لباس اور سایز، امروزه بسیار پرطرفدار شده است. آیا شما از لباس‌های سایز بزرگ اطلاعی دارید؟ آیا می‌دانید ست کردن لباس اور سایز چگونه است؟ احتمالاً با خود می‌گویید “لباس اور سایز را با چی بپوشیم که شیک باشیم؟”.

اندازه های دیگر، وجود ندارد. تمایز کلاسیک کوچک، متوسط، بزرگ، دیگر به مد امروزی نمی‌خورد. چون از این به بعد، پوشیدن لباس‌های سایز بزرگ بسیار شیک است. بله، لباس اور سایز، در حال حاضر بسیار شیک است، اما وقتی آن را می‌پوشید، به‌راحتی در پارچه غرق می‌شوید.

بنابراین، در این‌جا، بعد از آشنایی با خودِ لباس اور سایز، با طریقۀ ست کردن لباس اور سایز با لباس‌های دیگر، چند نکته برای این‌که بدانیم لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟ و نحوۀ پوشیدن آن‌ها و داشتن آن استایل شیک و شلخته آورده شده است.

استایل لباس اور سایز چیست؟

استایل سایز بزرگ چیست؟ استایل سایز بزرگ، با استفاده از لباس‌های بزرگ مشخص می‌شود. این، به‌معنای پوشیدن لباس‌هایی است که بسیار بزرگ‌تر از اندازۀ واقعی ما هستند. این، یعنی خیلی مهم است که بدانیم لباس‌ اور سایز را با چی بپوشیم تا بهترین استایل را با آن داشته باشیم. اما باید مراقب بود: همان‌طور که اغلب در دنیای مد اتفاق میفتد، ترکیب‌ها، بازیگوشی، تناسب‌ها و “شجاعت” باید در نظر گرفته شود تا لباس کار کند.

بله، شجاعت، چون برای ایجاد سبکِ خود، باید جرات کنید، آزمایش کنید، ریسک کنید، و سبک بیش از اندازه، به‌وضوح نمونه‌ای از این نوع ذهنیت است که: اگر از یک طرف سعی‌کند سبکی را دوباره پیشنهاد کند که ما را به خود جلب کند. به گذشته برمی گردد، در عین‌حال سعی‌می‌کند از روندها و ترندهای جدید کپی کرده و آنها را به چیزی جدید، منحصربه‌فرد و قابل تنظیم تبدیل کند.

استایل اور سایز چگونه به وجود آمد؟

لباس‌های بزرگ، ارجاعات واضحی دارند: مد دهۀ 80 و 90 . در آن زمان، پوشیدن لباس‌های گشاد (به‌عنوان مثال، به سبک گرانج) و جرات پوشیدن لباس‌های بزرگ برای مردان و زنان رایج بود. دقیقاً از دهۀ 1980 به بعد است که می‌توانیم شاهد تغییری در نحوۀ درک مد باشیم: فردی و دموکراتیک‌تر می‌شود. علاوه‌بر این، مرز بین زنانه و مردانه تار شد و زنان، شروع به پوشیدن لباس‌های مردانه کردند (هم‌چنین، به لطف جورجیو آرمانی که کت وشلوارهای زنانه را از مردانه ایجاد کرد) که با لباس‌های زنانه‌تر ترکیب شده بود.

همۀ این تغییرات، منجر به شخصی‌سازی لباس‌ها شد و این، ویژگی اصلیِ این سبک امروزی است. فرقی نمی‌کند اندازۀ شما، بدون توجه به جنسیت شما، هر کسی می‌تواند این سبک را بپذیرد و آن را منحصربه فرد کند.

استایل با لباس اور سایز

ویژگی‌های سبک لباس اور سایز

پذیرفتن استایل لباس اور سایز، به‌معنای پوشیدن یک لباس یا شلوار چند سایز خیلی بزرگ نیست. کاملاً برعکس: این، در مورد ارزیابی دقیق چیزهایی است که به شما احساس راحتی می‌دهد.

راز در تعادل، بله، اما مهم‌تر از همه، در اعتماد به نفس نهفته است: می‌توانید با پوشیدن یک جامپر سایز بزرگ روی شلوار جین تنگ، لباس را متعادل کنید، اما هم‌چنین، می‌توانید یک پیراهن سایز بزرگ را به شلوار سایز بزرگ انتخاب کنید.

فقط، باید بدانید که ست کردن لباس اور سایز چگونه است. چون معمولاً هنگام پوشیدن لباس اور سایز، با خود می‌گوییم: “خب، حالا لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟” .در مد، هیچ چیز به شانس واگذار نمی‌شود و حتی یک لباس سایز بزرگ، اگر بپوشید و به‌خوبی ست شود، می‌تواند به‌جای پنهان کردن، شخصیت شما را افزایش دهد.

موارد ضروری برای یک استایل سایز بزرگ

ارزشِ بزرگِ یک سبک لباس، مانند سایز بزرگ، در تصادفی بودن آن نهفته است: به‌نظر می‌رسد همه‌چیز به شانس و غریزۀ لحظه‌ای سپرده شده است. با این‌حال، در واقعیت، همه‌چیز، تا ریزترین جزئیات، مستدل و محاسبه شده است. برای مثال، زمانی که می‌خواهید لباس اور سایز بپوشید، لباس‌های مناسبی وجود دارد که می‌تواند تفاوت بین یک لباس عالی و یک لباس تصادفی را ایجاد کند. بیایید ببینیم کدام قطعات را باید به کمد لباس خود اضافه کنید!

یک بلیزر سایز بزرگ

یکی از اولین قطعاتی که باید در کمد لباس بزرگ شما باشد، یک کت بلند سایز بزرگ است. این، یک لباس کلاسیک است که اگر تناسب آن را بچرخانید، می‌تواند جالب شود و کل لباس را کاملاً تغییر دهد. اگر می‌پرسید” “لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟”، و برای این‌که آن را در کانون توجه قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم آن را با یک تی‌شرت ساده و شلوار جین بپوشید. ظاهری که به‌دست می‌آید برای هر موقعیتی، از دفتر کار گرفته تا یک دورهمی عصرانه با با دوستان، بی‌انتها و عالی خواهد بود.

یک پیراهن سایز بزرگ

یک پیراهن سایز بزرگ، یک تغییر کامل بازی برای کل کمد لباس شما است. این، به شما امکان می‌دهد آن را به روش‌های مختلف در تمام طول سال بپوشید و با فصول مختلف سازگار شوید. در تابستان، می‌توانید این لباس اور سایز را بدون دکمه، روی تی‌شرت یا مینی‌لباس، در بهار و پاییز زیر کت بلیزر یا دوچرخه سواری و در زمستان با جامپرهای مورد علاقۀ خود بپوشی. نه‌تنها برای دوست‌داران سبک کلاسیک، قطعاً یک مورد ضروری است.

نکتۀ حرفه‌ای: یکی را از پدر/همسر/دوست پسرتان بگیرید تا ظاهری بزرگ واقعی داشته باشید!

شلوار سایز بزرگ

پوشیدن شلوارهای سایز بزرگ، اغلب یکی از دشوارترین چیزهای این استایل است: ما زن هستیم، انحنا داریم و به‌راحتی نمی‌توان با شلوارهای سایز بزرگ ظاهر خود را تقویت‌کرد. مطمئناً بهترین کار، پوشیدن لباسی تنگ در قسمت بالایی است: به این ترتیب اندام، متعادل و بهتر می‌شود.

یک کت بزرگ

بدون شک، شیک‌ترین مدل‌ها برای پوشیدن این سبک اور سایز، مدل‌های قدیمی هستند: آن‌ها تمایل دارند شانه‌های بزرگ، طول ماکسی و ظاهری بزرگ داشته باشند. ما آن‌ها را همه‌جا می‌بینیم و برای همه، خوب به‌نظر می‌رسند، بنابراین دلیلی نمی‌بینیم که حداقل یکی از آن‌ها را در کمد لباس خود نداشته باشید. خلاف آن‌چه شما فکر می‌کنید، طول ماکسی برای عمودی کردن شکل و کمک به بلندتر به‌نظر رسیدن شما عالی است!

استایل پلاس سایز

نمادهای سبک بزرگ

با فکر کردن به سایز بزرگ، یکی از اولین سلبریتی‌هایی که به ذهن می‌رسد، هیلی بیبر است: او در تابلوی خلق وخوی هر زن جوانی در این سیاره قرار دارد، و او موفق می‌شود لباس‌های بزرگ و متعادلی را در لباس‌هایش بپوشد. در همین راستا می‌توانیم دوست او، کندال جنرِ مدل را پیدا کنیم، که دوست دارد ظاهر خود را با یک کت بزرگ، همیشه قدیمیِ کامل کند: مطمئناً اندام باریک او به او کمک می‌کند، اما ثابت شده است که هر کسی می‌تواند لباس‌های او را با هر لباسی تکرار کند.

نمونه دومی را می‌توان در ریحانا مشاهده کرد که هیکلش با کندال فاصله زیادی دارد، اما او موفق می‌شود مانند یک حرفه‌ای لباس‌های بزرگ بپوشد.

اگر شما هم عاشق این سبک هستید، در امتحان کردن آن تردید نکنید. با چیز ساده شروع کنید، مانند اضافه کردن یک لباس بیرونی یا یک کت وشلوار به لباس‌های معمولی خود و به‌تدریج، به این برش‌های جدید بروید. به‌یاد داشته باشید، مد به معنای لذت بردن و احساس خوب در مورد آن است. و اگر سوالی در رابطه با اور سایز دارید، با یک استایلیست حرفه‌ای در میان بگذارید؛ قطعاً او استایل لباس اور سایز را خوب می‌شناسد.

پیراهن‌های سایز بزرگ چیست؟

پیراهن‌های اور سایز، پیراهن‌های گشاد هستند که زیر خط کمر قرار می‌گیرند و به لباس شما حجم می‌دهند. این منگنه‌های کمد لباس در سبک‌های مختلفی وجود دارند، از یک دکمه‌دار کلاسیک گرفته تا یک سه راهی بزرگ.

حالا می‌رویم که با نحوۀ پوشیدن پیراهن‌های سایز بزرگ و نکاتی برای استایل دادن به پیراهن‌های سایز بزرگ آشنا شویم.

نحوۀ پوشیدن لباس اور سایز | لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟

می‌توانید برای ایجاد لباس‌های مختلف، از ظاهر کلاسیک گرفته تا آخرین روند مد و استایل‌های خیابانی، پیراهن‌های بزرگ بپوشید. با این نکات آرایشی، نحوۀ پوشیدن پیراهن‌های سایز بزرگ و ست کردن لباس اور سایز را می‌آموزیم و به پاسخی پرسشِ “لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟” می‌رسیم.

3 نکته برای مدل دادن به پیراهن‌های اور سایز

انتخاب تناسب مناسب برای داشتن یک پیراهن سایز بزرگ ضروری است.

  1. قطعات با جزئیات را انتخاب کنید. برای یک پیراهن سایز بزرگ، به‌راحتی می‌توان بدن شما را در پارچۀ اضافی فرو برد. با انتخاب قطعات با جزئیات، از تحت فشار قرار دادن پیراهن و لباس اور سایز خود جلوگیری کنید. یک الگو، تک رنگ یا دوخت منحصربه‌فرد، به یک پیراهن سایز بزرگ نقطۀ تمرکز می‌دهد و توجه را به طرح جلب می‌کند تا پارچه اضافی.
  2. مناسبت را در نظر بگیرید. شمایی که می‌گویید لباس اور سایز را با چی بپوشیم، خوب است که یک تی‌شرت بزرگ گشاد را برای لباس‌های راحتی یا لباس‌های ورزشی انتخاب کنید، اما یک پیراهن دکمه‌دار بزرگ را برای یک ترکیب تجاری یا گاه‌به‌گاه هوشمند امتحان‌کنید.
  3. دو سایز بزرگ‌تر از اندازۀ معمولی خود بروید. هنگام خرید لباس‌های بزرگ، استایلیست‌ها پیشنهاد می‌کنند یک پیراهنِ دو سایز بزرگتر از سایز معمولی خود بخرید. پیراهن شما باید دور کمر و شانه‌هایتان شل باشد، در حالی که چند سانت، بلندتر از یک پیراهن معمولی می‌افتد.
    برای تی‌شرت‌های سایز بزرگ، آستین پیراهن باید پایین‌تر از حد معمولی میان سر بازو باشد، در برخی از مدل‌های سایز بزرگ، به‌اندازۀ آرنج پایین‌تر باشد. در ادامۀ مطلب لباس اور سایز، با ما همراه باشید تا از ست کردن لباس اور سایز هم بیش‌تر بدانید.

لباس‌های پیراهن بزرگ روز

این ایده‌های لباس را برای ایجاد ظاهری غیررسمی در طول روز امتحان کنید.

  • یک ظاهر ورزشی ایجاد کنید. یک تی‌شرت گرافیکی بزرگ با یک سوئیشرت و یک جفت شورت دوچرخه سواری طراحی کنید. بله، همین تصور ست کردن لباس اور سایز چقدر زیباست. این ظاهر ورزشی یک لباس متعادل و راحت ایجاد می‌کند که می‌توانید هنگام ورزش یا استراحت در خانه بپوشید.
  • شلوارک فرانسوی. یک پیراهن و لباس اور سایز را با شلوارهای گشاد یا شورت جین بریده برای یک لباس غیر رسمی ست کنید. وقتی نمی‌دانید و می‌پرسید: “لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟”، شلوارک فرانسوی گزینۀ مناسبی است. پیراهن سایز بزرگ خود را نصف کنید تا یک لباس فرانسوی شیک و آرام ایجاد کنید و با یک جفت صندل بنددار یا کفش ورزشی سفید لباس اور سایز خود را تکمیل کنید.
  • با شلوار و کفش پاشنه بلند ست کنید. یک پیراهن دکمه‌دار اور سایز را با شلوار و کفش پاشنه بلند یا کفش راحتی بپوشید تا ظاهری غیررسمی تجاری داشته باشید. برای تکمیل ست کردن لباس اور سایز خود، یک کت بلیزر اضافه کنید.
  • داخل شلوار جین بپوشید. یک روش کلاسیک برای استایل دادن به پیراهن سایز بزرگ این است که رویۀ آن را با یک جین آبی خوش‌فرم، مانند شلوار جین صاف یا تنگ بپوشید. این، بالاتنۀ بزرگ را متعادل می‌کند و یک لباس اور سایز آرام ایجاد می‌کند. یک پیراهن سفید آستین‌بلند را با شلوار جین سفید امتحان کنید تا ظاهری مینیمالیست و تک رنگ ایجاد کنید.
  • یک پیراهن نخی، به‌عنوان پوشش ساحل بپوشید. مدل دادن به یک بلوز سایز بزرگ را به‌عنوان پوششی روی لباس مایو در نظر بگیرید. به‌عنوان یک پیراهن گشاد و روان، یک پیراهن سایز بزرگ، باعث گردش هوا می‌شود و شما را در گرمای تابستان، خنک نگه می‌دارد.
    هم‌چنین، می‌توانید با رنگ‌ها و طرح‌ها بازی کنید و یک بلوز گلدار پر جنب‌وجوش یا پیراهن خال خالی روشن را به‌عنوان پوشش ساحلی بسازید. می‌بینید که حالا، بهتر می‌دانیم لباس اور سایز را با چی بپوشیم و چطور بپوشیم.

لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟

در این‌جا چند نمونه از نحوۀ پوشیدن لباس های اور سایز و  بزرگ یا گشاد آورده شده است:

البته، این یک لیست جامع نیست، اما خب، در حال حاضر مد روز هستند:

  • شلوار جین دوست پسر
  • سوئیشرت‌های سایز بزرگ
  • ژاکت‌های بزرگ
  • شال
  • روسری‌های پتویی
  • ژاکت کش‌باف پشمی
  • شلوار گشاد
  • تی‌شرت‌های سایز بزرگ
  • لباس‌های شلخته
  • بلیزر دوست پسر

چهار نکتۀ آسان برای پوشیدن لباس اور سایز و گشاد

1. کمر خود را با قطعات بزرگ مشخص کنید

تعیین کمر، برای این‌که بدانیم لباس اور سایز را با چی بپوشیم، مهم است. تعیین کمر، با هر تکۀ بزرگی امکان‌پذیر نیست، اما با برخی از آن‌ها این امکان وجود دارد!

شلوار گشاد، دوست پسر یا شلوار گشاد: تاپ خود را داخل شلوار جین خود قرار دهید یا یک تاپ کوتاه بپوشید تا دور کمر را نشان دهد.

ژاکت‌های کش‌باف سایز بزرگ: بالاتنه‌تان را داخل شلوار جین‌تان زیر ژاکت بکشید، یا لباس اور سایز خود را زیر ژاکت ببندید.

سه‌راهی‌های سایز بزرگ: پیراهن‌های خود را به‌طور کامل، یا نیم، تا کنید تا کمر شما مشخص شود.

2. تعادل بزرگ با نصب

استایل با لباس پلاس سایز

یک راه آسان برای جبران لباس‌های گشاد، پوشیدن آن‌ها با لباس‌های متناسب است. مثلاً برای ست‌کردن لباس اور سایز خود می‌توانیم این کارها را انجام دهیم:

ژاکت‌ها، تی‌شرت‌ها و سوئیشرت‌های بزرگ: آن‌ها را با شلوار جین تنگ، ساق‌دار، شورت دوچرخه‌سواری یا سایر کت‌های مناسب بپوشیم تا حجم را کاهش دهیم.

ژاکت‌های پشمی، ژاکت‌ها و کت‌های بزرگ: می‌توانیم برای این‌که بدانیم “لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟”، آن‌ها را با پوشیدن یک لباس مناسب، شلوار یا شلوار جین مناسب، یا یک تاپ مناسب در زیر، امتحان کنیم.

شلوار گشاد یا سایز بزرگ: آن‌ها را با یک لباس بدن، یا بالاتنۀ دیگر امتحان کنید.

3. اقلام بزرگ خود را با قطعات ساختاری لایه‌لایه یا جفت کنید

استایل اور

قطعات بزرگ، معمولاً شل و بدون شکل هستند. برای ایجاد تعادل در لباس، قطعات ساختار یافته را انتخاب کنید. قطعات ساختاری، اقلامی هستند که حتی زمانی که شما آن‌ها را نمی‌پوشید، شکل دارند، مانند یک کت‌دوزی، یک کت چرمی مناسب، یا شلوار جین محکم (نه جین).

لباس‌های شلخته: با کت کتانی، ژاکت چرمی یا جیر، کمربند، یا چند کفش یا چکمۀ شیک، به لباس اور سایز ساختار بدهید.

شلوار جین پسر یا سایر شلوارهای سایز بزرگ: برای ست کردن لباس اور سایز، می‌توانید آنها را با یک کت بلیزر، یک بلوز با آستین‌های پف کرده یا یک کتِ دوخت ست کنید.

پلیورهای سایز بزرگ: آن‌ها را با شلوارهای مناسب، شلوار جین زیبا یا نیم‌بوت‌های بنددار امتحان کنید.

کت‌شلوار سایز بزرگ: کفش‌های ساختاری، مانند کفش‌های کتانی نوک‌تیز و شلوار جین با فرمی خاص انتخاب کنید.

4. با قطعات بزرگ بدن خود مقداری پوست تن خود را نشان دهید

نشان دادن مقداری پوست بدن، به شما کمک می‌کند شکل شما با لباس اور سایز، هم‌چنان زیبا ظاهر شود.

پلیورهای سایز بزرگ: پلیورهایی با یقۀ پایین یا پهن‌تر را امتحان کنید تا کمی یقۀ خود را نشان دهید.

تی‌شرت‌های سایز بزرگ: آستین‌ها را بالا بزنید تا بازوهایتان در پارچه، محو نشوند.

لباس‌های سایز بزرگ: وقتی که می‌گویید: “ما لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟، بیایید لباس‌هایی را انتخاب کنید که حداقل پاها را نشان می‌دهند – لازم نیست که لباس‌های کوچک باشند، اما حداقل کمی مچ پا یا زانو را نشان می‌دهند و کفش‌هایی را انتخاب کنید که کاملاً پای شما را منقبض نکند (یک کفش یا صندل کلاسیک انتخاب‌های عالی – یک چکمۀ بلند، ممکن است بهترین انتخاب نباشد).

ژاکت‌های کشباف سایز بزرگ: زیر آن‌هایی را انتخاب کنید که یقۀ V یا یقۀ اسکوپی هستند تا نگاهی به دکلته داشته باشید.

 

در نهایت..

در این مقاله که از نظر شما عزیزان گذشت، به این پرداختیم که لباس اور سایز چیست و اصولاً لباس اور سایز را با چی بپوشیم؟ ضمن این‌که طریقۀ ست کردن لباس اور سایز را هم یاد گرفتیم. ما سعی کردیم همۀ موارد مربوط به لباس‌های اور سایز را به شما بگوییم، اما خب، همیشه یک‌سری مطالبی هست که جا می‌ماند. شما اگر نکته‌ای دارید که در این نوشتار نیامد، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. خوشحال می‌شویم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *