افرادی که استایل خاص خود را دارند همیشه برای اطرافیان جذاب بوده‌اند. شما نیز قطعاً چنین افرادی را در اطراف خود دیده‌اید که جنس لباس‌هایشان و همچنین طراحی آنها شبیه به هیچ کسی نیست و منحصراً برای خودشان است. داشتن استایل شخصی در شیک‌تر شدن افراد تأثیر بسیار زیادی دارد.

شاید شما هم با دیدن عکس افراد معروف که لباس‌های متفاوت و گاهاً رنگارنگ می‌پوشند بخواهید که کلی لباس در رنگ‌های مختلف داشته باشید اما این کار پر هزینه خواهد بود. بنابراین بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهید و از لباس‌هایی که دارید ترکیب زیبایی بسازید. داشتن استایل مخصوص خودتان خیلی هم سخت نیست. لازم است کمی بیشتر دقیق باشید و برای ساختن ترکیب استایل خاص خودتان بیشتر وقت بگذارید.

در این مقاله از وبلاگ کیف شیک به طور مفصل راجع به نحوه ساختن استایل شخصی گفته‌ایم، اگر شما هم علاقمندید که استایل شخصی خود را بسازید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

استایل شخصی چیست؟

استایل شخصی در واقع فراتر از نحوه پوشش شماست، سبک کتاب مورد علاقه‌تان، سبک موسیقی که گوش می‌کنید و جنبه‌های زیاد دیگری جزو استایل شخصی‌ شما به شمار می‌رود.  برای آشنایی با استایل‌های ترند مقاله استایل ترند بهار 1401 را بخوانید.

نحوه پوشش افراد ارتباط مستقیمی با سلیقه آنها در زمینه‌های مختلف دارد. برای مثال فردی که از طرفداران پر و پا قرص موسیقی رپ است خیلی علاقه‌ای به سبک پوشش رسمی ندارد. رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، اکسسوری‌هایی که به کار می‌برید.  ممکن است فکر کنید که استایل شخصی کاملاً تابع ترند روز است اما در واقع این استایل متناسب با نحوه زندگی ماست.

برند خاص خود را بسازید!

تا بحال به این موضوع فکر کرده‌اید لباس‌هایی که می‌پوشید چقدر مخصوص خودتان است؟آیا لباسی است که منحصراً برای شخص شما طراحی و دوخته شده یا هر کس دیگری می‌تواند به پوشیدن آن فکر کند؟

اگر فکر می‌کنید مخصوص شماست در واقع آن لباس جزو برند شخصی شما به شمار می‌رود بطوریکه افراد با دیدن آن یاد شما می‌افتند. برندسازی تنها محدود به بیزینس و مارکتینگ نمی‌شود و هر کسی می‌تواند در استایل خود نیز برند مخصوص داشته باشد. هنگامی که صحبت از مد می‌شود برندسازی اهمیت پیدا می‌کند.  

حال سوال این است که چگونه استایل شخصی خود را بسازیم؟

استایل شخصی

لباس‌های موجود در کمد لباس

در ابتدا به سراغ کمد لباس‌هایتان بروید و تمام جزئیات را بررسی کنید. با دقت ببینید که چه رنگ لباسی بیشتر تکرار شده و کدام مدل‌ها جزو اولویت‌ها برایتان بوده است. بعد از بررسی دقیق یک جمع بندی از موجودی کمدتان دارید. بنابراین حالا می‌توانید به این فکر کنید که استایل اید‌آل‌تان چیست؟ خود را در چه تیپی تصور می‌کنید که تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید؟

محدوده امن‌تان را ترک کنید

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد به علت حرف دیگران از انتخاب لباسی که دلتان میخواهد امتناع کرده‌اید.

برای داشتن استایل شخصی لازم است از منطقه امن‌تان بیرون بیایید. اگر رنگ شاد می‌پسندید حتماً در خرید لباس رنگ‌های شاد را انتخاب کنید و بخاطر نظر و سلیقه دیگران حساسیت به خرج ندهید. این شمایید که انتخاب می‌کنید چگونه زندگی کنید، طوری که خودتان دوست دارید یا طوری که دیگران می‌گویند؟

رنگ مخصوص خود را شناسایی کنید

افراد با توجه به رنگ پوستشان از لباس‌هایی با رنگ‌های متفاوت استفاده می‌کنند. شما نیز لازم است با توجه به رنگ پوستتان رنگهایی را انتخاب کنید که بیشتر با شما هماهنگی دارند. رنگها را مطابق با سلیقه خودتان انتخاب کنید و به دلیل حرف‌ها و نظران دیگران هیچ رنگی را کنار نگذارید.

انتخاب لباس بر اساس موقعیت شغلی و اجتماعی

انتخاب لباس‌ها بر اساس جایگاه و مرتبه شغلی در تمام جهان مرسوم است. اینکه شما در چه مرتبه شغلی و اجتماعی قرار دارید، انتخاب لباس هایتان را می‌تواند تغییر دهد.

لباسی که برای محل کار انتخاب می‌کنید باید متناسب با جایگاهی که در اجتماع دارید باشید. می‌توانید فیلترهای مخصوص خود را داشته باشید برای مثال وقتی بیرون هستید و یا به مهمانی می‌روید و بطور کلی در میان افراد نزدیک به خود از مدل‌های متنوع و آزاد و دلخواهتان استفاده کنید و در محل کار به سراغ لباس‌های مناسبتر و رسمی‌تر بروید. شما می‌توانید استایل‌تان را متناسب با هر موقعیت به شکل دلخواه تغییر دهید.

از اکسسوری‌ها  استفاده کنید

جزئیات همیشه مهم بوده است، در هر استایلی این اکسسوری‌ها هستند که در نهایت تیپ شما را تکمیل و زیبا می‌کنند. اکسسوری‌ها شامل انواع کیف، ساعت، دستبند، زیورآلات و … هستند که می‌توانید برای زیبایی استایلتان از آنها استفاده کنید.

 گرانترین برندهای پوشاک دنیا نیز برای زیباتر دیده شدن به اکسسوری‌ها متوسل می‌شوند، چرا که پوشاک جزو کلیات است و اکسسوری‌ها جزئیات را تشکیل می‌دهند. برای استفاده از اکسسوری‌ها باید سبک پوشش خود را بشناسید و بدانید چه نوع استایلی را می‌پسندید و سپس متناسب با استایلتان اکسسوری‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

تقلید کنید!

با اینکه داشتن استایل شخصی کاملاً مغایر با تقلید کردن است اما در ابتدای هر کاری تقلید یا بهتر بگوییم الگوبرداری لازم است. با تقلید از افراد صاحب سبک و بررسی آن کم کم متوجه می‌شوید که چه چیزی را دوسن دارید وبرایتان مناسب‌تر است.

آنطور که دلتان می‌خواهد لباس بپوشید

همیشه افراد مخالف وجود دارند، مخالف رشته تحصیلی، مخالف شغل، مخالف همسر، مخالف دانشگاه و همچنین مخالف لباس و پوشش ما! اما باید حواسمان باشد این زندگی ماست و باید مطابق با خواسته و خوشحالی خودمان باشد. اگر چیزی را نمی‌پسندیم هیچ اشکالی ندارد و اگر چیزی را واقعا دوست داریم بدون توجه به نظران دیگران پیش برویم.

آیا شما استایل شخصی خودتان را دارید یا هنوز به آن فکر نکرده‌اید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *