برند گوچی(GUCCI) برندی ایتالیایی و یکی از باسابقه‌ترین برندهای لاکچری در جهان است که نزدیک به یک قرن قدمت دارد. این برند سالهاست که در صنعت مد فعالیت می‌کند.

این برند از بهترین و پرطرفدارترین برندها در حوزه مد و پوشاک، عطر و ادکلن در دنیا می‌باشد. گوچی رتبه سی و هشتم در سطح بین المللی را در عرضه بهترین و لوکس ترین اجناس دارد.

برند گوچی 278 فروشگاه در سطح بین الملی دارد. هدف اصلی این برند شناساندن شکوه زرق و برق و کیفیت ایتالیایی به چشم مردمان است.

برند گوچی در طول تاریخ خود یکی از مورد احترام‌ترین برندهای لاکچری در صنعت مد بوده است.

این برند از زمان تاسیس در سال ۱۹۲۱ که به‌عنوان یک فروشگاه محصولات چرمی شروع به کار کرد تا به امروز مجموعه‌ای از طراحی‌ها و محصولات منحصر به‌فرد را به بازار عرضه کرده که نمادی از مد لاکچری، تولید باکیفیت و طراحی خاص بوده است.

برای کسب اطلاعات راجع به برند شنل نیز می‌توانید مقاله ” معرفی برند شنل ” را بخوانید.

برند گوچی واقع در کدام کشور است؟

برند گوچی متعلق به کشور ایتالیا و واقع در شهر فلورانس می‌باشد. گوچی جزو پرفروش‌ترین برندهای کشور ایتالیا به شمار می‌رود. گوچی برندی ایتالیایی در صنعت مد و پوشاک است. این برند امروزه به یکی از شناخته شده‌ترین نام های صنعت مد تبدیل شده است.

معرفی لوگوی گوچی

برند گوچی سه لوگوی اصلی دارد. ولی لوگویی که به چشم همه ما آشنایی است. به شرح شکل زیر است. سه خط موجود در این لوگو که به رنگ های سبز، قرمز و سبز نمایش داده میشود که یکی از اصلی ترین لوگو های برند گوچی است. آرم گوچی نشان دهنده گوچیو گوچی است.

لوگوی گوچی از یک حرف و یک نماد نمادین تشکیل شده است. که هم بصورت جداگانه و هم با هم استفاده می‌شود.

برای شناختن تمامی برندهای معتبر تولید کننده کیف زنانه می‌توانید مقاله ” معرفی برترین برندهای کیف زنانه ” را بخوانید.

موسس گوچی چه کسی است؟

شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی، تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت امروزه در شهر فلورانس، ایتالیا قرار دارد.

گوچیو گوچی در سال ۱۸۸۱ در فلورانس به دنیا آمد و در سن ۱۷ سالگی ایتالیا را به مقصد لندن ترک کرد. او در سال های نوجوانی خود در یک هتل به‌عنوان خدمتکارو باربر کار می‌کرد.

 دیدن مسافران و چمدان‌های چرمی آنها گوچی را بسیار شیفته خود کرده بود بطوریکه پس از بازگشت به ایتالیا در سن 24 سالگی شروع به فروختن زین و خورجین کرد.

بازگشت گوچی به ایتالیا موفقیت‌های بسیاری را برای او به ارمغان آورد. بطوریکه در سال ۱۹۲۱ یک مغازه در فلورانس، تأسیس کرد و در آن به فروش کالاهای چرمی و لوازم تزئین شده با نقوش سوارکاری پرداخت.

او با حفظ روش‌های سنتی طراحی و تولید محصولات پوشاک و اکسسوری، روش‌های صنعتی تولید انبوه را نیز به کار گرفت. او در همان شروع کار، هنرمندان و کارگران حرفه‌ای صنعت چرم فلورانس را بکار گرفت تا کیفیت نهایی محصولات زیر نظر آنها حاصل شود.

او در سال ۱۹۳۸ نخستین بوتیک گوچی را در خیابان Condotti رم که یکی از معروف ترین خیابان‌های آن زمان در زمینه مد بود افتتاح کرد. این آغاز یک حرکت پیوسته برای افتتاح شعبه‌های دیگر بوتیک‌های گوچی در اروپا بود.

گوچی در سال ۱۹۴۵ نخستین شعبه خود را در آمریکا افتتاح کرد و کم کم به یک برند جهانی تبدیل شد.

گسترش کسب و کار گوچی

یکی از طراحی‌های منحصر بفرد برند گوچی که یک طرح پروانه‌ای برای پارچه‌ی ابریشمی بود در سال ۱۹۶۴ عرضه شد.

در سال ۱۹۷۰ و با عرضه‌ی چند محصول جدید در فروشگاه‌های گوچی، شهرت این برند بیش از پیش شد. اولین مجموعه، چمدان‌های سری رولز رویس بود و پس از آن ساعت، جواهرات، کراوات و عینک نیز به محصولات این برند اضافه شدند.

یکی از استخدام‌های موفق گوچی در دوران بحران، دان ملو بود که در سال ۱۹۸۹ به‌عنوان طراح لباس‌های آماده استخدام شد.

ملو که از اعتبار خدشه‌دار شده‌ی گوچی اطلاع داشته و تلاش می‌کرد تا آن را بازیابی کند، تام فورد را در سال ۱۹۹۰ برای مدیریت خط لباس‌های آماده‌ی برند استخدام کرد.

 پس از ۴ سال فورد به سمت مدیریت نوآوری گوچی رسید. اقدام دیگر ملو انتقال مرکز مدیریت گوچی از میلان، به محل تولدش یعنی فلورانس بود. پس از این اقدام او و فورد تعداد محصولات گوچی را از ۲۰ هزار به ۵ هزار کاهش داده و مسیر لاکچری کردن برند را بیش از پیش هموار کردند.

موزه مخصوص برند گوچی

ساختمان Palazzo della Mercanzia یکی از ساختمان‌های مشهور شهر فلورانس است که امروزه میزبان موزه‌ی گوچی و نمایشگاه‌های هنری مربوطه است. موزه‌ی گوچی نمایشگاهی دائمی از محصولات به‌یادماندنی ابن برند مانند کیف،‌ لباس و انواع اکسسوری است. علاوه بر آن، آثار هنری معاصر نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.

برند گوچی اکنون در چه وضعیتی است؟

از سال ۲۰۱۵ تا اکنون مارکو بیزاری مدیرعامل برند گوچی است و کارشناسان زیادی دلیل شهرت و موفق برند گوچی را سیاست‌های ماکو بیزاری می‌دانند.

الساندرو میشل نیز در همان سال به‌عنوان مدیر طراحی برند گوچی انتخاب شد. مدیریت میشل، طراحی‌های گوچی را بار دیگر به ترکیبی از سنت و مدرنیته رسانده است.

 این روزها جوانان بسیاری با وجود انقلاب‌های صورت گرفته در صنعت مد طرفدار برند لوکی گوچی شده‌اند. آنها طراحی‌های کلاسیک و گران‌قیمت این برند را در شهرهای بزرگ دنیا از جمله لندن و میلان پوشیده و به آن افتخار می‌کنند.

نیمی از فروش برند گوچی امروز به دست جوانان و نسل هزاره می‌رسد. تبلیغات و فعالیت‌های این برند آنها را مجاب کرده که همان پس‌انداز کم دوران جوانی خود را نیز برای اکسسوری‌های ایتالیایی هزینه کرده و وارد جامعه‌ی گوچی شوند.

 این افزایش تقاضا آمار فروش برند ایتالیایی را در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ به رشد ۴۹ درصدی رسانده و شرکت مالک یعنی کرینگ را نیز با سود خوبی مواجه کرده است.

تعداد فروشگاه‌های گوچی در سرتاسر جهان امروز به بیش از ۵۵۰ عدد رسیده و این برند را دربین برترین برندهای وبسایت فوربز قرار داده شده است. این برند در حال حاضر حدود ۱۳ هزار کارمند و ۶۰ هزار شاغل غیرمستقیم دارد.

4 دیدگاه

  • گوچی خیلی برند منحصربفرد و خفنیه مخصوصا کیفاش البته فیک کاراشو زیاد تولید میکنن جدیدا

    • سلام و احترام
      برند گوجی هر کیفاش زیر 2 میلیون تومان نمیباشد و بیشتر مردم توان خرید همچین کیف گرونیو ندارن
      برای همین ما در تلاشیم که کیفیت کیف ها رو که بالا هستن باز بالاتر ببریم ولی با قیمت پایین که حس کیف اصلیو به مردم مهربون خودمون انتقال بدیم
      سپاس از دیدگاه خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *