مسافرت و به طور کلی، سفر رفتن از هیجان انگیزترین و لذت بخش‌ترین اتفاقات زندگیست. از این رو به همراه داشتن یک ساک سفری یا چمدان مسافرتی مناسب هم این لذت را دو برابر می کند.

ساک سفری مناسب و یا چمدان هر کدام به نحوی و با توجه به اندازه اش می تواند وسایل مورد نیاز یک مسافر را در خود جای دهد و همچنین داشتن چمدان و ساک مسافرتی مناسب و بادوام می‌تواند جلوی پراکندگی لوازم و ریخت و پاش شدن آن‌ها را بگیرد.

بنابراین انتخاب یک چمدان یا ساک مسافرتی مناسب و خوب که هم راحت باشد و هم به اندازه کافی جادار باشد بطوریکه تمامی وسایل مهم و ضروری در آن جای گیرند از نکات خیلی مهم قبل از رفتن به مسافرت است.

در مقاله ” معرفی انواع چمدان و کاربرد آنها ” به طور کامل راجع به چمدان‌ها نوشته‌ایم و در این مقاله قصد داریم راجع به ساک دستی بنویسیم. چنانچه به دنبال خرید یک ساک مسافرتی مناسب هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اولین و در واقع مهمترین نکته هنگام خرید ساک مسافرتی این است که  به وزن و اندازه آن توجه کنیم. قطعا میدانید هر چه وزن ساک یا چمدان کمتر باشد حمل کردنش نیز راحتتر بوده و همچنین در سفرهای هوایی بار اضافه به مسافر تحمیل نمی‌شود.

پس از اندازه و وزن، نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید جنس و استحکام نوع ساک یا چمدان مسافرتی است.

ساک سفری و یا چمدان را می‌توان در انواع مختلف و طرح های متفاوتی در بازار پیدا کرد. ساک ورزشکاران یا ساک باشگاه و شغل‌های خاص که همیشه در سفر هستند، ساک سفری جفت برای افراد متاهل، ساک سفری نوزاد و ساک دستی کوچک که هر کدام می تواند در اندازه و جنس متفاوتی نسبت به بقیه باشد.

در گذشته و سالهای قبلتر، توشه و لوازم ضروری مسافران را در بسته‌های پارچه‌ای یا اصطلاحا بقچه‌ها می‌پیچیدند اما با گذشت زمان جعبه‌های چوبی و چرمی وارد کار شدند که می‌توان گفت نمونه‌های ساده و ابتدایی چمدان‌ها بودند.

امروزه نیز در واقع پایه تمامی چمدان‌ها همان است و تنها شکل ظاهری آن جعبه‌های چوبی و چرمی ساده تغییر کرده و شیک‌تر و متنوع‌تر شده است.

چنانچه لوازمی که به همراه دارید و یا حمل می‌کنید کمی سنگین است و حمل کردن آنها برایتان سخت است، حتما لازم است که از چمدان، ساک و یا کوله پشتی‌ چرخدار استفاده کنید تا دچار آسیب نشوید و سلامتی‌تان به خطر نیفتد.

اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد به تنهایی مسافرت می‌روید می‌توانید از کوله پشتی جادار استفاده کنید. این نوع کوله پشتی‌ها قادرند تمام لوازم و وسایل شما را در خود جای دهند و همچنین بسیار مناسبتان هستند.

اگر تمایل زیادی به استفاده از کوله پشتی ها دارید و کار شما در شرکت و یا مکان‌های اداری است، می‌توانید از کوله پشتی‌هایی که دارای محفظه‌هایی برای نگه داشتن لپ تاپ ، پاور بانک ، تبلت و دیگر وسایل دیجیتال هستند را تهیه کنید.

چنانچه در مناطقی زندگی می‌کنید که هوا همیشه مرطوب است و در اغلب اوقات باران در حال باریدن است، کوله پشتی های ضد آب، محکم و ضخیم و همچنین بزرگ می‌توانند بهترین گزینه برای خرید شما باشند به این دلیل که از جنس‌های مرغوب در تولید آنها استفاده شده است که از ورود آب به داخل آن‌ها جلوگیری می‌کند.

جنس انواع ساک دستی و چمدان مسافرتی

انواع ساک دستی (مسافرتی) و چمدان‌ها در جنس‌های مختلف پلی کربنات، پارچه‌ای و پلاستیکی توسط تولید کنندگان روانه بازار می‌شوند.

در واقع چمدان و ساک مسافرتی از جنس پلی کربنات مقاوم‌ترین جنسی است که از ضربه‌ها در امان است اما ممکن است هنگام تماس با اشیای نوک تیز دارای خط و خش شود که برای حل این مشکل هم می توان از یک روکش پارچه‌ای بر رویشان استفاده کرد.

نوع پارچه‌ای ساک سفری هم از پارچه پلی استر و نایلون تولید شده است که دارای وزن کمی است و حمل آن آسان است و بیشتر مناسب سفرهای هوایی است و بعضی اوقات رویه آن با روکشی ضد آب پوشانده شده است تا مانع نفوذ آب به داخل ساک شود.

نوع پلاستیکی مقاومت انواع دیگر را ندارد اما مناسب افرادی است که نمی‌توانند ساک‌ها و چمدان‌های سنگین را حمل کنند و وسایلشان هم سبک و کم وزن است.

در هنگام خرید ساک سفری و یا چمدان مسافرتی بهتر است به امنیت آن نیز توجه داشته باشیم و از انواع ساک و چمدانی استفاده کنیم که قابلیت قفل کردن و یا رمز گذاری را داشته باشد و همچنین برای حمل آسان باید از نوعی استفاده شود که دارای دو چرخ و یا چهار چرخ و یا دسته کشویی باشد تا مجبور نشویم آن را بلند کنیم.

بهترین مارک های چمدان و یا ساک مسافرتی در بازار شامل سامسونیت، دلسی، اکولاک و …  هستند که می‌توان نسبت به خرید آنها مطمئن باشیم.

مدل‌های ساک‌های مسافرتی

ساک‌های مسافرتی در دو مدل چرخ دار و بدون چرخ در بازار موجود است که بستگی به حجم لوازمی که قصد دارید با خود حمل کنید می‌توانید این مورد را انتخاب کنید.

بدیهی است ساک مسافرتی چرخدار حمل راحت‌تری نسبت به مدل دستی آن دارد. این ساک‌های چرخدار در دو مدل دوچرخ و چهارچرخ موجود بوده که معمولا ساک مسافرتی چهارچرخ خیلی روان‌تر حرکت می‌کند و به راحتی می‌توانید آن را با خود به این طرف و آن طرف ببرید و نیازی نیست انرژی زیادی برای حرکت دادن آن صرف کنید.

قیمت ساک‌های مسافرتی

همانطور که می‌دانید ساک‌ها و چمدان‌های مسافرتی با قیمت‌های بسیار متفاوتی در بازار به فروش می‌رسند. اختلاف قیمت‌های ساک‌های مسافرتی معمولا به خاطر جنس پارچه و یراق آلاتی هست که روی هر ساک مسافرتی کار شده است مثل چرخ، دسته ترولی، تو دوزی داخل ساک و مدت زمان گارانتی آن.

همچنان ساک‌های مسافرتی در مقایسه با چمدان اقتصادی‌تر است لذا کسانی که در حال مهاجرت کردن هستند و تعداد زیادی ساک و چمدان لازم دارند این نوع ساک‌ها برایشان صرفه اقتصادی بیشتری دارد و پیشنهاد می‌کنیم از ساک دستی (مسافرتی) برای حمل لوازمشان استفاده کنند تا هم سبکتر باشد و هم هزینه کمتری پرداخت کرده باشند.

چنانچه قصد خرید ساک دستی (مسافرتی) خوب با قیمتی مناسب هستید می‌توانید وارد سایت کیف شیک شده و از منوی سمت راست صفحه روی دسته بندی ساک مسافرتی کلیک کنید و تمامی نمونه کارها را با عکس، ویدئو و قیمتشان مشاهده کرده و در نهایت به سبد خرید خود اضافه کنید.

1 دیدگاه

  • سلام خیلی عالی بود. منم دیروز یک رپورتاژ توی مجله اقتصاد آفرین خوندم درباره ساک های دستی، نوشته بود میشه ازشون برای کتاب های مدرسه هم استفاده کرد. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *