بعضی از زمان ها پیش می‌آید که وسایل زیادی برای حمل با خود ندارید در این زمان ممکن است وسایلی مثل: موبایل، هندزفری، کارت ملی، شناسنامه، شارژر و وسایلی از این دست را با خود جابجا کنید.

در این زمان است که نیاز به یک کیف کمری کوچک احساس می شود. کیف کمری مدلی از کیف است که ابعاد کوچکی دارد و برای حمل وسایل روزمره بسیار کارآمد است. کیف‌های کمری را می‌توانید در رنگ‌ها و طرح‌ها و برندهای مختلف مشاهده و خریداری کنید.

امروزه کیف‌های کمری به دلیل دسترسی آسان و راحتی حمل یکی از کاربردی ترین اکسسوری‌ها محسوب می‌شوند. شما با بستن کیف‌های کمری دور کمرتان میتوانید به راحتی به تمام وسایل کوچک و ضروری قابل حمل دسترسی داشته باشید و دیگر سختی حمل کیف‌های بزرگ و یا کوله پشتی را نداشته باشید.

کیف‌های کمری با اوج گرفتن لباس ورزشی نایلونی در سال ۱۹۸۰ متولد و تولید شدند. کیف کمری مخصوص مکان و کشور خاصی نیست و تقریباً در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در فرهنگ‌های مختلف با اسم‌های متفاوتی از کیف‌های کمری یاد می‌شود.

کاربرد های کیف کمری چیست؟

ورزش:  وقتی که در حال ورزش ورزش هستید خصوصاً ورزش‌های سبک مانند پیاده روی و ورزش ‌های صبحگاهی، نیاز دارید تا وسایل لازم و ضروری خود مثل بطری آب، قمقمه، هدفون و وسایلی از این دست را همراه خود داشته باشید.

داشتن کیف کمری به شما این امکان را می‌دهد که دیگر این وسایل را در دستان خود نگیرید و دست‌هایتان آزاد باشد تا بتوانید نشسته و ایستاده ورزش کنید.

دوچرخه سواری: کیف کمری به کمربندتان متصل می شود و به همین دلیل امنیت بالایی دارد. بر همین اساس شما وقتی مشغول دوچرخه‌سواری هستید می توانید بدون استرس بالا یا پایین شدن کیف، وسایل خود را درون آن قرار دهید.

سفر: یکی از موارد پرکاربرد استفاده از کیف‌های کمری وقتی است که شما قصد سفر دارید. در این زمان است که شما می‌خواهید وسایل مختلفی از جمله مدارک سفر، مدارک شناسایی و بسیاری مدارک دیگر را کنار هم و نزدیک به خود نگه داشته باشید.

برای حل این موضوع استفاده از یک کیف کمری پیشنهاد می‌شود که هم دست شما را برای نگه داشتن چمدان هایتان آزاد می‌کند و هم از ایمنی کافی برخوردار است.

مزایا و معایب کیف کمری

از کاربردهای مختلف کیف کمری گفته شد، حالا بهتر است نکاتی چند از مزایا و معایب این نوع کیف‌ها را برشماریم. ابتدا از مزیت‌های این کیف‌ها شروع می‌کنیم:

  • کیف های کمری مربوط به جنسیت خاصی نیستند و هم مردان و هم زنان می توانند از آن استفاده کنند.
  • کیف‌های کمری سبک و کوچک هستند.
  • قیمت این نوع کیف‌ها نسبت به دیگر کیف‌ها مانند کیف مجلسی، کیف اسپرت و… بسیار پایین تر است.
  • این کیف‌ها برای پیاده روی، ورزش و دوچرخه سواری بسیار توصیه می‌شوند.
  • وقتی از کیف کمری استفاده می‌کنید دست‌هایتان در هنگام راه رفتن آزاد است.
  • این کیف‌ها با تمامی استایل‌های مختلف به جز رسمی سازگاری کامل دارند.

بعد از گفتن مزایای این کیف‌ها به سراغ معایب کیف های کمری خواهیم رفت:

  • کیف‌های کمری با توجه به ماهیت سبک و کوچک بودن برای حمل وسایل کوچک استفاده می‌شوند و شما نمی‌توانید از کیف‌های کمری برای حمل لپ تاپ و وسایل بزرگ استفاده کنید.
  • برخی از افراد هنگام استفاده از کیف‌های کمری احساس بسته بودن دست‌ها و ناراحتی هنگام پوشیدن لباس‌های راحتی و باز را دارند پس اگر قصد استفاده از کیف‌کمری را دارید، نیاز است تا روحیه خود را در نظر بگیرید.  

نکات مهم خرید کیف کمری

همانطور که در قسمت‌های قبلی این مقاله ذکر شد کیف کمری یکی از لوازمی است که کمک می‌کند تا همه وسایل مورد نیازتان در دسترس باشد.

همچنین باعث آزاد بودن دست هم می‌شود. هرچند سایر انواع کیف‌ها از جمله
کیف دانشجویی، کیف پول و… نیز در حمل وسایل کمک‌کننده‌اند.

نکته حائز اهمیت هنگام خرید کیف‌های کمری این است که اول باید تصمیم خود را در مورد نحوه استفاده از این کیف‌ها و نوع جنسی که مد نظرتان است بگیرید و بعد خرید خود را انجام دهید. در ادامه نکات مهم خرید کیف‌های کمری را خواهید خواند.

  

جنس

کیف‌های کمری جنس‌های مختلفی دارند که با توجه به نیاز خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

پارچه‌ای: رنگ دهی و طرح دهی به پارچه ساده تر از چرم و برزنت است. به همین دلیل بیشترین تنوع رنگ مربوط به کیف پارچه‌ای است.

چرمی: از جنس چرم مقاوم است و کمتر دچار پارگی می‌شود. ضدآب است و درضمن بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

بزرنتی: این کیف‌ها مقاومت بالایی دارند. علاوه بر این دیرتر از پارچه ای‌ها دچار نفوذ آب می‌شوند. بیشتر هم برای دوچرخه سواری و ورزش مناسب هستند.

سایز

سایز کیف‌های کمری بسیار مهم است. وقتی که شما برای خرید یک کیف کمری اقدام می‌کنید باید ببینید که می‌خواهید چه استفاده‌ای از این کیف‌ها کنید.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید این کیف را هنگام دویدن یا پیاده‌روی در طول روز استفاده کنید باید کوچکترین سایز ممکن را خریداری کنید تا فقط کلید، گوشی، موبایل، هندزفری یا وسایل کوچک که در پیاده‌روی نیاز دارید را استفاده کنید.

تقسیم بندی مناسب

معمولاً در کیف‌های کمری فضاهای مختلفی قرار دارد. پس این نکته را در نظر بگیرید کیف کمری که انتخاب می‌کنید به قسمت‌های جداگانه تقسیم شده باشد تا بتوانید هر یک از لوازم‌تان را در آن قرار دهید.

به عنوان مثال فضایی جداگانه برای هندزفری داشته باشد تا به هم گره نخورد یا فضای جداگانه برای کلید و موبایل داشته باشد تا این دو از هم جدا باشند و باعث آسیب دیدن موبایل نشود.

ضد آب

اگر فضاهایی که در آن کار می‌کنید نیاز به کیف کمری ضد آب داشتید حتماً به ضد آب بودن آن دقت کنید. همچنین اگر احتمال نزدیکی به اجسام تیز و برنده وجود دارد کیف چرمی را انتخاب کنید که مواد به کار رفته در درون کیف جلوی پارگی احتمالی را بگیرد.

قیمت

در کنار تمامی عوامل یاد شده شاید قیمت مهم ترین عامل انتخاب شما برای یک کیف کمری مناسب باشد. هر میزان قیمتی که برای یک کیف کمری در نظر می گیرید باید متناسب با نیازهای شما باشد. پس ممکن است به دنبال برند های کمتر شناخته شده با امکانات کمتر که قیمت کمتری دارند بروید و همین کیف کمری نیاز تان را برطرف سازد.

ویژگی‌های دیگر

ویژگی‌های متعددی برای انتخاب یک کیف کمری برای کار راحت تر با آن وجود دارد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از: کیف‌کمری برای نوجوان و کودک مناسب باشد.

قسمتی برای قرار دادن هندزفری داشته باشد. کمربند های بکار رفته و تسمه‌های موجود در کیف کمری جنس مناسبی داشته باشند و به زودی خراب نشوند. موارد فوق هم جزو ویژگی‌های خاصی هستند که می‌توانید در انتخاب یک کیف کمری مناسب به آن دقت کنید.

نتیجه گیری

کیف‌های کمری شما را در پیاده‌روی و ورزش یا پاساژ و خیابان‌گردی حسابی راحت و رها می کنند. مثلا مادرانی که فرزند کوچک دارند با وجود این کیف‌ها راحت‌تر در خیابان رفت و آمد خواهند کرد.

به جز اینها، کاربرد کیف‌های کمری در مهمانی و مجالس رسمی هم شما را خوش‌تیپ خواهد کرد. اصولا بیشتر چیزهایی که مد می‌شوند، فارغ از اینکه واقعا در مقایسه با مدل‌های دیگر برتری دارند یا خیر، به نظر جذاب می‌رسند.

6 دیدگاه

  • کیف کمری از جذابترین طراحی های بشره واقعا، من عاشقشم
    ممنون بابت مقاله خوب و کاربردیتون

  • من ورزشکارم، واقعا کیف کمری خیلی برام کاربردیه خیلیییی باهاش راحتم هرچند کوله پشتی برای اینکه وسایلمو توش بذارم اوکیه اما برای وقتایی که ورزش سبک دارم و مثلا پیاده روی میکنم کیف کمری خیلی اوکیه میتونم وسایل کوچیک و ضروریم رو توش جا بدم
    خیلی خوب نوشتید
    امیدوارم موفق باشید

  • ببخشید شما کیف کمری هم دارید توی سایتتون برای فروش؟ من ندیدم اصلا

    • سلام و احترام خدمت شما
      کد 595 کیف خوبی هست و کمری هم استفاده میشود
      سپاس از دیدگاه خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *