انواع کفش مردانه را بیش‌تر بشناسیم. آقا هستید یا خانم؟ اگر خانمی متاهل هستید، حتماً برای شیک‌پوشی همسر خود، چنین موضوعی را جست‌جو کرده‌اید. اگر هم که یک آقا هستید و به‌دنبال انوع کفش مردانه می‌گردید، حق دارید؛ چون می‌خواهید بدانید در دنیای بیرون، برای پاها و استایل شما چه خبر است!

بخش کفش‌های زنانه در فروشگاه‌های بزرگ، دارای مدل‌ها و برندهای مختلف کفش است، در حالی که کفش‌های مردانه، معمولاً انتخاب محدودی را ارائه می‌دهند.

زمانی کفش‌های مجلسی نمادی از مردانگی و موقعیت در نظر گرفته می‌شدند. امروزه کفش‌های مجلسی مردانه، به‌وسیلۀ طیف وسیعی از افراد استفاده می‌شود. در این مقاله، سعی کردم شما را با انواع کفش مردانه آشنا کنم، تا در انتخاب کفش مردانه برای مناسبت‌ها و مکان‌های مختلف، گیج نشوید.

10 مدل از انواع کفش مردانه: سبک‌های مختلف در سال 2023

دو قانون ساده برای داشتن یک مجموعه کفش مردانه کوچک وجود دارد که به‌اندازۀ کافی، همه‌کاره است تا بتواند همۀ انواع کفش‌های ضروری برای مردان را پوشش دهد.

قانون اول: مد را کنار بگذارید و آن را به سبک‌های کلاسیک پیوند دهید.

قانون دوم: تا جایی که می‌توانید خرج کنید. به کیفیت فکر کنید نه کمیت، چون ضرب‌المثل قدیمی درست است. کفش‌های شما اغلب اولین چیزی است که مردم در مورد شما متوجه می‌کنند.

از آنجایی که این، مربوط به داشتن کم‌ترین جفت ممکن است، یک قانون دیگر وجود دارد: بی‌رحم باشید. برخی از مدل‌های مورد علاقۀ ما در زیر آورده نشده‌اند، زیرا اگر بودجه کمی دارید یا در تلاش برای صرفه‌جویی در فضا هستید، این انواع کفش مردانه، برای شما ضروری نیستند. کفش‌های کوهنوردی؟ داشتنش خوب هست، نیازی به داشتن نیست. همین امر در مورد لغزنده‌های استخر و تاپ‌های بلند هم صدق می‌کند.

اما ظاهرتان، بودجه‌تان و هر چیزی که در دفتر خاطراتتان در 12 ماه آینده نوشته شده باشد، اگر یک جفت کفش خوش‌دوخته در هر یک از سبک‌های زیر داشته باشید، تقریباً در همۀ موقعیت‌های اجتماعی خواهید بود – از دفتر تا باشگاه. به نوار – شیک پوشیده شده است. هرگز نیازی نیست که دوباره پای اشتباه را جلو بیاورید.

1. کفش ورزشی مینیمال

کفش ورزشی مینیمال مردانه

ممکن است مربی‌های تنومند، لحظه‌ای مد داشته باشند، اما کفش کتانی مینیمالیستی، قهرمان واقعی کمد لباس است. این کفش ورزشی ساده که بر اساس یک کفش تنیس رترو ساخته شده است، در سال‌های اخیر به یک جزء ضروری در اکثر لباس‌های ما تبدیل شده است و باید در لباس شما هم باشد.

قیمت واقعی عاری از هر گونه نشان و نشان ورزشی واضح است، آج‌های ضخیم یا زیره‌های بالشتک شده با هوا، از چرم (واقعی یا بدلی) ساخته شده‌اند و هرگز نباید با کف پا اشتباه گرفته شوند.

این موارد را در نظر بگیرید، چون USP آنها همه‌کاره است (به‌خصوص در رنگ سفید). آنها را روز تا شب با تی‌شرت و شلوار چینی، شلوار جین، شورت و خیاطی غیررسمی بپوشید. با این‌حال، آنها یک تاریخ مصرف دارند: در آن لحظه آنها شروع به نگاه‌کردن به بهترین حالت خود می‌کنند، آنها را به غر زدن در خانه یا انجام کارهای خانه می‌اندازند.

این مدل از انواع کفش مردانه را هرگز برای ورزش نپوشید و تا حد امکان آنها را تازه نگه دارید – حتماً در روز اول کفی‌های خوشبوکننده را بیرون بیاورید.

2. کفش آکسفورد

یک جفت کفش آکسفورد،کفش کلاسیک «مدرسه ای» شماست: آنها صرفاً برای محل‌کار و مراسم رسمی مانند عروسی، تشییع جنازه، و مصاحبۀ شغلی هستند. اساساً، هر زمان که کت و شلوار خوب یا کراوات مشکیرا  بیرون بیاورید. اغلب به‌عنوان کفشی برای «حرفه‌ای‌ها» در نظر گرفته می‌شود – در واقع آن‌ها قبلاً یکی از الزامات لباس برای مشاغل در بانک‌های شهر بودند.

شاید کمی کسل کننده باشد، اما اگر شغلی دارید که نیاز به یکی از بهترین انواع کفش مردانه دارد، لباس هوشمندانه روزانه دارید، یک جفت دست (یا پا) و اسب کار در مجموعه کفش‌های‌تان هم قرار دهید.

کفش آکسفورد مردانه

ظاهراً این نام، از نوعی نیم‌بوت می‌آید که در دهۀ 1800 در دانشگاه آکسفورد رایج شد، اما امروزه بیشتر آکسفوردها در قالب کفش یافت می‌شوند. در اصطلاحات فنی کفش، اینها «کفش‌های بسته» هستند که قسمت‌های داخلی و بیرونی آن در زیر لامپ (قطعۀ چرمی که قسمت جلویی کفش را تشکیل می‌دهد) دوخته می‌شود و زبانۀ آن، به‌طور جداگانه دوخته می‌شود.

یک جفت کفش، از انواع کفش مردانه با کیفیت بالا یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است؛ چون آنها هرگز برای موقعیت‌های هوشمند کار نمی‌کنند.

3. کفش‌های دربی

کفش دربی، پسر عموی چاق‌تر آکسفورد است. این یک کفش میانه و بهترین کفش‌های غیررسمی هوشمند است. آنها می‌توانند جین خام را تیز کنند. و هم‌چنین، کت‌وشلوار را گشاد کنند و عملاً یک مسئلۀ استاندارد برای افراد خلاق با لباس سفید هستند.

تفاوت فنی با آکسفورد در ساخت‌ آن است. زبان بخشی از vamp است (به طور جداگانه دوخته نمی‌شود) و ربع‌ها به یک نقطه زبانه در دو طرف vamp دوخته می‌شوند – این به‌عنوان “بند باز” شناخته می‌شود. زیرۀ این نوع از انواع کفش مردانه، یکی دیگر از اجزای کلیدی دربی است: برای چسبندگی و دوام بیش‌تر، اینها می‌توانند چرم یا لاستیک باشند.

رویه به نوار چرمی معروف به جوش دوخته می‌شود که سپس به کفی کفش دوخته می‌شود. این روش تغییر بازی، کفش‌ها را ضد آب کرد و امروزه گرنسون یک برند محبوب برای دربی سه‌گانه خود است.

به همین دلایل، دربی‌ها کفش‌های کاربردی هستند که تقریباً با همه‌چیز، خوب به‌نظر می‌رسند. هرچه مدل ساده‌تر باشد (بدون جزئیات بروگ، تک پیچ) کفش چند منظوره‌تر خواهد بود. در یک نکتۀ عملی، شکل دربی هم نسبت‌به پاهای پهن‌تر با یک استپ بالاتر بخشنده‌تر است.

4. لوفر چرمی

کفش لوفر چرمی مردانه

این نوع از انواع کفش مردانه، طیف وسیعی از سبک‌ها را پوشش می‌دهد، از جمله پنی و منگوله لوفر. این مدل از انواع کفش مردانه، دارای میراث آمریکایی است و مترادف با ظاهر جذاب «Ivy League» و Moonwalk مایکل جکسون اس. جورج هنری باس، سازنده پنی لوفر اصلی، GH Bass & Co را در ایالات‌متحده در سال 1876 تاسیس کرد.

“Weejuns” معروف، او هنوز قابل‌توجه‌ترین سبک امروزی است و بر اساس کفش مزرعه نروژی است.

با حال‌وهوای آماده، کفش‌های لوفر، و چینی، ترکیبی کلاسیک هستند. اگر احساس خفگی بیش‌ازحد می‌کنید، پوشیدن کفش‌های کتانی با و بدون جوراب قابل‌قبول است – در اینجا فرصتی برای آزمایش طرح‌ها، رنگ‌های مختلف – با یک سرآستین تا شده وجود دارد.

لوفر چرمی، به‌عنوان یکی از انواع کفش مردانه، یک کفش آسان و همه‌کاره است، از این رو به‌وسیلۀ همۀ از بانک‌داران گرفته، تا علاقه‌مندان به ورزش در فضای باز تا اغلب پسران پذیرفته‌شده است.

5. چکمه‌های فضای باز

چکمه مردانه فضا باز

نورث همپتون، پایتخت صنعت کفش انگلیس است و بسیاری از موفقیت‌های چند قرنی آن، به تجهیز ارتش و کارگران انگلیس برمی‌گردد. بیش‌تر برندهای کفش انگلیسی، از این شهرستان سرچشمه می‌گیرند.

برای هر جایی که آب‌وهوای نامساعدی دارد، چکمه‌های کار، یک نوع کفش از انواع کفش مردانه است که برای زمین‌های سخت و شرایط مرطوب ضروری است. چکمۀ کار بنددار Derby، یک امتداد دو خطی از نسخۀ کفش است و رابطۀ هوشمندانه‌تری با کفش پیاده‌روی دارد. با پارچه‌های سنگین، مانند شلوارهای پشمی یا تویید، که بالای مچ پا بریده شده‌اند، عالی به‌نظر می‌رسد.

اتفاقاً دنیل کریگ در نقش جیمز باند برای صحنه‌هایی در SPECTER چکمه‌های Radnor Crockett & Jones را پوشید. حالا می‌توانید به این نمونه از لیست انواع کفش مردانه مطمئن باشید که یک چکمه دربی، برای هر چیزی آماده هست.

6. اسپادریل

کفش اسپادریل مردانه

قدیمی‌ترین نوع کفش در این بلوک، اسپادریل است که از قرن چهاردهم در سراسر اروپا، دست‌به‌دست شده است. این کفش از انواع کفش مردانه، یک شکل رایج از کفش است که قیمتِ به‌نسبت، ارزانی دارد. البته، مدل‌ها و طرح‌های گران‌ترِ آن هم فراوان است.

استحکام بیش‌تر و تطبیق‌پذیرتر از دمپایی‌ها، اسپادریل‌ها برای مسافت‌های کوتاه، نسبتاً راحت هستند و برای سواحل شنی و فراتر از آن مناسب هستند. این، بدان معناست که می‌توانید آنها را در ساحل بپوشید و سپس با آن، از مناظر قدیمی شهر، دیدن کنید.

رویه‌های بوم قابل‌تنفس هستند و جلوی پا را می‌پوشانند – اگر فراموش کرده‌اید ناخن‌های خود را مرتب کنید، یک امتیاز است. اسپادری‌ها با کتانی، لباس‌های ساحلی، شلوار جین روشن، به‌خوبی ست می‌شوند و حتی می‌توانند با کت‌وشلوار تابستانی، در مناسبت‌های مناسب (مثلاً عروسی) همراه شوند، اما هرگز، هرگز با جوراب، نه!

7. کفش ورزشی دویدن

کفش ورزشی رانینگ مردانه

تا به‌حال، نام کارولین دیویدسون را شنیده‌اید؟ ما شک داریم. بنابراین، ممکن است تعجب کنید که بدانید می‌توانید یکی از طرح‌های او را در حال حاضر بپوشید. بازار کفش‌های ورزشی، امروزه میلیاردها ارزش دارد – چیزی که مورد توجه برندهای مد روز قرار نگرفته است: نسخه‌های طراح نشانه (گران قیمت) و همکاری‌های بی‌پایان برای جذب مشتریان جوان‌تر.

این روزها، تقریباً با هر چیزی می‌توانید مدل‌های زیادی از کفش‌های کتانی بپوشید، اما تا زمانی که از پوشیدن لباس‌های مد مطمئن نیستید، از جین و لباس‌های ورزشی، به‌عنوان گزینه‌های مناسب استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند که عاشق کفش‌های کتانی اختصاصی باشید یا فقط به‌دنبال فاکتور راحتیِ این نوع از انواع کفش مردانه هستید؛ مطمئن شوید که همیشه یک جفت کفشِ مناسب برای باشگاه دارید. کفش‌هایی برای دویدن در مکان‌های مناسب، که می‌توانند به محافظت از پاها کمک کنند.

8. چکمه‌های چلسی

چکمه های چلسی مردانه

چکمۀ اصلی چلسی، اغلب به سازندۀ چکمه ملکه ویکتوریا، آقای جی اسپارکس هال، در سال 1837، به‌عنوان جای‌گزینی برای چکمه‌های سواری بنددار نسبت داده‌می‌شود. ما در سال‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت و تمایل به این نوع کفش برای مردان بوده‌ایم.

همه‌کاره‌بودنِ چکمۀ چلسی، نقطۀ مهمِ فروش آن است. شما به‌راحتی می‌توانید با انتخاب این مدل از انواع کفش مردانه، یعنی چکمه‌های چلسی، در دفتر کار ظاهر شوید، کارهای اداری را انجام دهید، برای شام، بیرون بروید، قرار ملاقات بگذارید، یا حتی در اطراف محله، پیاده‌روی کنید. کاربرد آن، برای همه‌شان درست است.

وقتی صحبت از استایل مردانه، به‌میان می‌آید، چند گزینه برای چکمه‌های چلسی خود دارید. می‌توانید برای ظاهر معمولی‌تر، از جیر استفاده کنید، یا برای باهوش‌تر به‌نظر رسیدن، گزینه‌ای از چرم لاکی را انتخاب کنید.

9. چکمه‌های چوکا

چکمه چوکا مردانه

چکمه چوکا، از هند، در میان واحدهای ارتش بریتانیا سرچشمه گرفت و متعاقباً، راه خود را به سمت غرب پیدا کرد. امروزه، چکمه‌های چوکا، یکی از راحت‌ترین و متنوع‌ترین انواع چکمه‌ها هستند که ه‌خوبی با شلوار کار، و شلوار جین ست می‌شوند.

چکمه‌های چوکا، که نباید با چکمه‌های صحرایی اشتباه گرفته شوند، به‌طور سنتی با پوست گوساله جیر بدون آستر روی یک کف نازک ساخته می‌شوند. اگر در عوض چکمه‌های شما زیره‌کوب دارند، احتمالاً آن، یکی از انواع کفش مردانه یعنی چکمه‌های صحرایی هستند.

تمایزی کوچک است، اما مهم است. چکمه‌های Chukka همه‌کاره‌تر و آراسته‌تر هستند. بنابراین، می‌توانید با پوسیدن این کفش راحت در دفتر یا موقعیت‌های رسمی‌تر کنار بیایید، در حالی‌که چکمه‌های صحرایی به این‌ خوبی نیستند.

10. بروگ‌ها

کفش بروگ مردانه

کفش بروگ، به‌طور سنتی یک کفش آکسفورد است، با سوراخ‌های تزئینی در سرتاسر کفش که ظاهر شیک‌تری به آن می‌دهد. طراحی متمایز این سبک از انواع کفش مردانه، در ابتدا به‌عنوان یک دریچۀ فرار برای آب باتلاق ایجاد شد که مورد علاقۀ کشاورزان ایرلندی بود که نیمی از روز کاری خود را در مزارع، زیر آب گذرانده بودند.

عملی‌بودن راه را برای مد باز کرد، و اکنون کفش بروگ، مورد علاقۀ کارکنان اداری و کمدهای هوشمند در همه‌جا است. در کلکسیون کفش مردانه، یک جفت بروگ قطعاً کفشی است که هر مردی باید داشته باشد.

سوالات متداول

چند نوع کفش مردانه وجود دارد؟

بین 10 تا 15 نوع مختلف کفش برای مردان وجود دارد، از جمله، کفش‌های کتانی، بروگ، چکمه‌های چلسی، اسپادریل، کفش راحتی، چکمه‌های چوکا و چکمه‌های بیرونی. البته، در همۀ این مدل‌ها تنوع و تفاوت‌های جزئی وجود دارد، اما این‌ها دسته‌بندی‌های اصلی کفش‌های مردانه هستند که هر مردی باید در کلکسیون کفش‌های خود داشته باشد.

یک مرد به چند کفش مجلسی نیاز دارد؟

اگر تازه، کار اداری را شروع کرده‌اید، بهتر است کفش‌های کلاسیک مردانه را شروع کنید. این، شامل یک جفت کفش آکسفورد، کفش دربی، لوفر و بروگ است. در صورت تمایل می‌توانید چکمه‌های چلسی و کفش‌های بند راهبان را اضافه کنید، اما ابتدا از فهرستِ انواع کفش مردانه، از کفش‌های ضروری مردانه شروع کنید و هرچه پیش می‌روید، مجموعه خود را افزایش دهید.

کدام کفش برای پوشیدن روزانه بهترین است؟

راحت‌ترین کفش برای استفادۀ روزمره، یک جفت کفش ورزشی است. با این‌حال، اگر هر روز به یک دفتر می‌روید و کفش‌های کتانی مناسب نیستند، یک جفت کفش آکسفورد یا کفش دربی، مورد علاقۀ روزمره شما خواهد بود. توجه داشته باشید که برخی از جفت‌های کفش ورزشی می‌توانند برای تجارت مناسب باشند. هر کفشی که به یک مورد علاقۀ روزانه تبدیل می‌شود، مطمئن شوید که از آن، به‌خوبی نگه‌داری می‌کنید.

چگونه کفش را برای استفاده روزمره انتخاب کنم؟

نکتۀ اصلی که می‌خواهید به آن فکر کنید این است که کفش چگونه می‌آید و آیا برای استفادۀ روزمره به‌اندازۀ کافی راحت است یا خیر. اگر یک جفت کفش، شبیه ابزار شکنجه است، نمی خواهد آن را بپوشید. قبل از خرید، به‌نظرات آنلاینِ انواع کفش مردانه نگاه کنید. مهم است که کیفیت را هم در نظر بگیرید. اگر یک جفت کفش گران‌قیمت و باکیفیت بخرید، ممکن است کیف پول شما آسیب ببیند، اما پاهای شما آسیب نبیند.

در نهایت…

برای پسرها، لذت تکان‌دادن یک جفت کفش تازه را نمی‌توان دست کم گرفت. خواه به سر کار می‌روند، باشگاه بدنسازی، عروسی یا ساحل، کفش، جزء ضروری هر استایل است.

داشتن چندین گزینه کفش رسمی و غیررسمی در مجموعه کفش‌های شما، به شما کمک می‌کند تا هر بار که از در بیرون می‌روید، یک لباس بی‌عیب‌ونقص بسازید. امیدواریم این لیست از انواع کفش مردانه، به شما در ساخت یک استایل مردانه زیبا کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *