يکي از اصلي ترین لوازم جانبي برای حمل وسایل مختلف انواع کیف است. که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان یک نیاز ضروری محسوب می‌شود تا راحت و آسان به وسایل خود دسترسی داشته باشند.

کیف اصلی‌ترین دوست و همراه شما در دوران مدرسه و دانشجویی است. چون که قرار است در تمام این دوران همراه شما باشد.

کیف انتخابی شما علاوه بر اینکه باید تمام معیارهای یک کیف مناسب را دارا باشد، باید با سبک و استایل شما هم هماهنگ باشد. در این مقاله راهنمای خرید کوله پشتی مناسب برای دانشگاه و مدرسه را می خوانید.

کوله پشتی مناسب مدرسه و دانشگاه

در خرید کوله پشتی مناسب موارد زیادی دخیل هیتند که از جمله این موارد می توان به جنس کوله، ظاهر و طراحی کوله، دوام، وسایل قابل حمل، وزن و موارد دیگر اشاره کرد. در ادامه این مقاله ویژگی های مختلف را بطور کامل شرح خواهیم داد تا بعد از خواندن، بهترین انتخاب را در خرید کوله پشتی مناسب داشته باشید.

جنس کوله پشتی

در واقع جنس کوله پشتی تعیین کننده مواردی از جمله ماندگاری، قابلیت تنفس و وزنی است که آن کوله پشتی قادر به حمل آن است.

عمر مفید کوله پشتی هایی که از چرم تهیه شده اند بیشتر است و کوله پشتی های با جنس پلاستیکی (مواد شیمیایی)، ماندگاری و دوام کمتری دارند. در مقایسه بعدی وزن بررسی می شود که کیف‌های پلاستیکی بسیار سبک تر از کیف های چرمی هستند.

اگر وزن بالای کوله پشتی‌های چرمی را در نظر نگیرید کوله‌های چرمی انتخاب پسندیده‌تری است. از جمله ویژگی‌های دیگر کوله پشتی‌های با جنس پلاستیک ضد آب بودن آن است.

البته کوله پشتی‌هایی با الیاف‌های طبیعی هم وجود دارند که برای محیط زیست مناسب تر از کوله پشتی‌های پلاستیکی هستند.

ظاهر و طراحی

در کنار تمام کاربرد های خوبی که برای انواع کیف‌ دانشجویی وجود دارد یکی از نکات مهم آن طراحی و شکل ظاهری خوب و مناسب است که نه تنها این طراحی باید استایل دانشجویی شما را کامل کند بلکه باید باعث بهبود استایل شما هم شود. بر این اساس باید در هنگام خرید یک کیف دانشجویی، ظاهر و طراحی مناسب را هم در نظر گرفت.

دوام و عمرمفید

از آنجایی که دوران مدرسه و یا دوران دانشجویی شما طولانی خواهد بود، شما حتماً به کیفی احتیاج دارید تا برای سال ها دوام خوبی یا به عبارت عمر مفید بالایی داشته باشد پس توجه به مواردی از جمله زیپ های محکم، دسته مناسب و همچنین بندی بادوام بسیار مهم خواهد بود.

اگر مجبور شوید در روزهای بارانی به دانشگاه بروید کیف های ضد آب به شما کمک شایانی می‌کند تا در موقعیت های بارانی نگرانی خیس شدن و خراب شدن وسایل تان با شما همراه نباشد و تمام وسایل شما خشک و سالم بماند.

وزن کیف دانشجویی

کیف‌هایی که از انواع و اقسام متریال مختلف ساخته شده اند ضخامت کافی را دارند اما بسیار سنگین هستند و قبل از این که با وسایل داخل آن پر کنید سنگینی این کیف را احساس خواهید کرد.

قطعاً شما به کیفی سبک و محکم احتیاج خواهید داشت که برای داشتن چنین کیفی باید متریال مصنوعی و طبیعی را با هم ترکیب کرد.

چه چیز هایی را باید با کیف دانشجویی حمل کنید ؟

قبل از اینکه به دنبال انتخاب یک کیف دانشجویی مناسب برای خود بگردید باید توجه کنید که چه چیزهایی را در اکثر مواقع در این کیف قرار خواهید داد؟

ابتدا لیست کتاب های خود را بررسی کنید و ببینید که آیا بیشتر کتاب های قابل حمل شما بزرگ و متنی است و یا دفتر و جزوه های کم حجم وکوچک؟

همچنین روزانه چه تعداد از این کتابها را با خود حمل می کنید؟

کیف‌ها با توجه به مقداری که قابلیت حمل آن را دارند اندازه‌شان تعیین می‌شود. اکثریت کیف‌های مد نظر با مقایسه ابعاد آن ها به راحتی قابل تشخیص هستند که شما بر اساس نیاز خودتان از کیف‌های کوچک و بزرگ می‌توانید استفاده کنید.

نکته بعدی که باید مد نظر قرار دهید مسافتی است که کیف را با خود حمل می‌کنید.

آیا قرار است در خوابگاه زندگی کنید و یا با دوچرخه جابجا شوید و یا از ماشین استفاده کنید و یا حتی مسیرهای طولانی را می‌خواهید برای رسیدن به دانشگاه‌تان پیاده روی کنید؟

شما نیاز به کیف محکم و بادوام و در عین حال راحتی دارید تا برای استفاده‌های طولانی مدت بتوانید کتاب‌ها، جزوات و یا وسایل مورد نیاز خود را هر روز به راحتی با خود حمل کنید.

وقتی وزن کیف را در نظر می‌گیرید حتماً به این نکته توجه کنید که وزن کیف باید ۱۰ تا ۱۵ درصد از وزن خودتان باشد که وزن ایده‌آلی محسوب می‌شود. پس اگر کتاب‌های سنگین را حمل می‌کنید حتماً به این نکته توجه کنید که چه مواردی را می‌توانید حذف کنید تا کیف را راحت‌تر حمل کنید.

ابعاد و جیب‌های کوله پشتی

نکته حائز اهمیت دیگری که باید حتماً در خرید یک کیف دانشجویی در نظر بگیرید این است که چه نوع جیب هایی و در چه ابعادی  برای حمل وسایل کوچکتر شما مناسب هستند.

در این حین ممکن است نیاز به یک جیب مخصوص برای حمل غذا،تلفن همراه، خودکار، اشیای کوچک و حتی بطری آب داشته باشید. بر همین اساس اندازه و ابعاد جیب‌های کوله پشتی هم بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

بسیاری از دانشجویان تبلت و لپ تاپ را هم حمل می‌کنند پس نیاز است که یک محل مخصوص برای نگهداری لپ‌تاپ و تبلت خود هم داشته باشید.

برای حمل لپ تاپ هم باید سایز لپ تاپ خود را در نظر بگیرید و بعد از آن شروع به خرید یک کوله پشتی مناسب کنید.

همچنین کوله پشتی باید مقاومت کافی را در اثر ضربه، تکان های شدید و یا برخورد به اشیای مختلف داشته باشد تا از تبلت و لپ تاپ شما محافظت به عمل بیاورد.

بهترین کیف دانشجویی؛ کوله پشتی است!

کلیت مقاله در مورد کوله پشتی‌های دانشجویی بود اما اگر شما دوست ندارید که از یک کوله پشتی برای دوران دانشجویی خود استفاده کنید می توانید سراغ گزینه‌های دیگری بروید.

اما این را بدانید که کوله‌پشتی ها یکی از مناسب ترین، بهترین و جادارترین انواع کیف برای مدرسه و دانشگاه شما هستند و اگر در انتخاب این کوله ها دقت کافی را داشته باشید و با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید نه تنها از انتخاب خود راضی خواهیم خواهید بود بلکه می توانید به راحتی به تمام وسایل مورد نیاز خود برای کلاس های مختلف دسترسی داشته باشید.

 نکات خرید کیف مناسب دانشگاه

  • کوله پشتی را بیش از حد سنگین نکنید.
  • کوله پشتی را همیشه در وسط قسمت پشتی بدنتان قرار دهید.
  • هنگام بلند کردن کوله پشتی زانوهایتان را خم کنید و با پاهای تان بلند شوید تا آسیبی به کمرتان وارد نشود.
  • سنگین ترین وسایل را به نزدیکترین قسمت از پشت سرتان قرار دهید.
  • اندازه کوله پشتی را متناسب با سن و قد خود انتخاب کنید.
  • سعی کنید از یک کیف سبک برای دانشگاه تان استفاده کنید.
  • بهتر است که کوله پشتی دارای کمربند های اضافی باشد تا وزن را از شانه و کمر به لگن شما انتقال دهد.
  • کوله پشتی هایی با بند پهن برای استفاده طولانی مدت مناسب تر هستند.

4 دیدگاه

  • بنظرم از بین تمام ویژگی هایی که گفتید، وزن کیف از همه مهمتره،البته برای من
    چون ریزه و کم وزن هستم و وسایلامم به اندازه کافی سنگین و زیاد هست اگه کیفمم سنگین باشه دیگه کلا نمیتونم تکون بخورم

  • خیلی موافقم
    کوله پشتی بهترین انتخاب برای دانشگاهه
    هم جاداره و هم راحت میشه نگهش داشت
    هم اینکه بجز دانشگاه جاهای دیگه هم میشه استفاده کرد
    خیلی وسیله ی خفنیه خلاصه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *