صادرات کیف از کشور ایران به سایر نقاط جهان صورت می‌گیرد. دلیل اینکه مردم جهان به خوبی از کیف‌های ساخت و تولید ایران استقبال می‌کنند این است که محصول به تناسب کیفیتش، قیمت مناسبی نیز دارد.

همانطور که می‌دانید تولید کیف در ایران بسیار رونق دارد چرا که مواد اولیه خوب و باکیفتی برای تولید موجود است. علاوه بر آن موجب کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیز شده است.

کیف های ایرانی با در نظر گرفتن سلایق مختف در جنس‌های گوناگون پارچه‌ای، برزنتی، چرم و در انواع مردانه، زنانه، بچگانه، اداری، کیف پول و… تولید شده و به نقاط مختلف جهان صادر می‌شوند.

کیف (Bag) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 4202 شناخته می‌شود. این کد تمامی انواع کیف را شامل می‌شود.

کشورهای دارای رشد در واردات کیف

بازار صادراتی کیف در کشورهای چین، سنگاپور، ایتالیا، کره جنوبی، فرانسه، ژاپن و آلمان در طول 5 سال گذشته دارای رشد مثبت در واردات انواع کیف بوده‌اند. انگلیس نیز در یکسال گذشته دارای رشد مثبت بوده است.

چه کشورهایی از کیف‌های تولید ایران استقبال می‌کنند؟

همانطور که گفته شد، صادرات کیف ایرانی با استقبال زیادی رو به رو بوده است و در این بین بیشترین صادرات این محصول به کشورهای هند، چین، ترکیه، ژاپن، المان، عراق، عمان، روسیه، قطر، کویت، پاکستان، فرانسه و امارات صورت گرفته است.
البته خوب است بدانید که بازار صادرات عراق باتوجه به وجود رقبای زیاد تقریباً اشباء شده و صادرات به کشورهایی مانند چین و یا ترکیه هنوز با استقبال زیادی رو به رو است.

صادرات چرم ایرانی

مدت زیادی است که صادرات چرم از ایران به کشورهای مختلف انجام می‌گیرد و صادرات چرم بصورت خام و سالامبور و به صورت محصول تمام شده مانند کیف و کفش و پوشاک چرم و … انجام می پذیرد.

 سالیانه حدود 26 میلیون جلد پوست در ایران تولید می‌گردد که حدود 15 درصد از این تولید در داخل ایران مورد استفاده داخلی قرار می‌گیرد و باقی این رقم یعنی 85 درصد از پوست تولید شده به خارج از کشور به صورت سالامبور یا بصورت چرم فرآوری شده صادر می‌شود.

 به علت افزایش عوارض صادرات چرم به صورت خام متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش روند صادرات پوست و چرم هستیم. مشتریان اصلی پوست و چرم ایران کشورهایی مانند ایتالیا، چین، ترکیه و غیره هستند و عموما این کشورها پوست خام یا همان سالامبور از ایران وارد میکنند و خودشان عملیات فرآوری را انجام می‌دهند و این امر باعث می‌شود ارزش افزوده ای برای کشور نداشته باشد.

 در واقع کشور ما اقدام به خام فروشی می‌نماید و در صورتی که سران دولت اقدام به حمایت از تولید کنندگان داخلی چرم انجام دهند مطمئنا ارزش افزوده بسیار خوبی نصیب تولید کنندگان چرم ایران می‌شود.

 تولید کنندگان برای بازاریابی محصولات چرم ایرانی بایستی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تمامی کشورها شرکت کنند و با کشورهایی همچون ترکیه و ایتالیا که رقبای اصلی ما در بازارهای جهانی هستند رقابت کنند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد ظهور برندهای جدید مانند چرم مشهد، نوین چرم، چرم مغان، مارال چرم و چرم درسا، محصولات چرمی قابل رقابت تولید و عرضه کرده‌اند که نشان از رشد این صنعت دارد.

قطب اصلی صادرات چرم ایران

قطب اصلی صادرات چرم کشورمان، استان آذربایجان شرقی می‌باشد که حدود 30 درصد از صادرات چرم کشور را به خود اختصاص داده است و بزرگترین صادرکننده کفش چرم نیز همین استان می‌باشد که کارگاه‌های بزرگ و کوچک دست در دست هم داده و اقدام به صادرات این محصول می‌کنند.

نکته قابل توجه این هست که صادرات و ارز آوری یک عدد کت چرم مساوی با حدود 4 بشکه نفت خام است. بدلیل راحت بودن مسیر غیر قانونی واردات کیف و کفش چرم متاسفانه شاهد واردات غیر قانونی کیف و کفش چرم از کشور همسایه خود یعنی ترکیه هستیم که این امر آسیب جدی به تولید کنندگان داخلی کیف و کفش وارد نموده است.

 کشورهای همسایه ایران مانند جمهوری آذربایجان، افغانستان، عراق، ارمنستان و ترکمنستان از وارد کنندگان کیف و کفش چرم ایرانی هستند که در صورت توانایی رقابت با کشور ترکیه می‌توانیم صادرات کفش چرم به این کشورها را افزایش دهیم.

صادرات کیف چرم ایرانی

کیف‌های چرم ایرانی توسط طراحان و تولیدکنندگان حرفه‌ای و مجرب و با استفاده از بهترین دستگاه‌ها و مرغوب‌ترین مواد اولیه تولید می‌شوند، سپس در بسته بندی‌های مناسب و مقاوم با استفاده از مجهزترین کنتینرهای حمل و نقل، به کشور مقصد فرستاده می‌شوند این محصول به قدری ظریف و باکیفیت است که مورد توجه اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است.  

کیف چرم تولید ایران به چه کشورهایی صادر می‌شود؟

کشورهایی همچون ارمنستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان و آذربایجان با توجه به اینکه از کیفیت، ظرافت و ارزش بالای محصول تولید ایران اطلاع دارند، به شدت طرفدار کیف چرم ایرانی هستند.

صادرات کیف چرم ایرانی به کشور ترکیه

به دلیل استقبال بالای کشور ترکیه از کیف‌های تولید شده در ایران، صادرات کیف چرم ایرانی به این کشور سود بسیار خوبی داشته و از آنجا که کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد کیف‌ها با قیمت مناسب‌تر و هزینه حمل کمتر به کشور مقصد می‌رسند. در نتیجه سود بیشتری نصیب تولید کننده و صادر کننده می‌شود.

نحوه بسته بندی محصولات صادراتی

بسته بندی این نوع محصولات باید به صورتی باشد که حداکثر تعداد محصول در یک بسته جای گیرد به صورتی که هیچ آسیبی به کالاهای ارسال وارد نشود. به این ترتیب هم هزینه‌های گمرکی کاهش می‌یابد و هم صادر کننده سود بیشتری دریافت می‌کند.

پتانسیل صادراتی کیف چگونه است؟

در حال حاضر چین دارای بیشترین پتانسیل برای صادرات کیف از ایران است. هنند، امارات، عمان، ترکیه، پاکستان، قطر و کویت در آسیا و همچنین روسیه و آلمان، ایتالیا و اسپانیا در اروپا ظرفیت صادراتی مناسبی دارند.

بهترین مقاصد صادرات کیف از ایران با در نظر گرفتن پتانسیل صادراتی و همچنین آسان بودن روابط تجاری بین دو کشور، کشورهای چین، هند و آلمان هستند.

چنانچه قصد خرید کیف زنانه دارید، به فروشگاه اینترنتی کیف شیک مراجعه کنید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *