برند فندی، برندی لاکچری و لوکس تمام عیار ایتالیایی است که در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو فندی و ادل فندی تاسیس شد.

نام شرکت فندی که توسط موسسانش گماشته شده در ابتدا با کیف‌های دستی‌اش به شهرت رسید. کیف‌های تولیدی این برند دارای کیفیت بسیار خوبی بودند.

این برند لوکس توسط ادل Adele و همسرش ادورادو Edoardo برای اولین بار جهت تولید کیف‌های خز به بازار معرفی شد.

در سال 1946 دختران ادل و ادواردو وارد عرصه طراحی و مد شدند و گسترش این برند در سال های 1980 و 1990 میلادی به اوج خود رسید .

گرچه در ابتدا این برند تولید کننده لوازمی نظیر کیف از چرم و خز بود اما به سرعت پله های ترقی را طی نمود و به یکی از برند های شاخص در زمینه مد و طراحی لباس تبدیل شد.

برای آشنایی با برند گوچی نیز می‌توانید مقاله ” معرفی برند گوچی ” را بخوانید.

تولید کیف‌های دستی توسط برند فندی

در سال ۱۹۹۷، آن‌ها شروع به ساخت مجموعه‌ای از کیف‌های دستی کردند که به سرعت به محصولاتی محبوب تبدیل شدند. مشهورترین این کیف‌ها مدل Baguette  بود که در طراحی آن از شکل نان فرانسوی الهام ‌گرفته شده و توسط سیلویا ونتورینی طراحی شده بود.

این کیف یک جواهر مینیمالیستی بود که در طیف وسیعی از مواد، از پوست خام یا دباغی شده تا مروارید در ششصد نسخه مختلف تولید شد بود و یک موفقیت فوق‌العاده برای برند فندی به حساب می‌آمد.

این کیف در دست مدونا، جولیا رابرتز، نائومی کمپل، و گوینت پالترو دیده شده است. پس از آن یک مدل خاص از کیف Baguette در نسخه محدود تولید شد که با یک دستگاه بافندگی متعلق به قرن هجدهم تولید شده بود. این دستگاه تنها با سرعت ۵ سانتی متر در روز کار می‌کرد.

کیفیت محصولات تولیدی برند فندی

فندی یکی از برندهایی است که برای اولین بار جهت ارائه کالای خاص به مشتریان خود یک آزمایشگاه پیشرفته جهت تغییر الیاف و آزمایش آنها جهت ارائه بهتر کالا به مشتری، را تجهیز نمود.

یکی از مهم ترین متریال های مصرفی این برند در فصل زمستان و پاییز استفاده از خز است که سال هاست طراحان برند فندی بر روی این متریال ها کار می کنند تا خود تولیدکننده متریال خز باشند که نه هزینه بالایی داشته باشد و نه کیفیت کمی داشته باشد.

کارل لاگرفلد و گسترش برند فندی

اگر دوران استفاده بیش از حد خز در تولیدات برند فندی را به خاطر داشته باشید، قطعا دورانی که سلیقه مردم تغییر کرد و دیگر پوشاک خزدار را نمی پسندیدند، را نیز یادتان هست.

در این دوران بود که یک طراح جوان به نام کارل لاگرفلد نظر خواهران فندی را به خود جلب می کند و وارد شرکت فندی می شود.

کارل لاگرفلد با طراحی های خاص اش و به کار بردن روشی نوین در استفاده از خز توانست دوباره طرفداران برند فندی را به خرید محصولات این برند وادارد. او توانست با طراحی های اش شرکت فندی را از یک ورشکستگی احتمالی نجات بدهد.

کارل لاگرفلد در سال 1965 وارد مجموعه فندی شد و علاوه بر انجام طراحی های خاص لباس های فندی، لوگو این برند را نیز به تنهایی طراحی کرده است. امروزه این لوگو مورد استقبال بسیاری از مردم می باشد و بر روی تمامی محصولات برند فندی درج می شود. 

آزمایشات فندی بر روی محصولات

یکی از ویژگی‌های برجسته برند فندی، روش غیر معمول این برند برای کار کردن با پوست‌های سنتی است.

طراحان برند فندی به طور مستمر بر روی پارچه‌های خزدار آزمایشاتی انجام می‌دادند و در سال ۱۹۶۹ نیز با معرفی یک خط تولید Pret à Porter، علاوه بر تولید صنایع دستی، موفق شدند محصولی را تولید کنند که برای مصرف‌کنندگان معمولی جامعه نیز در دسترس باشد: یک پارچه خزدار زیبا با قیمتی مشخص. برند فندی در ابتدا از خزهایی استفاده می‌کرد که از نظر دیگران بی‌کیفیت بود.

به همین دلیل طراحان این برند این خزها را اصلاح کرده و دوباره طراحی کردند.

محصولات چرمی تولید شده توسط برند فندی

از همین روش نیز برای ترمیم چرم، به خصوص چرم به کار برده شده در کیف‌های دستی مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه این اقلام لوکس به حساب می‌آمدند، از طریق افزودن الگوهای چاپی، رنگ‌های غیر معمول و طرح‌های جدید، به کالاهایی متنوع و جدید تبدیل می‌شدند. در سال ۱۹۶۸، از Concrete Canvas که یک جایگزین برای چرم بود رونمایی شد. سپس طرح راه راه دو رنگ با رنگ‌های مشکی و بژ تبدیل به رنگ‌های کلاسیک برند فندی شدند.

همکاری برند فندی و شرکت مازراتی

فندی نیز مانند چند برند دیگر به شرکت های خودروسازی برای ارائه دکوراسیون داخلی ماشین های خاص کمک می کند.

برند فندی مازراتی را برای همکاری در حوزه خودرو انتخابکرده است و به نظر می رسد که صندلی های این برند را از طراحی تا تولید به عهده گرفته است.

این همکاری که از سال 2011 شکل گرفته است موجب شده است تا برند فندی نیز بر روی داشبورد و روکش های صندلی خودروهای مازرانی ثبت شود.   

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *