در زندگی روزمره آشنایی با انواع کوله پشتی دخترانه و پسرانه و دانستن مدل هایی که نیاز شماست بسیار اهمیت دارد.

 موارد کاربرد کوله پشتی از جمله رفع کردن نیازهای اصلی مثل حمل غذا و یا درست کردن آتش در فضای باز و یا حتی حمل لپ تاپ و حمل لوازم آرایشی و غیره است که ممکن است برای هر کدام از این موارد از کیسه و یا نایلون استفاده کنید.

قطعاً روش بهتر و کارآمدتری برای حمل کردن وسایل مورد نیاز خودتان نسبت به همان گزینه قدیمی و قابل اعتماد یعنی کوله پشتی پیدا نمی کنید.

حتما همه ی شما همیشه وسایلی ضروری دارید که  ممکن است برای حمل کردن آن ها دچار مشکل شوید پس اینکه چه کوله‌ای بخرید و یا از چه کوله پشتی استفاده کنید بستگی به نیاز خودتان بسیار ضروری است.

در دنیای متنوع امروزه کوله‌پشتی های بسیاری طراحی شده اند که ممکن است در انتخاب هر یک از آنها دچار سردرگمی شوید این نکته مهم است که برای کار و سفر و کارهای روزمره خود بهترین و مناسب ترین کوله‌پشتی را انتخاب و سپس خریداری کنید.

شاید تا به الان وقت خرید یک کوله پشتی مناسب به جز زیبایی و رنگ آن به نکته دیگری توجه نکرده اید، برای خرید یک کوله پشتی و انتخاب درست باید چند سوال را از خودتون بپرسید اینکه چه مدت کوله پشتی را می‌خواهید حمل کنید؟ برای چه منطقه ای نیاز دارید؟ و از همه مهم تر چه وسایلی را میخواهید درون کوله پشتی قرار دهید؟

در این مقاله انواع کوله پشتی های مختلف و کاربردهای آن ها در زندگی روزمره را بررسی خواهیم کرد پس تا انتها مقاله را بخوانید و با دقت نظر و نیاز خود هنگام خرید کوله پشتی بهترین مورد را انتخاب کنید.

کوله پشتی کوهنوردی

این کوله پشتی ها مخصوص کسانی است که عاشق کوهنوردی هستند. این کوله ها امکانات بسیار زیادی دارند.

یک کوله پشتی کوهنوردی خوب باید بتواند کلاه ایمنی، چراغ پیشانی، کفش، طناب و حتی زیر انداز و کیسه خواب را درون خود نگه دارد و در حالت ایده آل این کوله ها باید متناسب و راحت با بدن شما باشند تا در طول مسیرهای پر فراز و نشیب کوهنوردی احساس خستگی نکند و با اطمینان خاطر به راه خود ادامه دهید.

کوله پشتی روزانه

کوله پشتی هایی هستند که ابعاد کوچکی دارند و برای انواع فعالیت های روزمره مثل پیاده پیاده روی های کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرند یکی از ویژگی‌های این کوله‌پشتی ها این است که جیب های معمولی دارند که می توانید تمام وسایل روزمره خود مثل: کیف پول، کلید و … را درون آن قرار دهید این کوله پشتی ها از نوع کوله پشتی های معمولی هستند که در بازار وجود دارد.

کوله پشتی کار، لپ تاپ

بسیاری از کوله پشتی هایی که در بالا معرفی شد می توانند به عنوان یک کوله‌پشتی کار هم مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین برخی از کوله هایی که برای ورزش های هوازی و و بدنسازی طراحی می شوند محلی برای قرار دادن لپ‌تاپ هم دارند با این وجود کوله پشتی مخصوص لپ تاپ و بقیه وسایل برقی و الکترونیکی می تواند خیال شما را بابت سالم ماندن و حمل آنها راحت کنند.

این نوع کوله پشتی ها محافظ لپ تاپ های شما هستند و مناسب برای کارمندان و دانشجویان هستند.
در بسیاری از موارد هم ظاهری زیبا و همه پسند دارند.

کوله پشتی پیاده روی

پیاده روی در یک مسیر طولانی این نیاز را در شما ایجاد می کند تا لوازم ضروری بیشتری را حمل کنید. کوله پشتی های مخصوص پیاده روی دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. این کوله ها امکانات و تعداد جیب های بیشتری نسبت به کوله های معمولی دارند، برای اینکه یک نفر در طول مسیر طولانی بیش از حد خسته نشود یک بند کمری هم دارد تا با بستن آن بند، سنگینی بار در کل بدن پخش شود و تعادل را ایجاد کند.

 کوله پشتی مسافرتی

کوله پشتی های مسافرتی را نباید با کوله پشتی های مخصوص پیاده روی و گردش اشتباه بگیرید، این کوله‌پشتی‌ها طوری طراحی شده اند که قرار دادن وسایل وسایل مختلف و نحوه دسترسی به آن ها مثل یک چمدان باشد.

این کوله پشتی ها شبیه چمدان باز و بسته می شوند دقیقا برخلاف نحوه قرار گرفتن وسایل در داخل کوله پشتی های دیگر که از بالا وسایل داخل کوله پشتی قرار می‌گیرد همچنین محفظه ها و جلوه های زیبایی زیادی دارند تا دسترسی به وسایل را راحت کنند.

طراحی آنها هم طوری است که می توانید تمام وسایل خود را مرتب و آراسته درکنار هم در آن بچینید.

کوله پشتی یک شبه

این کوله پشتی ها برای استفاده های یک شبه هستند. ابعاد این کوله پشتی ها به اندازه ای بزرگ و کافی هست که انواع و اقسام وسایل های ضروری و لباس های شخصی خود را برای سفرهای یک شبه درون آن قرار دهید.

این نوع کوله پشتی ها از جنس همان کوله پشتی های معمولی هستند با این تفاوت که محفظه ها و جیب های اضافی دارند و به مقدار زیادی بزرگ هستند تا تمامی وسایل‌تان درون آن ها قرار بگیرند.

کوله پشتی دوچرخه سواری

اگر استفاده تان از دوچرخه بیشتر از تفریح است و مجبورید طولانی مدت از آن استفاده کنید یکی از بهترین روش ها برای حمل وسایل تان استفاده از یک کوله پشتی مناسب است.

کوله پشتی های مخصوص دوچرخه سواری ظاهر نسبتاً باریک و ظریفی دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا در حین دوچرخه سواری احساس بار سنگینی نکنیم.

همچنین می توانید وسایل مختلف را روی بدن خود ثابت نگه دارید و درحین استفاده با خیال راحت به دوچرخه‌سواری ادامه دهید. درضمن این کوله ها را کوله پشتی رفت آمد هم می نامند.

12 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *