شاید واژه یراق آلات کمتر به گوشتان خورده باشد اما اگر کمی به اطرافتان دقیق‌تر نگاه کنید، طیف وسیعی از آن را می‌بینید که بدون آنکه متوجه شوید، روزانه با آن سر و کار دارید.

تاریخچه پیدایش یراق به زمان رواج یافتن ذوب کردن فلزات برمی‌گردد. برای تولید یراق آلات فلزات را ذوب کرده و با استفاده از قالب‌های مخصوص به شکل موردنظر درمی‌آورند.

در ابتدا کلمه یراق به افسار و زین چهارپایان گفته می‌شد و پس‌ازآن درگذر زمان به انواع سلاح و ابزارآلات فلزی مانند شمشیر و نیزه اطلاق می‌شد؛ اما این واژه امروزه کاربرد متفاوت‌تری پیدا کرده است.

اکسسوری‌ چیست و چه اهمیتی دارد؟

اکسسوری در واقع نوعی لوازم جانبی است که به‌تنهایی کاربرد خاصی ندارد اما وقتی در کنار وسایل یا لباس‌های اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیبایی خاصی به آنها می‌بخشد. شما با یک اکسسوری می‌توانید تیپ و استایل خود را شیک‌تر کنید.

لازم است در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کنیم که برخلاف تصور برخی از مردم، اکسسوری‌ها کم اهمیت نیستند؛ بلکه کاملا بالعکس، ارزش و اهمیت آنها به اندازه‌ی اقلام و وسایل اصلی است.

 یعنی شما به عنوان یک مرد، اگر شلوار بپوشید و کمربند نبندید، استایل شما کامل نبوده و گویا یک چیزی کم دارد. یا اگر به عنوان یک زن، لباس مجلسی و شیک بپوشید و از کیف مجلسی و زیورآلات یا نیم‌ست‌های طلا و جواهر استفاده نکنید، نیز انگار چیزی در استایل شما کم است.

بنابراین می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که اکسسوری، علیرغم معنایش که «لوازم جانبی» است، در صنعت مد، فشن و دکوراسیون یک مهره‌ی اصلی و مهم محسوب می‌شود.

اکسسوری‌های قابل حمل

اکسسوری‌های قابل حمل که دارای ابعاد کوچکتر و وزن کتری هستند شامل کیف پول زنانه و مردانه و کیف‌ها دستی، عینک آفتابی، .بادبزن‌های دستی، چتر‌های آفتابی و چتر‌های معمولی، کیف جیبی، چوب‌های دستی کروات، جاکلیدی و آویزهای مختلف است

اهمیت و کارکرد زیپ در انواع کیف و کوله پشتی

زیپ وسیله‌ای برای بسته شدن دهانه ی 2 تکه چرم یا هر نوع پارچه است و دندانه‌های آن با توجه به کاربرد دارای سایزهای مختلفی است.

دندانه زیپ‌ها معمولاً از جنس پلاستیک یا فلز هستند.  سر هر زیپ دارای گیره کوچکی است که زیپ به وسیله آن باز و بسته
می‌شود.

زیپ‌ها بخش بسیار مهمی از یک کیف هستند و لازم است به آنها توجه و دقت کافی داشته باشیم. زمانی که زیپ کیفی دچار مشکل شود، در اغلب اوقات ممکن است دیگر قابل استفاده نباشد. معمولا در زیپ‌های باکیفیت از فلز برنج با روکشی از نیکل یا مس استفاده می‌شود.

زیپ‌هایی که دارای بالاترین کیفیت هستند، دندانه‌هایی دارند که تیز نیستند و سرزیپ آن‌ها نیز از برنج که فلزی مرغوب است، ساخته شده است.

اغلب زیپ‌ها وقتی پارچه میان دندانه‌هایشان گیر می‌کند، می‌شکنند بنابراین لازم است یک نوار زیپ مستحکم استفاده شود. همچنین مهم است که زیپ‌ها به‌طور درستی در کیف جاگذاری شده باشند و به‌نرمی کار کنند، پس حتما قبل از خرید زیپ‌های محصول را چند بار امتحان کنید که سایش و اصطکاک غیرعادی نداشته باشند.

در نهایت با توجه به این نکته که ممکن است احتمالا کیف خود را پر از وسایل مختلف کنید، وزن و اندازه زیپ باید با اندازه کیف متناسب باشد.

خوب است بدانید زیپ‌های پلاستیکی مقاوم در برابر باد، گرد و غبار و همچنین ضد آب هستند و از بین نمی‌روند.

زیپ به عنوان یک ملزومات مصرفی در ساخت انواع کیف دارای اهمیت ویژه‌ای است. چرا که  اگر به هر دلیلی کیف واژگون شود و زیپ کیف شما بسته باشد به هیچ عنوان وسایل درون کیف بیرون نمی‌ریزند. در واقع وجود زیپ به گونه‌ای از وسایل داخل کیف شما مراقبت می کند.

انواع زیپ

هر زیپ دارای دو بخش اصلی است؛ یکی دندانه و دیگری اسلاید. در واقع دندانه‌های زیپ به شکل قلاب‌های کوچک کنار هم قرار گرفته‌اند و زمانی که  شما اسلاید زیپ را می‌کشید این قلاب‌ها به هم متصل یا از هم جدا می‌شوند که در ادامه یا کیف باز شده و یا بسته می‌شود.

اما برای اینکه زیپ به درستی کار کند دندانه‌های زیپ یا همان قلاب‌ها باید هم اندازه و هم شکل باشند تا به راحتی به هم متصل شوند.

زیپ‌های زیادی با شکل‌ها و انواع گوناگون در بازار موجود هستند اما به طور کلی به 7 گروه تقسیم می‌شوند که فقط بعضی از آن‌ها در دوخت انواع کیف به کار می رود.

۱.زیپ معمولی

۲. زیپ دو رو

۳. زیپ جدا شونده

۴.زیپ تزیینی

۵. زیپ فلزی

۶. زیپ مخفی

۷. زیپ دو طرفه

انواع یراق آلات کیف

پس از زیپ‌ها، بی شک یراق‌آلات دومین دلیلی هستند که باعث نیاز انواع کیف زنانه و مردانه به تعمیر می‌شوند.

یراق‌آلاتی مانند حلقه بندگیر و میخ پرچ نیز باید با استفاده از برنج خالص ساخته شوند، البته مس، برنز، نقره-نیکل، و زینک روکش‌دار نیز می‌توانند در ساخت آن‌ها استفاده شوند.

در آخر باید بدانید که یراق‌آلات باید شفاف و بدون خط قالب باشند و اندازه آن‌ها نیز باید متناسب و دارای قدرت تحمل حداکثر ظرفیت و وزن کیف باشد. تمام یراق‌آلات باید به روشی کاملا امن به محصول متصل شده باشند و تمام نقاط فشار باید با کوک‌های اضافه تقویت شده باشند.

  • اگر میخ پرچ در محصول به کار رفته است، دقت کنید که حتما از واشرهای پشتی در آن استفاده شده باشد.
  • زبانه سگک‌ها باید به حد کافی سنگین باشد تا خم یا شکسته نشود.
  • حتما پیش از خرید محصول چرمی، یراق‌آلات را به‌خوبی امتحان کنید و مطمئن شوید از دوام کافی برخوردارند.

دستگیره‌ها و تسمه‌ها

دستگیره‌ها در واقع اولین محلی هستند که دستان شما هنگام برداشتن کیف آن‌ها را لمس می‌کنند بناربراین باید در عین استحکام، احساس راحتی را هنگام دست گرفتن کیف چرمی به شما منتقل کنند و از چند لایه چرم انباشته ساخته شده باشند.

دستگیره‌های حمل همچنین نباید آن‌قدر بلند باشند که باعث شوند محصول چرمی هنگام راه رفتن تاب بخورد.

چگونگی اتصال دسته‌ها یا تسمه‌های حمل به کیف نیز مهم است.

چنانچه این دسته‌ها به محصول دوخته شده‌اند، باید در محل اتصال آن‌ها به کیف لایه اضافه‌ای از کوک‌ها به همراه حمایت کافی از پشت محل اتصال وجود داشته باشد.

کیف‌های موجود در فروشگاه آنلاین کیف شیک با استفاده از بهترین متریال و باکیفیت‌ترین زیپ و یراق آلات تواید شده است. چنانچه قصد خرید کیف دارید می‌توانید وارد سایت شده و از منوی سمت راست روی دسته بندی کیف موردنظرتان کلیک کنید و تمامی کیف‌ها و قیمت آن‌ها را مشاهده کنید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *