چمدان هزاران سال است که توسط کسانی که در حال حمل و نقل هستند استفاده می شود. این همه راه به عشایری می رسد که وسایل خود را با خود حمل می کردند. از آن زمان تاکنون سفر و چمدان راه طولانی را طی کرده اند. در امپراتوری روم، چمدان ها گاری هایی بود که توسط خدمتکاران یا حیوانات حمل می شد. کسانی که سفر می کردند ثروتمند بودند و چمدان هایشان نشان دهنده دارایی آنها بود.

در اواسط قرن نوزدهم، چمدان ها محبوبیت بیشتری پیدا کردند و برای انجام سفرهای طولانی محکم بودند. در آن زمان چمدان‌ها صندوق‌ها و صندوق‌های سنگین بود. لویی ویتون یکی از اولین کسانی بود که تنه های مسافرتی ساخت. در اواخر قرن نوزدهم، کیف هایی که در حال حاضر به عنوان چمدان فکر می کنیم، محبوبیت پیدا کردند.

در ابتدا، آنها برای حمل کت و شلوار در نظر گرفته شده بودند و از چوب و چرم ساخته می شدند. قرن بیستم شاهد کاربردی بودن چمدان های چرخدار بود اما همه به آن علاقه نداشتند. یکی دیگر از نوآوری های کاربردی، چمدان های سبک وزن در سال 2000 است که اولین چمدان ساخته شده از پلی کربنات معرفی شد.

بیایید با آن روبرو شویم، اکثر مردم هنگام رفتن به تعطیلات، وسایل زیادی را بسته بندی می کنند، و اگر وسایل زیادی برای بسته بندی یا وسایلی با شکل عجیب و غریب دارید که به طرز عجیبی در یک چمدان جا می شوند، یک کیف دوشی و یا یک ساک مسافرتی راه حل عالی است.

کیسه‌های دافل برای حمل انواع وسایل طراحی شده‌اند، به خصوص اگر برای بیش از یک نوع ورزش وسایل را حمل می‌کنید.

کیسه چرخدار حتی بهتر است، زیرا از آنجایی که احتمالاً قبل از حرکت آن را پر می‌کنید، استفاده از آن ساده‌تر است. اگر بسته بندی های سبک را انجام می دهید، برای راحتی شما سطل های چرخدار کوچکی وجود دارد و با این کیف ها می توانید بدون نیاز به بررسی آن را مستقیماً با خود به داخل هواپیما ببرید.

در این مقاله قصد داریم انواع چمدان و کاربرد آن ها را به شما معرفی کنیم تا با توجه به نیاز و استفاده تان بهترین چمدان ممکن را انتخاب کنید.

این چمدان اغلب به هواپیما حمل می شود. بنابراین، باید الزامات اندازه خاصی را برآورده کند، زیرا باید در زیر صندلی یا سطل بالای سر قرار گیرد.

حمل چمدان می‌تواند به اشکال مختلف از کوله پشتی، چمدان چرخان کوچک و کیف‌های دوشی باشد. آن‌ها دارای یک محفظه بزرگتر در داخل برای نگهداری اقلام و جیب های خارجی برای قرار دادن وسایل کوچکتر هستند.

آنها اغلب دارای تسمه هایی در داخل هستند که به وسایل اجازه می دهد در جای خود بمانند.

مسافران زمانی که نمی خواهند چمدان ها را چک کنند و راحت تر و سریعتر در فرودگاه حرکت کنند، دوست دارند از این نوع چمدان استفاده کنند. این نوع چمدان ضد آب و مستحکم است و معمولاً از نوعی ترکیب نایلون پلی استر ساخته می شود.

انواع دیگری از چمدان‌های حمل بار وجود دارد که از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند که به سختی آسیب می‌بینند.

چمدان حمل در انواع رنگ‌ها و سبک‌ها برای مطابقت با همه سلایق ارائه می‌شود. تنها نکته منفی آن هم نبود چرخ و اندازه کوچک آن است. دافل بگ، کیف‌های استوانه‌ای با بدنه نرم هستند که معمولاً از جنس‌های بسیار بادوام مانند چرم و یا نایلون بالیستیک ساخته می‌شوند. نوع ساده آن دارای بند شانه‌ای بلند و یک دسته است و به عنوان ساک مسافرتی و حتی ساک ورزشی کاربرد دارد. از دافل‌های مجهز به چرخ و دسته تلسکوپی به عنوان چمدان می‌توان استفاده نمود.

کیسه‌های دافل در طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند، اما دسته یا چرخ‌هایی مانند همتایان خود ندارند. آ‌ن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حمل و نقل‌شان بسیار آسان است، به همین دلیل است که معمولاً دارای دسته‌هایی هستند که به آن‌ها وصل می‌شوند و همچنین ذخیره‌سازی آن‌ها آسان‌تر است و قطعات سفت و سختی ندارند و بسیار کوچک جمع می‌شوند تا بتوانید آن‌ها را در مکانی با فضای محدود قرار دهید.

آن‌ها نه تنها برای کوهنوردان و دانشجویان، بلکه برای افرادی که بودجه کمی دارند نیز طراحی شده‌اند، زیرا کیسه‌های دوشی در هر اندازه‌ای بسیار ارزان هستند.

ده‌ها نوع کیف دوشی و یا کیف اسپرت وجود دارد، اما اکثر آن‌ها دارای یک یا چند مورد از موارد زیر هستند: تسمه‌های محکم برای حمل آسان، زیپ‌های سنگین که دوام دارند و جیب‌های بیرونی.

کیف‌های دافل در سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند، زیرا برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. آن‌ها می توانند مانند یک کوله پشتی معمولی یا یک چمدان معمولی باشند.

از آنجایی که آنها اغلب توسط اعضای نیروهای مسلح استفاده می‌شوند، به اندازه کافی سبک هستند تا همه نیازهای اعضا را برآورده کنند، و البته دلیل دیگری آن خوش ساخت و قوی بودن دافل‌هاست.

چمدان چرخدار

چمدان‌های چرخدار عمدتاً توسط مسافران سنتی استفاده می شود، کسانی که به دلایل شخصی یا کاری سفر می کنند. آن‌ها معمولاً دارای جیب‌های زیادی برای نگهداری لوازم بهداشتی، داروها و غیره هستند و برای جابجایی هر نوع سیستم حمل بار در فرودگاه و قطار طراحی شده‌اند.

برای سفر به مناطق شهری و سفرهای جاده‌ای، چمدان چرخدار راهی راحت و آسان است.

اکثر چمدان‌های چرخ دار دارای یک یا چند مورد از ویژگی های زیر هستند:

  • تسمه‌های فشرده سازی برای کنترل بیشتر چمدان
  • چرخ‌های آجدار که به راحتی حتی در زمین‌های ناهموار مانور می‌دهند
  • دستگیره‌های بسیار محکم ساخته شده تا هزاران بار بدون شکستن آن‌ها را بگیرید
  • ویژگی‌های اضافی مانند ضربه‌گیرها، ریل‌های دونده، محفظه چرخ‌ها و حفاظ‌های گوشه‌ای برای استحکام بیشتر چمدان

کوله پشتی چرخدار

کوله‌پشتی‌های چرخدار که مخصوصاً برای سفرهای جاده‌ای ابتدایی یا سفرهای ماجراجویانه‌تر ساخته شده‌اند. آن‌ها زمانی که راه طولانی برای پیاده روی دارید یا در وسط ترافیک سنگین پیاده روی هستید عالی هستند، زیرا می‌توانند از روی زمین بلند شوند و به شما اجازه دهند بدون مشکل در میان جمعیت مانور دهید.

کوله‌پشتی‌های چرخدار مانند چمدان‌های معمولی دارای ویژگی‌هایی هستند که شامل زیپ‌های سنگین که برای دوام ساخته شده‌اند و جیب‌های توری برای حمل اقلام کوچک‌تر و وسایلی که می‌خواهید پس از رسیدن به فرودگاه به آن‌ها دسترسی داشته باشید، ارائه می‌شوند.

این نوع کوله پشتی همچنین می‌تواند شامل جیب‌های مخصوص برای تلفن‌های همراه و دستگاه‌های موسیقی و غیره باشد. کوله‌پشتی‌های چرخدار برای راحتی ساخته شده‌اند، اما اندازه موبایل آن‌ها از محکم و قابل اعتماد بودن آن‌ها جلوگیری نمی‌کند.

کوله‌پشتی‌های چرخدار دارای انواع بسیار متنوعی هستند و از آنجایی که اغلب کودکان از آن‌ها استفاده می‌کنند، حتی می‌توانند در طرح‌های روشن و رنگارنگ و همچنین انواع الگوهای مناسب برای کودکان باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *