باقی می‌مانند.

از دیگر از ویژگی‌های کیف‌های چرم این است که هیچ وقت از مد نمی‌افتند و همیشه شیک بودن خود را حفظ می‌کنند.

در آخر هم تنوع بسیار بالای این محصولات تقاضای کیف‌های چرم را بسیار بالا برده است.

در این قسمت از مقاله نکات مهم خرید کیف چرم را بر می‌شماریم.

کیفیت چرم استفاده شده در تولید کیف چرم

چرم‌ها را از نظر کیفیت به سه دسته تقسیم بندی می‌کنند:

چرم دانه دار کامل که با کیفیت‌ترین محصول چرم است و قیمت بالایی دارد و ساختار آن پوست طبیعی که در محصول نهایی باقی می‌ماند.

چرم دانه ای اصلاح شده که در این نوع چرم ساختار طبیعی پوست از بین می‌رود اما از نظر کیفیت در رده دوم قرار می‌گیرد و از نظر دسترسی بسیار زیاد در بازار وجود دارد.

 چرم جیر که ارزان‌ترین قیمت و پایین‌ترین کیفیت در مدل‌های مختلف چرم را در بر می‌گیرد.

 بر اساس توضیحاتی که در مورد انواع چرم داده شد با کیفیت‌ترین نوع چرم، چرم با دانه کامل است از زیبایی خاص برخوردار است.

 اما اگر در پی خرید یک چرم ترکیبی هستید در نظر بگیرید که دوام زیادی ندارند. چرم ترکیبی از ترکیب تکه پاره‌های چرم با مصنوعاتی همچون پلی اورتان و وینیل ساخته می‌شود. کیفیت زیادی ندارد ولی قیمت ارزان‌تری دارد.

روش دباغی چرم در تولید کیف چرم

یکی از مواردی که تاثیر مستقیمی روی کیفیت و قیمت محصول دارد روش دباغی چرم است. چرم را به طور کلی با کروم یا مواد گیاهی دباغی می‌کنند.

محصولی که چرم آن با کروم دباغی شده باشد ارزانتر است، ضایعات سمی تولید می‌کند که اثرات زیست محیطی مخربی دارد و زمان دباغی آن هم چند روز بیشتر نیست.

اما محصولاتی که با مواد گیاهی دباغی می‌شوند هفته‌ها زمان می‌برند، اثرات زیست محیطی کمتری دارند و در عین حال چرم ضخیم‌تر و محکم‌تری به ما می‌دهند که کیفیت و قیمت بیشتری هم دارد.

اهمیت کشور مبدأ در تولید کیف چرم باکیفیت

شاید جالب باشد برایتان که بدانید توجه به کشور سازنده و مبدا یک کیف چرم می‌تواند حائز اهمیت باشد چرا که بعضی از کشورها مانند ایتالیا کیف‌های چرم بسیار با کیفیتی تولید می‌کنند که در جهان مثال زدنی است.

همچنین برخلاف شرکت‌های ایتالیایی، بسیاری از شرکت‌های بزرگ که مشتریان زیادی هم دارند از مواد و متریال ارزانی در تولید محصول نهایی خود استفاده می‌کنند.

دوام چرم استفاده شده در تولید کیف چرم

شخصی که کیف چرم تولید می‌کند یک هنرمند واقعی محسوب می‌شود. برای تولید بهترین کیف چرم باید از بادوام ترین چرم‌ها استفاده شود. زمان خرید محصولات چرمی در نظر گرفتن دوام چرم و دوخت آن بسیار با هم با اهمیت است.

یک کیف ایده آل چرم، طول عمر بالایی دارد به همین دلیل است که دانه چرمی بسیار حیاتی است. همچنین دوخت روی کیف باید مستحکم باشد تا در آینده این دوخت، دو خط و باز نشود.

اهمیت یراق آلات مورد استفاده در چرم

در مقاله ” زیپ و یراق آلات در اکسسوری‌ها “به طور کامل راجع به اهمیت یراق آلات نوشته‌ایم. زیپ‌ها، قفل ها، سگک‌ها و … از جمله یراق آلاتی هستند که برای تولید کیف چرم به‌ کار می‌روند.

کیفیت یراق آلات از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید کیف چرم باید به آن توجه کرد. کاملا چک کنید تا کاملا فلزی و آب کاری با کیفیت مطلوبی انجام شده باشد.

زیپ‌های فلزی در محصولات چرمی عمر بیشتری نسبت به زیپ‌های پلاستیکی دارند پس در هنگام خرید سعی کنید انتخابتان در مرحله اول زیپ‌های فلزی باشد و در قدم بعدی حتما قفل‌ها و زیپ‌ها را برای چندین بار باز و بسته کنید تا از درستی و روان بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

تاثیر بوی چرم در تشخیص چرم اصل

توجه به بوی چرم محصول از جمله نکات ضروری خرید محصولات چرمی است. محصولات تولید شده از
چرم‌های طبیعی، بوی طبیعی پوست حیوانات را می‌دهد که ممکن است برای بعضی افراد جالب نباشد.

اما همین بو یکی از بهترین راه‌های تشخیص دادن کیفیت محصول است. چرم‌های مصنوعی و محصولاتی که از چرم‌هایی با کیفیت پایین تولید شده‌اند دارای بوی پلاستیک مانندی هستند که به وضوح بیانگر طبیعی نبودن محصول تولیدی است.

انواع رنگ چرم و تاثیر آن بر استایل

رنگ چرم به خودی خود در کیفیت محصول تأثیری ندارد اما برای محیط های مختلف و سلیقه و استایل فردی شما بسیار در خور توجه است.

از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای تیره، عسلی و قهوه‌ای روشن بعنوان رایج‌ترین رنگ‌های کیف چرم یاد می‌کنند. رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای تیره برای محیط‌های رسمی و حرفه‌ای مناسب‌اند.

این رنگ‌ها حسی آمیخته به قدرت و تسلط با خودشان همراه دارند و سِت‌کردن‌شان با بیشتر لباس‌ها به‌ویژه برای آقایان بسیار راحت است. اما رنگ‌های عسلی و قهوه‌ای روشن برای محیط‌های غیررسمی مناسب‌تر هستند.

قیمت کیف چرم اصل برندهای معروف

قیمت چرم می‌تواند عامل مهمی در انتخاب شما باشد. کیفیت چرم و نام برند کیف نقش مهمی را در تعیین قیمت ایفا می‌کنند.

اما تنها به خاطر نام برند هزینه‌های گزاف پرداخت نکنید. چون امکان خرید یک کیف چرم همراه با یک برند ناشناس ولی در عین حال کیفیت تضمین شده نیز وجود دارد.

این نکته را هم در نظر بگیرید قیمت به تنهایی نمی‌تواند شاخص قابل قبولی برای تعیین کیفیت محصول مورد نظر باشد.

جمع بندی

موارد مهم خرید کیف چرم را بطور خلاصه در این مقاله ذکر کردیم. البته مواردی پیش می‌آيد که محصولی فقط به‌خاطر برندش قیمت بالایی دارد و از لحاظ کیفیت هنوز با وجود قیمت بالایی که دارد ارزش خرید ندارد.

با این‌حال انتظار هم نداشته باشید که محصولات چرمی مرغوب را به قیمت خیلی پایین بخرید. پس حتما ابتدا کیفیت و مرغوبیت محصول را بررسی کنید و بعد بابت برندش هزینه کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *