انواع کیف پول زنانه را می‌شناسید؟ کیف پول نیز مانند سایر انواع کیف همچون کیف اسپرت و یا کیف اداری و … از اکسسوری‌های بسیار کاربردی هم برای آقایان و هم خانم‌هاست.

اینکه کدام نوع کیف پول را انتخاب می‌کنید، استایلتان را می‌سازد، بنابراین هنگام خرید انواع کیف پول زنانه دقت لازم را به خرج دهید تا مناسب‌ترین و شیک‌ترین آن را انتخاب کنید که بتوانید مدتی با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

هر چند انتخاب کیف کار آسانی به نظر می‌رسد اما اگر شما نیز جزو افراد ریزبین هستید و شناخت انواع کیف پول زنانه برایتان مهم است قطعاً به نکات ریز و ظریف بیشتر از سایر افراد دقت خواهید کرد و این کار از شما زمان نسبتاً زیادی خواهد گرفت.

بنابراین لازم است در انتخاب انواع کیف پول زنانه به نکاتی از جمله جنس کیف، مدل به لحاظ زیبایی و کاربردی بودن، فضاسازی داخلی کیف و قابلیت تمیز شدن آن توجه کنید.

هرگاه اسم انواع کیف پول را می‌شنویم، ناخودآگاه فکر می‌کنیم که این نوع کیف فقط برای نگهداری و حمل پول و یا نهایتاً کارت بانکی و کارت شناسایی استفاده می‌شود. اما امروز این مدل کیف تکمیل کننده استایل به شمار رفته و در واقع از لحاظ زیبایی بسیار پرکاربرد است.

همچنین در برخی از مواقع کیف مجلسی خانم‌ها به علت حجم زیاد و سایز بزرگ در همه جا کاربرد ندارد و چنانچه قصد داشته باشیم چیزهای کمتری ازجمله پول، کارت و … راهمراه داشته باشیم بهتر است از انواع کیف پول زنانه مختلف استفاده کنیم.

چنانچه قصد خرید انواع کیف پول زنانه را دارید تا انتهای این مطلب از مجله کیف شیک همراه ما باشید چرا که به بررسی انواع کیف پول  زنانه و فاکتورهای مهم هنگام خرید انواع کیف پول زنانه می‌پردازیم.

معرفی انواع کیف پول زنانه

تاریخچه کیف پول 

جالب است بدانید تا زمان انقلاب فرانسه مردان نیز مانند زنان از کیف دستی استفاده می‌کردند، اما پس از آن استایل مردان بیشتر بیشتر به سمت سادگی پیش رفت و کیف از مهم‌ترین اکسسوری‌های زنانه شد.

در قرن 16 میلادی اولین کیف‌های دستی تولید شده و پا به عرصۀ مد گذاشتند. در گذشته جنس تمامی انواع کیف پول زنانه و مردانه پارچۀ ساده بوده که تنها برای حمل پول مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه برای قرار دادن انواع کارت‌های اعتباری و شناسیایی هم از این نوع کیف استفاده می‌شود.

انواع کیف پول زنانه 

کیف پول مچی کلاچ (Clutch)

کیف پول کلاچ، کیفی بدون بند و یا با یک بند کوچک مچی است، که برای حمل پول و وسایل ضروری کوچک استفاده می‌­شود.

این نوع کیف شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی داشته و به عنوان مینی کیف مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه نمی‌خواهید از کیف پول‌های بزرگ در استایل خود استفاده کنید و تنها حمل وسایل کوچک مد نظرتان است، کیف پول کلاچ انتخاب مناسبی برایتان است.

کیف پول زنانه تاشو

کیف پول تاشو یک نوع کیف سنتی ساده بوده که از یک جیب بلند برای قرار دادن اسکناس و چندین جیب  برای قرار دادن کارت‌های بانکی و کارت‌های شناسایی و تبلیغاتی تشکیل شده است. شما می‌توانید براحتی این کیف را در جیب لباستان قرار دهید چرا که از وسط تا می‌شود.

 

انواع کیف پول زنانه

کیف پول چرم قاره‌ای

کیف پول‌های قاره‌ای که جزو کیف‌های سایز بزرگ محسوب می‌شوند، به شکل‎‌های مستطیل طراحی شده و تنوع بسیار بالایی نیز دارند.
کیف پول چرم قاره‌ای هم در نوع دکمه‌ای و هم زیپی در بازار موجود است.

کیف پول دستی زنانه

کیف پول دستی زنانه اغلب به منظور استفادۀ روزانۀ خانم‌ها در مدل‌‎‌های چرم و پارچه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که بسته به نوع طراحی از زیپ یا دکمه در آن استفاده می‌شود.

کیف پول دستی که در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید و توزیع می‌شود دارای جیب و زیپ داخلی برای نگهداری اسکناس و مدارک‌تان هستند. همچنین در بعضی از آن‌ها می‌توان حتی موبایل نیز قرار داد.

کیف پول دو بخشی «بیفولد» (Bifold)

کیف پول بیفولد که ویژگی بارزشان تا شدن آن‌ها از وسط است، به سبب این ویزگی‌شان براحتی در جیب عقب شلوار جین هم قرار می‌گیرند.

با این حال می‌توانید بیشتر موارد مورد نیازتان را در آن قرار داده و نیز آن را در داخل کیف کارتان جا دهید.

کیف پول اوراق (ID wallet)

کیف پول اوراق همانطور که از نامش پیداست کیف کوچکی است که برای حمل اسناد و ورقه‌ها و کارت‌های بانکی از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

نکات مهم و کاربردی هنگام انتخاب انواع کیف‌ پول زنانه

خانم ها در مقایسه با آقایان ،هنگام خرید انواع کیف پول زنانه حساسیت بیشتری دارند و حتما باید مطابق با سلیقه‌شان خرید را انجام دهند. بنابراین رعایت نکات گفته شده در ذیل می‌تواند در انتخاب انواع کیف پول زنانه مناسب کمک‌کننده باشد:

  • توجه به بند کیف. برخی از انواع کیف‌ پول زنانه در انتهای خود یک بند دارند که بیشتر برای زیبایی کیف به آن آویزان می‌شود.
    این بند برای خانم‌ها مهم است و توجه ویژه‌ای به آن دارند . البته نه به این صورت که اگر کیف دارای این بند نباشد آن را نخواهند خرید. بلکه این نوع کیف‌های بدون بند هم طرفداران خاص خود را دارند.
  • از آنجایی که انواع کیف پول زنانه دارای یکسری یراق آلات، زیپ یا بند فلزی هستند بهتر است قبل از خرید آن‌ها را خوب امتحان کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.
  • چنانچه فرد اقتصادی هستید، لازم است در وهلۀ اول به قیمت کیف توجه کنید. عوامل مختلفی چون جنس، مدل، کیفیت و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. بنابراین لازم است با توجه به بودجه و درآمد خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.
  • حتما به جنس داخلی کیف توجه کنید. چنانچه جنس داخلی انواع کیف پول زنانه از چرم باشد، نشان دهنده‌ی کیفیت بالا و دوام آن است
    .
  • فضای کیف نیز از نکات قابل توجه است.کیفی که انتخاب می‌کنید باید فضای کافی برای قراردادن لوازم مدنظرتان از جمله انواع کارت‌های اعتباری و کارت‌های شناسایی داشته باشد. پس حتما هنگام خرید به این ویژگی دقت کنید.
  • مهمترین نکته پس از قیمت، این است که حتما متناسب با تیپ و استایل خودتان یک مدل خاص از کیف پول را انتخاب کنید. به دلیل تنوع بالایی که در ساخت انواع کیف پول زنانه و مردانه وجود دارد، براحتی می‌توانید کیفی مطابق با تیپ خود پیدا کنید.
  • بهتر است قبل از خریدو انتخاب انواع کیف پول، جنس مدنظرتان را مشخص کنید.
  • به مدل بسته شدن کیف نیز دقت کنید. همانطور که دیده‌اید کیف‌ها به صورت زیپی، دکمه‌ای، آهنربایی، چسبی و.. بسته می‌شوند. اینکه چه نوع کیفی را انتخاب می‌کنید کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد.
  • امروزه بدلیل استفاده زیاد از کارت‌ها بهتر است کیفی را انتخاب کنید که دارای جاکارتی باشد تا بتوانید براحتی کارت‌ها را در آن جا دهید و کیفتان مرتب باشد.
  • کیفیت اصل مهمی است. بنابراین کیفی را انتخاب کنید که کیفیت دوخت بالا و دوام خوبی هم داشته باشد تا خیلی زود پاره نشده و تمامی مدارکتان گم نشود.
  • کیفی را‌ خریداری کنید که قابلیت شست‌و‌شو داشته باشد تا اگر کثیف شد به راحتی شسته شود.
  • رنگ کیف پول نیز از عوامل موثر در استایل است و از طرفی بسیار مهم است رنگی که انتخاب می‌کنید جزو رنگ‌های مورد علاقه‌ی خودتان باشد.

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، می‌توانید با دقتی بیشتر کیف‌پول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

سخن آخر

شیک و جذاب بودن، آنقدرها هم که فکر می‌کنید کار سختی نیست. فقط لازم است کمی با دنیای مد آشنا باشید.

انواع کیف پول زنانه در واقع جزو اکسسوری‌های ریز محسوب می‌شود و ممکن به اندازه یک مانتو یا کت و شلوار به به نظر نرسد اما از لوازمی است که به شدت رو استایلتان تأثیرگذار است، مخصوصا وقتی با کفش و لباستان ست شود.

استایل زیبا و شیک حس اعتماد بنفس شما را بطور تصاعدی افزایش خواهد داد اکر که برای ساختن آن زمان و ظرافت به خرج دهید.

17 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *