یکی از کاربردی‌ترین لوازمی که همه‌ی خانم از آن استفاده می‌کنند لوازم آرایش است. لوازم آرایش توسط برخی از خانم‌ها کم و فقط در مهمانی و مراسم مختلف استفاده می‌شود اما برخی از خانم‌ها هر روز و بصورت مستمر از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند.

اما لوازم آرایشی فقط به لوازم آرایش و زیبایی مانند خط چشم، رژ لب یا وسایلی از این دست ختم نمی‌شود و برخی از محصولات مانند کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد آفتاب در دسته لوازم مراقبتی قرار می‌گیرند و برای سلامتی پوست بسیار ضروری محسوب می‌شوند.

همچنین هر روز باید مورد استفاده قرار گیرند. جدا از وسایل مراقبتی، استفاده از وسایل اصلاح صورت و غیره هم برای خانم‌ها بسیار مهم خواهد بود.

در این مواقع نیاز به یک کیف لوازم آرایش برای نگهداری اینگونه وسایل بسیار اهمیت دارد تا هم فضای کمتری اشغال کنند و همیشه مرتب بمانند و هم دسترسی به تمام لوازم ساده‌تر شود.

کیف لوازم آرایشی نوعی کیف کوچک محسوب می‌شود که برای نگهداری وسایل کوچک آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

معمولا این کیف‌ها برای اینکه وسایل کوچک‌تر را درآن قرار دهید چند زیپ هم دارند. اگر این کیف‌ها را در مدل‌های مناسب و شیک انتخاب کنید، علاوه بر کاربردهای گفته شده باعث تکمیل و زیبایی تیپ و استایل شما هم خواهند شد. راجع به تاثیر انواع کیف در استایل، در مقاله ” انواع کیف زنانه را بشناسید! ” به طور کامل نوشته‌‌ایم.

کاربرد های کیف لوازم آرایش

یکی از وسایل کاربردی که خانم ها اکثراً با خود در همه جا همراه دارند کیف لوازم آرایش است. در این کیف‌های لوازم آرایش معمولاً لوازم آرایشی، بهداشتی و سایر لوازم کوچک مانند آینه، سوهان ناخن و از این دست موارد وجود دارد.

پس اگر شما یک کیف لوازم آرایشی که دارای قسمت‌های مختلف باشد و از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد را خریداری کنید می‌توانید وسایل شخصی خود را به راحتی جا به جا کنید. کیف‌های لوازم آرایش معمولاً در ابعاد و رنگ‌های مختلفی طراحی می‌شوند تا تمامی نیاز های خانم‌ها را برطرف کنند.  

انواع کیف لوازم آرایش

همانطور که گفته شد کیف لوازم آرایش در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وارد بازار می‌شود که شما بر اساس سلیقه و نوع نیاز تان می‌توانید هر یک از این کیف‌ها را خریداری کنید.

با وجود اینکه کیف لوازم آرایشی یکی از مهم‌ترین نیازهای خانم‌ها است. اگر در انتخاب سایز مناسب دقت کافی را نداشته باشید می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود. کیف لوازم آرایش مناسب، کیفی است که در مواقع ضروری و مهمانی و مسافرت بتوانید چیزی که نیاز دارید را در آن قرار دهید و به راحتی درون کیف‌های بزرگتر یا در دست‌های شما جای بگیرد.

در اینجا در مورد چند مدل مختلف از کیف لوازم آرایش صحبت خواهیم کرد.

کیف لوازم آرایش فانتزی

مدل‌های فانتزی علاوه بر نگهداری وسایل آرایشی، به عنوان یک اکسسوری استایل شما را تکمیل خواهند کرد. کیف لوازم آرایش فانتزی سایز نسبتاً کوچکی دارد و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و مختلفی تولید و وارد بازار می‌شوند.

این کیف‌ها دست اکثریت بانوان دیده می‌شوند و محبوبیت بسیار بالایی دارند. این نوع کیف از پرطرفدارترین انواع کیف زنانه و دخترانه است.

کیف لوازم آرایش نمدی

این کیف‌ها حالتی دستبافت و سنتی دارند که در این روزها بسیار ترند شدند. کیف آرایشی نمدی در همان سایز مدل‌های کیف لوازم آرایش فانتزی ساخته می‌شود و کاربرد آن تزیینی و زیبایی است.

کیف لوازم آرایش مسافرتی

این کیف‌ها برای کسانی مناسب است که دائم در حال مسافرت رفتن هستند. در این حالت یک کیف آرایشی مسافرتی بزرگ برای برطرف کردن تمام نیاز های‌تان کافیست.

این کیف‌ها جیب‌های زیادی دارند. همچنین بسیار جا دار هستند تا به راحتی تمامی وسایل آرایش‌تان را مرتب و جابجا کنید.

کیف لوازم آرایش چمدانی

کیف‌های اوازم آرایش چمدانی در ابعاد بسیار بزرگ ساخته می‌شوند که حتی از کیف‌های مسافرتی هم بزرگ‌تر هستند و مورد استفاده اکثر میکاپ آرتیست‌ها برای حمل لوازم آرایشی قرار می‌گیرند.

از مزایای این کیف‌ها هم می‌توان مانند کیف‌های مسافرتی به جیب‌های بسیار زیاد و جادار بودن اشاره کرد. همچنین زیپ‌های این نوع کیف‌ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

برخی از مدل‌های پرکاربرد کیف‌های لوازم آرایشی به طور مختصر گفته شد. علاوه بر عناوین گفته شده مدل‌های دیگری هم از کیف‌های لوازم آرایشی در بازار وجود دارد که شما می‌توانید به تناسب نیاز خود آن‌ها را خریداری و استفاده کنید.

نکات مهم قبل از خرید کیف آرایشی

برای خرید کیف لوازم آرایش باید به نکاتی توجه کرد. در این قسمت از مقاله به نکاتی که شما را در خرید یک کیف لوازم آرایش کمک شایانی خواهد کرد اشاره می‌کنیم.

در مورد کیف‌های لوازم آرایش معمولاً دغدغه ماندگاری در کنار زیبایی بسیار دیده می‌شود. در بازار هزاران مدل و جنس برای کیف‌های لوازم آرایشی اعم از چرم و فلز و پلاستیک و پلی استر گرفته تا پارچه و نمد وجود دارد و معمولاً توصیه اکثریت برای به خدمت گرفتن توأم ماندگاری و زیبایی، خرید یک کیف لوازم آرایشی چرمی می‌باشد که اگر از این کیف‌ها به خوبی نگهداری شود شکل و فرم خود را تا مدت‌ها نگه می‌دارند.

همچنین چرم طبیعی معمولا به شکل‌های زیبایی برش می‌خورد و دوخت آن هم جذابیت بیشتری به آن می‌بخشد.

در مقاله “ راهنمای خرید انواع کیف چرم و نگهداری آن‌ها ” به طور کامل راجع به کیف‌های چرم نوشته‌ایم.

نکته بعدی که در وقت خرید یک کیف لوازم آرایش مورد توجه قرار خواهد گرفت، اندازه‌ی آن است. برای انتخاب اندازه درست شما باید به این توجه کنید که چه تعدادی از لوازم آرایشی خود را درون کیف قرار خواهید داد؟

اگر شما لوازم آرایشی کمتری استفاده می‌کنید پس سعی کنید یک کیف لوازم آرایش کوچک انتخاب کنید. اما اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که لوازم آرایش زیادی استفاده می‌کنید سعی کنید کیف بزرگتری برای خود تهیه نمایید.

مورد بعدی هم قیمت محصولات است. قیمت کیف‌های لوازم آرایشی با توجه به نوع ساخت، جنس آن، نوع کاربری یا برند تولید کننده آن‌ها بسیار متنوع و متفاوت است.

برای مثال کیف‌های لوازم آرایشی که از جنس چرم هستند نسبت به جنس‌های دیگر قیمت بالاتری دارند و همچنین کیف‌های آرایشی معمولی نسبت به جعبه لوازم آرایشی دارای قیمت کمتری هستند.

کیف لوازم آرایش دخترانه که با چرم تهیه شده و به طور کلی کیف لوازم آرایش فانتزی که از جنس چرم باشد به سرعت فروش می‌رود به این دلیل که همانطور که گفته شد در میان جوانان و نوجوانان بسیار بسیار پرطرفدار است.

لوازم ممنوعه درون کیف لوازم آرایش

یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که خانم‌ها با آن روبرو هستند مرتب بودن کیف لوازم آرایشی است. برای اینکه کیف‌تان از حالت مرتب خارج نشود، در ادامه این مقاله برخی از لوازم غیرضروری را می‌خوانید که نباید در کیف لوازم آرایش قرار دهید.

  • اگر از یک نوع لوازم آرایشی چند مدل مشابه دارید، قطعاً نباید همه آن‌ها را درون کیف‌تان قرار دهید.
  •  اگر لوازم آرایشی در طول یک سال مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، نبابد داخل کیف لوازم آرایشی قرار دهید.
  • از قرار دادن وسایل آرایشی که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است، درون کیف لوازم آرایش خودداری کنید. چنین لوازمی در اکثر مواقع باعث کثیف شدن کیف و اشغال فضای زیادی از آن می‌شود.  

سخن پایانی

کیف آرایشی از جمله وسایل ضروری است که از میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای گرفته تا آرایشگاه و بانوان عادی باید آن را داشته باشند.

علاوه بر آن گم کردن وسایل آرایشی، اتفاقی ناخوشایند است که حداقل یکبار برای همه پیش آمده است. خرید یک کیف لوازم آرایشی مناسب می‌تواند علاوه بر نگهداری سالم‌تر وسایل آرایشی، از گم شدن آن‌ها نیز جلوگیری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *