این برندها،شرکت‌هایی هستند که در راستای حفاظت از محیط زیست قدم برمی‌دارند و ابتدا مشکلات زیست محیطی را شناخته و سعی دارند در تولیدات خود صدمه به محیط زیست و طبیعت را به حداقل برسانند از جمله راهکارهای برندهای دوستدار محیط زیست و طبیعت برای کاهش صدمات وارده به محیط زیست عبارتند از:

  • استفاده از بسته بندی‌های بازیافتی
  • خاموش کردن ترموستات‌ها در زمستان جهت کاهش مصرف انرژی
  • و …

تلاش این برندهای برای حفظ محیط زیست تنها به این اقدامات منتهی نمی‌شود بلکه این شرکت‌ها در پی سرمایه گذاری بر روی ابتکارات جدیدی هستند که باعث تغییر اساسی در نحوه عملکرد آن‌ها در خصوص حفاظت از محیط زیست گردد.

نسل هفتم یک نمونه موفق از چنین برندهایی است که اقدام به تعویض مواد پاک کننده با محصولاتی نموده که برخلاف گذشته ترکیبات آن‌ها فاقد سموم و مواد شیمیایی مضر هستند.

به دنبال آگاهی یافتن مصرف کنندگان از چالش‌های‌ مخرب پیش رو که حیات محیط زیست را تهدید می‌کنند و با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که افراد حاضرند مبلغ بالاتری برای خرید محصولات‌شان بپردازند اما محصول خریداری شده هیچ گونه ضرری به طبیعت وارد نکند و دوباره به چرخه طبیعت بازگردد.

  در نتیجه توجه به حفظ پایداری محیط زیست باید به عنوان وظیفه و هدف برندهای دوستدار محیط زیست تلقی شده و به بخشی از ساختار این شرکت‌ها تبدیل شود و تنها برندسازی از این طریق کافی نیست.

معرفی برندهای دوستدار محیط زیست و طبیعت

همانطور که عنوان کردیم این شرکت‌ها تاثیرات مثبت زیادی بر روی پایداری کره زمین می‌گذارند، در این بخش نیز تعدادی از برندهای موفق در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

  • محصولات گوشتی و گیاهی فراتر از گوشت BEYOND MEAT: تغییرات آب و هوایی به شدت بر محیط زیست تاثیر می‌گذارند که یکی از شرکت‌های موثر در ایجاد تغییرات مضر آب و هوایی شرکت‌های تولید گوشت هستند به همین دلیل برند BEYOND MEAT تصمیم گرفت خوراکی‌های گیاهی خوشمزه مشابه گوشت را جایگزین غذاهای گوشتی کند.
  • تولید دستمال توالت Who gives a crap: این شرکت دستمال کاغذی‌های خود را از بامبو یا کاغذ باطله و بدون استفاده از مواد پلاستیکی تولید کرده و حتی ۵۰ درصد از سودش را برای ساخت سرویس بهداشتی برای جوامع نیازمند اختصاص داده است.

این مجموعه برای بازار گرمی و جذب مشتری نیز از طرح و رنگ‌های سرگرم کننده و بازاریابی طنز استفاده می‌کند.

  • خرده فروشی لباس پاتاگونیا patagonia: این خرده فروشی به عنوان یکی از برندهای دوستدار محیط زیست، مراکزی را تحت عنوان تعمیرات محصولات خود تاسیس کرده تا از این طریق عمر محصولات را افزایش داده و در نتیجه اثر تولید کربن دی اکسید را کاهش دهد.
    از جمله دیگر فعالیت‌های مفید و مثبت این مجموعه می‌توان به اختصاص دادن ۱۰ میلیون دلار از فروش جمعه سیاه خود در سال ۲۰۱۶ به گروه‌های زیست محیطی مردمی و کمک به تغییرات آب و هوا از طریق تولید برچسب برای پوشش خود به وسیله سوخت فسیلی اشاره کرد.
برندهای دوستدار محیط زیست
  • اسباب بازی‌های سبز green toys: این شرکت تولید اسباب بازی با پیاده کردن چند ایده ساده به دنبال حفاظت از محیط زیست است که این ایده‌ها عبارتند از:
    • تولید اسباب بازی‌ها از شیشه‌های پلاستیکی بازیافتی
    • بسته بندی محصولات در مواد بازیافتی
    • چاپ با جوهر سویا
    • انتقال مواد از محل دفن زباله که منجر به صرفه جویی در انرژی و همچنین کاهش اثر کربن دی اکسید می‌گردد.

همچنین از آنجایی که محصولات این شرکت ۱۰۰٪ ساخت کشور آمریکا هستند همین امر باعث کاهش گازهای گلخانه‌ای، حمل و نقل و انرژی می‌گردد.

  • شرکت مشاوره ویپرو اکو انرژی Wipro EcoEnergy: این شرکت در واقع به عنوان مشاور برندهای دوستدار محیط زیست عمل کرده و به آن‌ها می‌کند تا اتلاف انرژی و اثر تولید کربن دی اکسید را کاهش دهند.
  • تولید شورتکس تینکس Thinx: این مجموعه از طریق تولید شورتکس‌هایی با جذب فوق العاده بالا و همچنین تولید ملافه‌هایی با طرح و رنگ زیبا در سبک هیپ هوگرز گام موثری در حفاظت از محیط زیست برداشته است همچنین این شرکت بخشی از درآمدهای خود را به سازمان‌های زنان اختصاص داده و حتی لباس زیرها را به قشر نیازمند اهدا می‌کند.
  • پلا pela(تولید کیف هوا، قاب گوشی، عینک آفتابی و ساعت هوشمند): کلیه محصولات این برند علاوه بر تولید زیبا و خلاقانه از مواد قابل تجزیه که فاقد سرب، فتالات و کادمیوم هستند ساخته می‌شوند.
  • نی‌های پلاستیکی Yes Straws: از آنجایی که نی‌های پلاستیکی به سختی تجزیه شده و حتی در مواردی منجر به مرگ حیوانات می‌شدند قوانینی در برخی ایالت‌ها و کشورها وضع شد که استفاده از آن‌ها و آسیب به حیات وحش را ممنوع دانسته‌اند به همین دلیل شرکت Yes Straws به عنوان یکی از برندهای دوستدار محیط زیست اقدام به تولید نی‌هایی از جنس ساقه گندم و عصا نموده که تجزیه پذیر هستند.
نی کاغذی
  • تولید کفش‌های بومی native: فعالیت‌های این برند در چند مورد بخصوص خلاصه می‌شود:
    • تغییر تکنیک تولید کفش و استفاده از مواد وگان جهت کاهش اثر کربن
    • جمع آوری ضایعات کفش‌های قدیمی بومی
    • تولید کفش‌های گیاهی با قابلیت تجزیه و کمپوست
  • چای نومی Numi: این شرکت در پی آن است که کلیه فعالیت‌هایش سازگار با محیط زیست باشد مثلا استفاده از بسته بندی‌های پایدار، ردیابی انتشار کربن در طول فرایند تولید و کمک مالی به سازمان‌های محیطی غیرانتفاعی.

این مجموعه حتی برای جلب توجه مخاطبان از طراحی‌هایی به رنگ خاک استفاده می‌کند تا از این طریق خریدار حس کند این برند با همه چیز خاکی ارتباط دارد.

  • محصولات پاک کننده نسل هفتم Seventh generation: یکی از برندهای دوستدار محیط زیست که فراتر از حد معمول دارای استاندارد سبز است برند نسل هفتم بوده که علاوه بر تولید محصولات پاک کننده فاقد سموم و مواد شیمیایی مضر، قیمت محصولات خود را نیز به صورت رقابتی تعیین می‌کند و با قیمت پایین آن‌ها را به فروش می‌رساند.

در نهایت…

با توجه به مطالبی که در این مقاله در خصوص معرفی برندهای دوستدار محیط زیست گفته شد طی یک جمع کلی به این نتیجه می‌رسیم که کلیه این برندها در پی تولید محصولاتی هستند که تجزیه پذیر باشند و اثر تولید کربن دی اکسید را کاهش دهند که این کار را از طریق استفاده از مواد بازیافتی نظیر مواد گیاهی انجام می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *